Vraag

bank dwingt mij om en dure mobiele telefoon te kopen.

Badge

Ik kreeg een dreigmail waarin werd gezegd dat ik een dure mobiel moest kopen anders zou mijn ABN AMRO account geblokkeerd worden. Ook werd  ik door een medewerker via chat gedwongen om telefoonkosten te maken (5-10 euro kosten voor bellen!). Kan ik hier iets tegen doen?

55 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1644596728 . Zo ook de voedselbank.

Badge

Ik ben gebeld door de bank. Ik krijg 25 euro compensatie voor gemaakte belkosten en het feit dat een aantal medewerkers mij verkeerd hebben ingelicht. 

Badge

Ik heb ook op een site gekeken waar experts dergelijks besproken. Daar werd gesteld dat de online veiligheidseisen telkens aangescherpt moeten worden waardoor banken veeleisender moeten zijn waardoor het voor minima op een gegeven moment te duur wordt om bankzaken te doen daarom zou het verstanding zijn om voor deze mensen een aparte bank te creeeren.

Zo’n bank moet aan de zelfde veiligheidseisen en anti witwas regelgeving voldoen als alle andere banken en zal dus de zelfde problemen geven. Om overal in Nederland bankieren op loop of fiets afstand mogelijk te maken heb je duizenden kantoren nodig. Dat is onbetaalbaar en niet haalbaar voor zo’n bank.

Ze sluiten vestigingen in steden waar 100.000 mensen wonen. ABN AMRO heeft nog maar twee vestigingen open in Limburg bijvoorbeeld. Ze kunnen vestigingen sluiten en tegelijk kunnen banken  mensen toestaan om bepaalde zaken zoals die selfie onzin bij andere banken te regelen die in de buurt zijn..zeg maar binnen 20 km. Er zijn al lang bepaalde zaken die gedeeld worden. Zo was het bijvoorbeeld op een gegeven moment toegestaan om bij een andere bank geld te pinnen.

Het is ook zo dat er al een bank lijkt te zijn die beter aansluit op de wensen van mensen met een laag inkomen.

Reputatie 5
Badge +4

Zo was het bijvoorbeeld op een gegeven moment toegestaan om bij een andere bank geld te pinnen.

Dat kon al sinds de jaren 90, en is zodoende nu helemaal geen argument meer. Enige beperking was hoeveel je kon pinnen bij een gastbank.

Geniet van uw 25 euro, een mooie begin voor een mobiel.

Reputatie 4
Badge +5

En deze bank is er ook niet meer.

Toen kon je nog je spaarcentjes brengen bij een kantoor, en werd het in je boekje bij geschreven.

Misschien herhaalt de geschiedenis zich.🤔

Reageer