forumaccount Consumentenbond

• 28 December 2020
  • 14 reacties
  • 327 Bekeken

Badge +1

Me aangemeld voor dit forum en globaal de benodigde gegevens ingevuld. Nu opnieuw ingelogd blijkt het dat de gegevens van dit account niet aangevuld kunnen worden (althans, ik kan geen optie ontdekken). Ik zou graag een profielfoto en wat interesses willen toevoegen. 

14 reacties

Badge +8

Hi @Bezig-Bijtje, leuk om te lezen dat je je je profiel wilt personaliseren. En welkom op de Community! Alles wat handig is om te weten over het gebruik van dit forum kun je nalezen in onze Kennisbank. Daar lees je bijvoorbeeld ook hoe je je profielfoto kunt aanpassen.

Ik zag inderdaad ook dat je een bericht gerapporteerd had, deze reactie heb ik voor je verwijderd. :relaxed:

Ik kan er niks anders van maken.

Lobbyen bij de moderatoren!

Reputatie 7
Badge +6

Ik kan er niks anders van maken . Je hebt een uur . Daarna verandert de functie in alleen nog linken en rapporteren . Verwijderen is ( nogmaals ) daarna alleen mogelijk via een verzoek aan een moderator.

Gezelligheid kent geen tijd.

Reputatie 7
Badge +8

Je bent nooit te oud om iets te leren. En gelukkig mag ik dat op mijn leeftijd zeggen. Leren doe ik elke dag en zeker als je ergens ‘nieuw’ binnenkomt, heb je genoeg te doen om je ‘wegwijs’ te maken. Dan iets over het hoofd zien of je vergissen is niet erg. Ik zou zeggen ga zo door, opbouwende kritiek moet in principe niet erg zijn. Daar heb je allemaal wat aan. De boel afbreken, op de man spelen of (dreigen) weg te lopen is een slecht alternatief, het is ook niet leuk. En gezellig moet het toch een beetje blijven.

Oké.

De ene mens probeert alles (eerst) zelf uit te zoeken, de andere roept meteen hulp van anderen in.

Kan natuurlijk allebei.

Badge +1

We hebben een uur om te wijzigen of te verwijderen door rechts te klikken , @Bezig-Bijtje .  Op de drie blauwe stipjes . Daarna zijn alleen wijzigingen mogelijk via een moderator.

@E.T. Wiersum Dank voor de reactie. Toch was dat niet het geval. Vrijwel direct na het schrijven van het bericht wijzigde er iets in de situatie, waardoor eigenlijk het onnodig was het topic te schrijven. Inderdaad logischer wijze ben ik naar de drie puntjes gegaan, maar daar was enkel de mogelijkheid ‘link naar de reactie of rapporteer’. ‘Rapporteer’ is kennelijk, als ik je bericht goed uitleg, niet (alleen) om de inhoud te rapporteren (bij ongewenste inhoud), maar ook kennelijk om een bericht te laten verwijderen? 

Badge +1

@Léonz , nu wat thuis te raken op het forum moet ik erkennen dat ik mogelijk de accountinstellingen bij mijn eerste bezoek over het hoofd heb gezien.  Nu te weten waar het zich bevindt en het cirkeltje gevuld is met de avatar i.p.v. een gekleurd cirkeltje met een letter erin, spreekt alles vanzelf (zoals bij jou ook het geval zal zijn) en is de opbouw van het uitrolmenu inderdaad hetzelfde als bij vele websites. Wat ik vooral wilde delen is mijn ervaring als ‘blanco’ bezoeker zoals er velen zullen zijn en waar ik tegenaan liep. Misschien/wellicht onnodig, maar misschien is het nuttig voor het beheer om er kennis van te nemen, er misschien wat mee te doen of het anders in de bittenbak te laten verdwijnen ;-) 

Reputatie 7
Badge +6

We hebben een uur om te wijzigen of te verwijderen door rechts te klikken , @Bezig-Bijtje .  Op de drie blauwe stipjes . Daarna zijn alleen wijzigingen mogelijk via een moderator.

Profiel bewerken gaat op vrijwel alle forums hetzelfde. Dus ook hier.

Badge +1

Ik kan het met U eens zijn dat niet alles gemakkelijk en duidelijk te vinden is. En u bent niet de enige. Er zijn forumleden die al jarenlang lid zijn en toch nu pas bepaalde zaken ontdekken. Het is nu eenmaal zo, je moet er enige moeite voor doen. En daar ben ik ook niet zo sterk in. De forumleiding zou alle wetenswaardigheden  onder één en hetzelfde artikel kunnen onderbrengen, maar dan moet je weer lang lezen en in feite ook lang zoeken. Het is niet anders, je moet er wat moeite voor doen. Of je kan het ook altijd vragen.

Dank voor de reactie. Klopt dat aangesloten zijn bij een nieuw forum even wennen en zoeken is. Niet alle fora zijn uniform. En heb ik eerst in het zoekvenster wat kernwoorden losgelaten (zonder resultaat helaas) en dus inderdaad maar teruggegrepen door het te vragen. 

Maar…. er zijn wel een aantal vaste regels in het bouwen van websites en mijn opmerking/vraag was ook deels bedoeld naar degenen die de website onderhouden. Er ‘rammelen’ m.i. wel een paar dingetjes (zonder overigens afbreuk te willen doen aan de verder goede en mooie website).

Een belangrijk onderdeel van een website als die van de consumentenbond, is het forum en is het plezierig voor alle betrokkenen als het account volledig ingevuld kan worden. Liefst met een fotootje en leuke info. Ik heb ook al een opmerking voorbij zien komen over het voordeel van een toegevoegd tekstveld. Daar zou dan een korte samenvatting geplaatst kunnen worden, een soort van kennismaking dus om te weten met wie je van doen hebt.

De webmaster of forumbeheerder kan met het aanpassen van het forumaccount volstaan met onder het cirkeltje (verborgen of zichtbaar) dat rechts naast ‘+ Start een topic’ staat, de tekst ‘mijn forum’ te plaatsen. Is het account aangepast met een avatar (afbeelding), zo heb ik nu gemerkt,  dan wordt pas duidelijk dat daaronder het forumaccount te vinden is. 

En…. loop ik weer tegen wat anders aan…. namelijk dat als men een topic verwijderen wil. Normaal vind je onder de drie stipjes rechtsonder het bericht de mogelijkheid van bewerken of verwijderen. Bij ‘ons’ forum is daar op geen enkele manier gelegenheid toe. Ook niet door een icoontje van een potloodje en prullenbakje (bijvoorbeeld). 

En nu ga ik weer verder… even kijken wat er allemaal voor nuttige zaken te vinden zijn op de website en het forum. 

Reputatie 7
Badge +6

Gebrekkige gebruiksvriendelijkheid  komen we overal tegen . En dan is elk forum en elke website ook nog anders ingericht . Vooral voor mensen die alles niet makkelijk kunnen doorgronden kan dat een flinke handycap zijn . 

Reputatie 7
Badge +8

Ik kan het met U eens zijn dat niet alles gemakkelijk en duidelijk te vinden is. En u bent niet de enige. Er zijn forumleden die al jarenlang lid zijn en toch nu pas bepaalde zaken ontdekken. Het is nu eenmaal zo, je moet er enige moeite voor doen. En daar ben ik ook niet zo sterk in. De forumleiding zou alle wetenswaardigheden  onder één en hetzelfde artikel kunnen onderbrengen, maar dan moet je weer lang lezen en in feite ook lang zoeken. Het is niet anders, je moet er wat moeite voor doen. Of je kan het ook altijd vragen.

Badge +1

Ik heb zojuist toen ik op mijn gebruikersnaam bij het bericht klikte om het bericht aan te kunnen aanvullen, ik toen in de pagina kwam waarbij het profiel aangepast kan worden. Dus kan ik daar vooralsnog mee aan de slag. Blijf het wel jammer vinden dat deze optie zo moeilijk te vinden is (en ik er dus bij toeval achter moet komen). Misschien een tip voor de webmaster?

Reageer