Beantwoord

Hoge energieprijzen: Clausule wisselende leveringstarieven

• 12 October 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

In mei heb ik mijn contract met Green Choice verlengd met een jaar. Door de berichten over de verhoogde gasprijs eens naar de voorwaarden gekeken en daarin staat een een clausule waarin de leveringstarieven gewijzigd mogen worden. Een van de voorwaarden is "de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit en gas".

Ik had nog niet eerder de voorwaarden bekeken en weet dus niet of dit er altijd al in had gestaan of misschien in de laatste weken zijn toegevoegd.

Is er een manier om hierachter te komen?

icon

Beste antwoord door Tourist7 12 October 2021, 13:08

Bekijk origineel

3 reacties

Dat zou denk ik een vrij heftige vorm van valsheid in geschrifte zijn. Helaas heb je in zulke gevallen vaak geen 'geschrifte’ in de vorm van papier of zelfs e-mail, dus dat is een zwak punt.

Die voorwaarde heeft betrekking op variabel tarief en heeft er altijd gestaan.

Reputatie 2
Badge +2

In mei heb ik mijn contract met Green Choice verlengd met een jaar. Door de berichten over de verhoogde gasprijs eens naar de voorwaarden gekeken en daarin staat een een clausule waarin de leveringstarieven gewijzigd mogen worden. Een van de voorwaarden is "de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit en gas".

Ik had nog niet eerder de voorwaarden bekeken en weet dus niet of dit er altijd al in had gestaan of misschien in de laatste weken zijn toegevoegd.

Is er een manier om hierachter te komen?

Misschien via Internet Archive?

Reageer