Vraag

Opstalverzekering, neerslagschade aan dak niet meeverzekerd

• 23 November 2022
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

Valt neerslagschade aan het dak tijdens een storm onder stormschade of onder neerslagschade en dus met ingang van komend jaar niet meer verzekerd?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Tipper25 Bij alle verzekeringen zijn “polisvoorwaarden” deze geven specifiek de dekking aan voor de afgesloten verzekering.

Er zijn altijd extra dekkingen mogelijk die de premie wel kunnen verhogen.

In uw situatie zullen er voor 2023 waarschijnlijk aanpassingen zijn, en  of deze dan door “alle” maatschappijen doorgevoerd worden, dat kunt u in de nieuwe polisvoorwaarden lezen. (de beruchte kleine lettertjes)🫣

Bij bepaalde wijzigen kunt u soms de verzekering beëindigen.

Valt neerslagschade aan het dak tijdens een storm onder stormschade of onder neerslagschade en dus met ingang van komend jaar niet meer verzekerd?

Volgens mij is neerslagschade normaal gesproken gewoon verzekerd op je opstalverzekering. Over welke verzekering hebt u het?

Quote van de website consumentenbond;  neerslagschade aan daken, dakgoten en afvoerpijpen is bij de meeste woonverzekeraars niet gedekt. 

Dit is nieuw in onze polis, afgelopen winter hadden wij neerslagschade door storm Corrie aan ons dak.

Dat zou nu dus niet meer verzekerd zijn of heeft iemand een verzekering waarbij dit nog wel verzekerd is?

Als je schade hebt gehad, laat het hele dak in orde maken door een erkent bedrijf.
Die nota zorgt er voor, dat je er alles aan gedaan hebt om herhaling te voorkomen.
Ik heb zelf een inboedel/opstal polis met all risk, die dekken ook blunders van de eigenaar/bewoner.
Dat wil niet zeggen, dat ze achterstallig onderhoud dekken.

Ik lees het (ook) zo dat je geacht wordt je dak en goten te onderhouden maar als je schade hebt door een storm en niet door achterstallig onderhoud dan heb je dekking ook voor de gevolgen.

Reageer