Wij rijden (plm. 15.000km/jaar) schadevrij sinds 2016 een VW Sportsvan en die heeft een diagnose display achter het stuur gekoppeld aan radio, kaart en telefoon (ook uitgebeeld centraal in grote display.) Ondanks alle ondergane normale beurten waarschuwt de display in december dat er rem- en ander olie ververst dient te worden binnen 15 dagen. Eerder heb ik al met de garage hier erover gehad dat te combineren met de normale beurten, maar de VW garage weigert dat en laat ons dus hiervoor een extra beurt ondergaan (en betalen).
Afgelopen December kwam het weer op de display (terwijl wij afwezig waren en dus de auto niet gebruikten) en thuis gekomen zien we dat weer het display Inspectie in 5 dagen aankondigt, afgesproken met de garage die dat pas 1 maand "over tijd"" in zijn schema kan passen.
Nu medio januari, 20 dagen overtijd geeft de display dwingend aan ook tijdens het rijden dat we een inspectie dienen te ondergaan en is ook op de centrale (kaart/radio/telefoon) display het signaal vervallen en geeft het display achter het stuur aan Kompas, Telefoon en Radio tijdelijk niet beschikbaar. Waarop ik belde met de garage met het verzoek deze blokkade op te heffen. en een zeer verontwaardigde monteur repliceerde hoe ik wel dacht dat dit met opzet geprogrammeerd was en dat ik de auto maar langs de kant moest/of in hun garage zetten als ik het niet meer vertrouwde om door te rijden.
Kennen jullie dit fenomeen van een display bij de VW gekocht in 2016? Is dit een geprogrammeerd iets of is het een incidenteel mankement? Wij zijn erg benieuwd? Eerder had een ander VW monteur ons geadviseerd om als we ook ANWB lid waren deze service bij Quick fit te laten doen, het enige dat we namelijk verliezen bij een service in een niet VW garage is de door de VW gegarandeerde hulp bij panne onderweg en ophaal service.
we zijn benieuwd