Vraag

Toegang tot Microsoftdocumenten gemaakt met een vorig werkaccount

• 11 January 2022
  • 10 reacties
  • 90 Bekeken

Nadat ik ben gestopt op de Hogeschool werd mijn Microsoftaccount gestopt en daarmee de mogelijkheid in documenten te werken of die te gebruiken in mijn nieuwe account. Dat is een Business basic pakket dat ik gebruik vanuit mijn nieuw gestarte bedrijfje. Hoe los ik dat op? Via de helpfuncties van Microsoft kom ik er niet uit en als ‘beheerder’ vind ik ook niet de mogelijkheden.

M. van Gent

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

je hebt dus te maken met 2 verschillende Microsoft365 omgevingen? de oude van de Hogeschool en een nieuwe van je bedrijf. Je kunt niet vanuit de nieuwe naar de oude omgeving. De enige oplossing is aankloppen bij de Hogeschool met het verzoek om ofwel je account weer te activeren (kan nog 30 dagen na afsluiten) of een backup laten maken van die oude omgeving en via USB oid weer inlezen in je nieuwe omgeving (kan tot 90 dagen na afsluiting maar is meer werk voor de Hogeschool).

Reputatie 7
Badge +6

@M.G.P. van Gent als iemand van je school je een Word doc als bijlage stuurt, kan jij die dan niet openen? Ik vind dat vreemd want ik krijg ze ook wel eens gestuurd van willekeurige mensen met willekeurige versies, ik kan ze allemaal openen met Office versie 2019, of de vorige Office versies die ik had. Ik heb vanaf 1990 allemaal Word documenten, maakt niet uit welk jaar, ze gaan allemaal open met dezelfde of hogere versie.

Dus ik begrijp iets niet. Kan het zijn dat je een Word doc versie 2019 probeert te openen met Office 2016 of zoiets? De afzender zou dan save as Office 2016 moeten doen. Als je rechtsklik doet op het bestand kan je kiezen in welke versie die moet openen. Als je kan zeggen welke foutmelding je krijgt op het scherm, kunnen we wellicht verder kijken.

Ik raak daarvan in de war, dat een Word document onderling niet meer uitwisselbaar is, dan kan je die niet meer delen met je contacten en heeft Microsoft niks te tracken. Die kende ik nog niet.

Reputatie 5
Badge +4

@Jan , topicstarter heeft een heel ander probleem, hij komt niet meer bij zijn ‘oude’ Microsoft-omgeving. 

Reputatie 7
Badge +6

@pckrulllenbol ik heb de vraag niet gesnapt.  Dat wist ik niet, dat je dan een "omgeving" kan hebben waar je niet bij kan als je overgegaan bent naar een andere omgeving. Ik heb daar nog niet mee gewerkt. 

@pckrulllenbol ik heb de vraag niet gesnapt.  Dat wist ik niet, dat je dan een "omgeving" kan hebben waar je niet bij kan als je overgegaan bent naar een andere omgeving. Ik heb daar nog niet mee gewerkt. 

Gewoon inloggen met je Microsoft-account Jan, of heb je die (nog) niet aangemaakt?

Reputatie 7
Badge +6

@A. Deen Ik heb Windows 10 zonder Microsoft Account gedaan en ben me aan het voorbereiden om Windows 11 ook zonder account te installeren. Ik zie nu dat je door het account dan "omgevingen" krijgt die onderling niet inwisselbaar zijn. Voor een bedrijf of school is dat handig, als een personeelslid weg is kunnen ze nergens meer bij. 

Een keer wou m'n zoon Skype uittesten met mij en moest ik een Microsoft Account aanmaken om het te installeren. Toen het klaar was zegde ik het account op, maar Microsoft zei toen dat het nog zes maanden actief zou blijven. Ik moest er dus zes maanden ook geen enkele keer per ongeluk op inloggen anders gingen die zes maanden opnieuw in. Ik weet niet of dat nog zo is.

Reputatie 7
Badge +4

@Jan je wilt natuurlijk niet dat bedrijven, organisaties, prive omgevingen bij elkaars documenten kunnen komen, dat lijkt me een no-brainer. Je kunt dat wel instellen, maar natuurlijk moet je daar uiterst voorzichtig mee zijn. Het meest veilige is natuurlijk om geen account te hebben, dan kun je helemaal niks :wink:

Verder slecht nieuws: Skype stop en wordt vervangen door Teams (chat), niet te gebruiken zonder Microsoft account :wink: Dus dan kun je weer opnieuw beginnen. 

Het meest veilige is natuurlijk om geen account te hebben, dan kun je helemaal niks :wink:

Iets met kind en badwater 

Reputatie 7
Badge +6

Ik snap het @E.B.F. Stroeve bedrijven willen het ook een beetje in de hand houden wie er allemaal bij hun documenten kan. Op mijn werk was vroeger alles gewoon nog open, ze hadden er toen nog niet zoveel benul van. Ik gebruik Whatsapp om met video te chatten of anders Zoom van Google. 

Ik zou de verkoop afdeling van MS bellen om advies 0800 0203536

Reageer