Vraag

Hoeveel kwh per kopje koffie bij verbruik koffieautomaat

• 23 January 2023
  • 12 reacties
  • 149 Bekeken

Dag! 

Ik kijk naar de resultaten van een volautomaat koffiemachine en filter op de mogelijkheid (koffievariant) cappuccino. De KRUPS EVIDENCE ECO-DESIGN EA897B komt bovenaan gevolg door de JURA ENA 8 (2019) Full Metropolitan Black. Het grooste verschil is het geluid en de energie. Mijn vraag: hoeveel kwh scheelt dat per kopje koffie? Ik ga dan natuurlijk uitrekenen wat dat mij scheelt aan energie over de looptijd, om zo te bepalen welke machine ik aanschaf.  IK vind het mooi dat de energie wordt aangegeven, kw per kopje koffie zou het mooiste zijn… 

verder: mooie site, zeer tevreden klant!

Gerrit van der Meulen 

12 reacties

ohja, ik heb ze beide gegoogled, beide 1450  Watt. Dus daar schiet ik weinig mee op. Soweiso is het maar net hoeveel ze verbruiken in standby stand, en hoe lang ze daar standaard in blijven staan.. 

Reputatie 6
Badge +7

@Gebruiker1654443337 Ik ben niet zo voor de Krups, diverse slechte ervaringen mee, dat kan per machine verschillen.

Als het voor u mogelijk is voor zou ik naar Zoetermeer bij Jura een kijkje nemen.

Serieuze voorlichting en demo machines om te proeven, kunnen ook een machine helemaal uitlezen en uit printen.

Verkoper/adviseur echt terzake deskundig.

Onze oude Jura (voor reparatie) werd ook uitgelezen. 
Met de aantallen kopjes verbruik, was de machine niet meer waard om te repareren.

Wel iets duurder, maar service is dan 1 op 1 en dat is bij de detailhandel goedkoper nog wel eens moeilijker.

De instellingen zijn bijna oneindig als je er even voor gaat zitten, maar dan heb je ook een heerlijk kopje koffie.

Ook het koffie advies voor deze apparaten is belangrijk voor de levensduur.

Op de basisschool heb ik het nog geleerd.

1 gram water 1°C in temperatuur te laten stijgen = 1 calorie = 4,1868 Joule = 4,1868 Wattseconde Ws aan energie.

1 kWh = 3.600.000 Ws

Stel een kopje koffie is een kwart liter water en dat wordt verwarmd van 20° naar 80°. Verschil is dus 60°. En een kwart liter water = 250 gram (is niet helemasl zo, maar afgerond wel).

Benodigde energie is dan 250 gram x 60° × 4,1868 J = 62.802 Ws = 0,0174 kWh

Maar de inwendige leidingen worden ook verwarmd, dat moet je er nog bijtellen.

Er zijn kWh meters te koop. Steek die in het stopcontact en daarin de stekker van het apparaat en lees de kWh af. Dan weet je het.

Reputatie 6
Badge +4

@Gebruiker1654443337  Krups snel vergeten en absoluut.voor de Jura gaan

Degelijke machines, goede.service en verkrijgbaarheid van onderdelen ik.sluit me volledig aan bij @Gebruiker1654443337 .

Dank jullie wel voor de adviezen! Ik laat nog even weten wat ik gekozen heb, maar u snapt al waar m’n oren naar hangen;)

Die met de lauwe koffie, die nergens naar smaakt verbruikt het minst. 🤡

Dag mensen, nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik ga aan nog even te laten weten waar ik voor ga. Ondanks de adviezen toch voor de krups. Redenen:

• de krups scoort flink hoger dan de jura op cappuccino
  • de herrie interesseert me weinig
  • het energie verbruik verschil zal in mijn geval meevallen omdat we niet zoveel koffie drinken. We  drinken een paar bakjes per dag. 
  • het prijsverschil is behoorlijk, betaal nu met korting cons bond (15%) en cashback van Krups zelf (100 euro) ‘maar’  390 euro. Ten opzichte van 969,- voor de Jura. 

Hele fijne dag, ik zou zeggen neem een bakkie!

Gerrit van der Meulen 

Zie je nou wel, op het filmpje bij die Krupps Eco Design douwen ze allerlei maten kommetjes eronder en op het laatst twee grote witte bekers. Die zijn een kwart liter per stuk, dus ik heb het goed gerekend. Dat was toch de vraag in de titel van het topic, hoeveel kWh per kopje koffie? Dus ik ben braaf en geef netjes ontopic antwoord, reken me suf, maar dat was toch niet het gewenste antwoord 😤.

Maar deze maalt ook de bonen, dus dan nog even de kWh's per boon uitrekenen. Ik ben even wat anders aan het doen.

In het filmpje zeggen ze dat de Krupps voor 80% gemaakt is van recycled plastic. Bedoelen ze daarmee het plastic dat we elke maand aan de straat zetten? Jaïcs . . .

Ik ben van de babyboom generatie, gewoon een papieren filter in een houder op op de glazen koffiekan en heet water erover uit de elektrische waterkoker op zonnepanelenstroom. En dan koffie in zo'n kwart liter studentenmok, met suiker en hete koeienmelk (dus niet die restaurantcups). Als ik dan op visite ben bij de millenium of Gen Z generatie krijg ik altijd die apparatenkoffie, pikzwart, heel sterk, klein kommetje half vol met bruin schuim op de koffie. Ik krijg het niet door de keel. Als ik dan vraag om "gewone koffie" dan kijken ze me ongelovig aan. "Zal ik er water bij doen?". Die apparaten kunnen dus geen babyboom generatie koffie zetten!

hahaha! Goed verhaal! 
Overigens wel het gewenste antwoord en zeker het meest specifiek, waarvoor dank. Het verschil is natuurlijk lastig uit te rekenen omdat we niet weten wat zo’n automaat allemaal doet behalve het water verwarmen. Zoals je al aangaf. Fine dag heh! 

Om het hele verhaal samen te vatten: we weten het standyverbruik niet. Koop een stekkerschakelaar.

Reputatie 6
Badge +7

In het filmpje zeggen ze dat de Krupps voor 80% gemaakt is van recycled plastic. Bedoelen ze daarmee het plastic dat we elke maand aan de straat zetten? Jaïcs . . .”

Ook de oude (PVC) Rioolbuizen worden gerecycled, meestal aan de binnenkant van het apparaat is dat soms nog zichtbaar, beetje oranjebruin.😳

Beetje andere kleurstof verhuld alles.

Niet aan denken maar, het gaat om de “smaak” van de koffie toch?😁

Als je toch van plan bent een stekker schakelaar te kopen.
Koop dan een met een dubbelpolige schakelaar er in.
Wel zo veilig.

Reageer