Vraag

Keus uit 3 providers bij nieuwe glasvezelaansluiting

• 15 September 2021
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Sinds dec. 2020 heb ik een glasvezelaansluiting. Om aangesloten te worden moest ik een provider kiezen. Ik kon kiezen uit Delta - een onbekende dochterfirma van Delta en Online.nl, ik heb voor Delta gekozen.

Ik was klant bij XS4All en heb voor de zekerheid dit even aangehouden. Ik maak nu nog steeds vooral gebruik van de XS4All koper aansluiting omdat deze wifi sterker is dan die van Delta. Delta levert echt een waardeloos modem en slechte service.

Ik ben nu bijna een jaar verder en kan me nog steeds niet aanmelden bij KPN of XS4All, weet iemand hoe lang dit duurt? Wat zijn hiervoor de regels? Wanneer kan ik vrij kiezen voor een glasvezel abonnement bij andere providers?

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Maar de WiFi van Delta komt waarschijnlijk gewoon uit hun modem en dat mag niets teveel.kosten.

Laat de modem in bridge zetten en neem een setje mesh routes. Door het hele huis supersnel wifi. En die zijn tegenwoordig heel betaalbaar.

XS4ALL gebruikt inderdaad betere modemrouters en daar betaal je ook voor. In mijn beperkte ervaring zijn eigenlijk alle modemrouters van providers die ik heb gehad een beetje flutdingen die je zoals @JMA al zegt moet laten bridgen zodat het enkel nog een modem is en verder je eigen router gebruiken. Dat kost de wereld niet en dan heb je het gewoon in eigen hand.

PS

Overigens blijft ook hardnekkig het gerucht circuleren dat de vrije modem keuze binnenkort toch een feit is en dan kunt u eventueel ook zelf een modemrouter kiezen.

Reputatie 7
Badge +6

@H ten Barge als ik vragen mag. We krijgen binnenkort in onze straat glasvezel van KPN tot in de meterkast. Ik heb nu nog Ziggo, die heeft pas mijn snelheid verhoogd naar 300Mbps. Met een cat6 kabel van 25 meter haal ik ook echt iets meer dan die 300Mbps op mijn laptop, en via wifi aan de eettafel ruim 200Mbps. Via wifi haalt de smartphone aan de eetafel 85Mbps en bij de meterkast wel eens een keer 145Mbps. Ik moet heel lang zoeken bij Ziggo waar dat staat, maar die 85Mbps vinden ze dan heel mooi.

Zou je dat misschien willen proberen wat jij met bijvoorbeeld Ziggo speedtest haalt aan de eettafel in je woonkamer en bij de meterkast met glasvezel bekabeld en onbekabeld, laptop en smartphone? Het moet dan wel een cat5e of cat6 kabel zijn. Uiteraard dank!

Reputatie 1
Badge +1

@H ten Barge wat vervelend dat de service zo slecht is. Je kan het beste even in gesprek gaan met iemand van onze Internet/Alles-in-1-vergelijker. Zij kunnen je ook meer vertellen over de regels voor het overstappen. Je kan ze bereiken op 088 – 66 99 088 ma - vr 09.00 tot 17.30. Ze zijn alleen morgen 16 september 2021 de hele dag niet telefonisch bereikbaar vanwege groot onderhoud.

Reputatie 4
Badge +3

@H ten Barge 

Zeer waarschijnlijk is de wifi ontvanger in uw telefoon nog van een vorige generatie. Mijn partner haalde met haar oude Xiaomi onder de 100Mb. Nu met het bijna nieuwe model ruim 585 van de 600 die Ziggo hier aanbied. Dat zou het kunnen verklaren. 

Heb je al gekeken bij https://freedom.nl/
Die streeft er naar, om toegang te geven op alle netwerken.

Reageer