Vraag

E-readers met appstore

• 13 October 2021
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

De online bibliotheek biedt nu een app aan voor het lenen van e-books en luisterboeken, maar welke e-reader heeft een bruikbare app-store? Misschien iets voor de volgende e-readertest?

4 reacties

Ik moet me wel heel erg vergissen als die app niet voor Android en mogelijk Apple is en dus op ieder apparaat gebruikt kan worden dat Android of iOS ondersteund. Dat zijn dus vooral alle tablets maar mogelijk is er ergens een e-reader te vinden die Android ondersteunt.

Badge +5

Hi @Gebruiker1569524950. Welkom!

De meeste e-readers hebben een ingebouwde winkel waar je direct boeken kunt kopen. Je kan in onze tests bij elk model in de specificaties terugvinden om welke dit gaat. We hebben overigens nog wat info over het lenen van e-books bij de bibliotheek. Misschien heb je hier nog iets aan :wink: 

Goedemorgen! Tot voor kort kon je een e-boek voor lezen op een e-reader alleen lenen door de nodige programmaatjes op je laptop te zetten en je e-reader aan de laptop te koppelen. Die programmaatjes werken ook op een iPad, maar niet op de e-reader zelf. E-reader en iPad heb ik nooit  aan elkaar kunnen koppelen. Op vakantie nam ik dan EN laptop EN e-reader (en trouwens ook iPad...) mee. Onhandig! Maar langdurig lezen op een iPad is geen pretje.

Nu komt de bieb met een app voor iOs en Android. Machtig mooi, maar die apps krijg ik niet op mijn e-reader. Dus toen dacht ik: zou er niet een e-reader zijn met een app store? Die was er wel (ONYX), maar tegenwoordig waarschuwen ze dat apps die Google Services nodig hebben, niet zullen werken. Houdt het voor mij weer even op. 

Wie weet raad?

Ze bestaan wel: https://tweakers.net/nieuws/186066/onyx-boox-brengt-nova-air-e-reader-met-android-stylus-en-7-komma-8-inch-scherm-uit.html maar ze zijn niet mainstream.

Reageer