Vraag

Foto's overzetten

• 24 November 2021
  • 9 reacties
  • 69 Bekeken

Ik kan mijn foto’s niet overzetten van mijn Androïd-mobieltje ( Motorola G5 plus) naar mijn PC. Ik verbind beide met de meegeleverde USB-kabel, klik op “mijn PC” en vervolgens op het icoontje van het mobieltje , maar krijg de melding: “deze map is leeg”. Ik heb gelezen dat het gebruik van een ander kabeltje zou kunnen helpen, maar niemand van mijn buren of kennissen heeft een kabeltje dat past.

Wie weet raad?

Herman Wolfs.

9 reacties

En het heeft wel altijd gewerkt? 

Sluit niet beide telefoons tegelijk aan op de pc.
Zet de bestanden eerst op de pc.
Soms moet je eerst de stekker van een ander apparaat er uit trekken, zoals en card reader.
Er zijn kabels, die het gewoon slecht doen met data.
Leen even een micro usb snoertje in de buurt om te testen.
Je moet de telefoon wel ontgrendeld hebben om uit te lezen.

Er kan ook een sd kaartje in.
Als je die niet versleuteld kun je de bestanden daar op zetten en extern uitlezen.

Sluit niet beide telefoons tegelijk aan op de pc.

Er is slechts sprake van één telefoon, een Moto G5 plus.

Reputatie 5
Badge +4

Niet het idee dat het aan de kabel zal liggen, op zich zijn er wel kabels (met twee aders) waarmee je alleen kunt laden, maar bij deze verschijnt het mobieltje wel als symbool in de windows verkenner. Dan lijkt me de usb-kabel op zich wel werkend.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het ook dat het icoontje van de smartphone in Verkenner verschijnt, maar ik moet dan op de smartphone van boven naar beneden swipen en dan Bestandsoverdracht aanklikken en vervolgens Eenmalig of Altijd kiezen. Anders verschijnt er ook een lege map. 

@pckrulllenbol 
Ik heb hier ook zo'n kabel liggen, wel 4 aders.
Maakt verbinding, te slecht voor data overdracht.
Ik zal hem eens weg gooien.

Ik heb ook een verloopje, van 4 naar 2 aders, voor zorgeloos laden.
Dan reageert de pc helemaal niet, als ik de telefoon aan sluit.

Reputatie 4
Badge +3

USB debugging aanzetten wil vaak wel helpen. Kijk even online hoe dat voor uw moto moet. Meestal een bepaalde knop vaak indrukken aansluiten en gaan.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb hier thuis ook een of twee smartphone/tablet usb kabeltjes die alleen maar opladen doen en geen data overdracht. De kabel is daar ook gewoon rond, dus van buiten ziet het er niet twee-adering uit. Maar je zei al, je krijgt wel het drive-icoontje in Verkenner. Ik zou dan op de smartphone de verbinding nog bevestigen. Die vraag verschijnt of vanzelf, zoniet dan doe ik swipen op de frontpage, dan trek je zo'n schermpje naar beneden en kan je het kiezen. 

Ze hebben ooit een bedacht dat iedere usb stekker een eigen kleur heeft.
Zo moet je ook geen wit gecodeerde kabels gebruiken, die zijn USB1 en doen het heel slecht op moderne apparaten.
Zo zouden kabels die bedoelt zijn voor laden een oranje codering krijgen.
Helaas houden veel fabrikanten zich er niet aan en de norm veranderd steeds.

Een van mijn eigen laadkabels.

Bovenstaande kabel is voor QC bedoelt en heeft wel 4 aders, anders zou dat niet werken.

Reageer