Vraag

Quatt hybride warmtepomp

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een verzoek. Kan de consumentenbond de quatt hybride warmtepomp testen?

https://www.quatt.io//

Wordt gemaakt door een startup. Pretenderen goedkoop te zijn omdat er bv geen externe installateurs bij  betrokken zijn en de installatie simpel is.

Met vriendelijke groet,

M. Dozy

11 reacties

Badge +8

Hi @M.E. Dozy, dank voor de suggestie! Ik geef het door aan mijn collega's.

Hi @M.E. Dozy, dank voor de suggestie! Ik geef het door aan mijn collega's.

Hallo Imke, wordt of is er al iets met een onderzoek naar Quatt gedaan?

Het zou goed kunnen dat het een Fake startup betreft want er worden totaal geen gegevens verstrekt door het bedrijf over technische details; hoe de 20% extra besparing is te realiseren; of de ISDE werkelijk is aangevraagd; uitleg over de schier onmogelijke prijs; wat is uitgesloten van de ALL-in montageprijs en meer wat je kunt verzinnen.

Als je Googled op Martijn Flipse vind je dat hij betrokken was bij een eerdere startup die falicant is misgelopen.

Er is ook helemaal geen startup nodig want er is niets vernieuwend, ze hadden een normale weg kunnen bewandelen (businessplan) zonder mensen eerst geld uit de zakken te kloppen.

Alles klinkt temooi om waar te zijn en meestal klopt er dan iets niet.

Groeten,

Hans

Reputatie 7
Badge +5

hele uitgebreide discussie op Tweakers hierover

Reputatie 5
Badge +3

Ik vond het topic start  vraag al verdacht veel op reclame lijken met zo'n aanklikbare link  en dat door een deelnemer met 0 reacties.

Reputatie 6
Badge +5

Het testen van een enkele merk of type heeft niet zoveel nut omdat je geen vergelijk met anderen hebt.
Dan zou er een aantal vergelijkbare types getest moeten worden.
Dan kun je ook direct zien of ze de claims van meer opbrengst ook daadwerkelijk waarmaken.

De link naar het Tweakers forum topic is hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2112548

Overigens merk ik op dat men via AI en tweeweg communicatie van alles wil gaan aansturen, maar er op de site geen (m.i. daardoor verplicht) privacy reglement te vinden is.

Beste Hans

Quatt is geen fake, maar een groep keihard werkende ingenieurs die een bijdrage willen leveren aan de klimaatverandering. Kom gewoon eens gezellig langs bij Quatt, kun je het zien……

Ik vind dat we de laatste tijd wel erg veel producten langs komen die niet of nauwelijks uitgekristalliseerd zijn. Laat ze ze eens een paar jaar bouwen en verkopen en ervaringen opdoen en als de klanten dan enthousiast zijn is het vroeg genoeg. 

Je moet eens een e-bike van tien jaar geleden bekijken, die had je achteraf echt niet willen kopen. 

Goedemorgen,

De reden dat ik deze post heb geplaatst is dat het mij zinnig lijkt als de consumentenbond deze warmtepomp betrekt in bv de testen die al zijn gedaan. Dan kan er een onafhankelijk oordeel worden gevormd

Groet Martijn

@A. Deen Warmte pompen zijn niet een heel nieuwe techniek, in feite zijn het omgekeerde koelkasten of airco's zo je wil, en de mogelijke technologische vooruitgang is dus ook niet meer heel groot (afgezien van een nu nog onvoorziene wetenschappelijke doorbraak in deze techniek natuurlijk). Dus om dat met elektrische fietsen te vergelijken vind ik een scheve vergelijking. Daarom vraag ik me ook af hoe innovatief deze mensen überhaupt nog kunnen zijn: “AI” is een leuk buzzword maar helaas vaak ook niet meer dan dat.

Voor een interessant filmpje over warmtepompen: https://www.youtube.com/watch?v=7J52mDjZzto&list=PLv0jwu7G_DFVIot1ubOZdR-KC-LFdOVqi&index=2

@A. DeenWarmte pompen zijn niet een heel nieuwe techniek, in feite zijn het omgekeerde koelkasten of airco's zo je wil, en de mogelijke technologische vooruitgang is dus ook niet meer heel groot (afgezien van een nu nog onvoorziene wetenschappelijke doorbraak in deze techniek natuurlijk). Dus om dat met elektrische fietsen te vergelijken vind ik een scheve vergelijking. Daarom vraag ik me ook af hoe innovatief deze mensen überhaupt nog kunnen zijn: “AI” is een leuk buzzword maar helaas vaak ook niet meer dan dat.

Voor een interessant filmpje over warmtepompen: https://www.youtube.com/watch?v=7J52mDjZzto&list=PLv0jwu7G_DFVIot1ubOZdR-KC-LFdOVqi&index=2

Als een warmtepomp niet nieuw is, lijkt mij een fiets met electrische hulpmotor helemaal geen nieuws. Het punt echter dat het me niet om de onderliggende technologie gaat maar om de uitvoering, en de fabrikant waar je op dit moment kunt intekenen op hun eerste serie producten, of wellicht moet ik serieproductie zeggen, en dat ik vind dat leveranciers eerst hun levensvatbaarheid mogen bewijzen voordat het wat mij betreft zin heeft hun producten mee te nemen in testen voor gemiddelde consumenten. De belangrijkste maat voor een goed apparaat is de degelijkheid en die testen ze niet en dat zien mensen vaak over het hoofd, of door de vingers zo je wil.

Reageer