Consumentenbond.nl
Sticky

Handleiding Community

Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het forum van de Consumentenbond, leuk om je hier te zien!

Op het forum kan je deelnemen aan onze community door met de Consumentenbond en de communityleden in gesprek te gaan over de meest uiteenlopende onderwerpen. Je vind hier snel het antwoord op je vraag door de topics te lezen, of door simpelweg je vraag te stellen. Wil je zelf je ervaring delen, of juist gezellig in gesprek gaan met andere consumenten? Ook dan ben je hier aan het juiste adres.

We willen je natuurlijk graag op weg helpen, zodat je snel je draai kunt vinden op forum!

Daarom vind je onderaan dit bericht een aantal links met uitleg over hoe het forum precies werkt. Zo kan je bijvoorbeeld bekijken hoe je berichten opmaakt, een topic start, een afbeelding toevoegt of iemand een privébericht sturen.
Het zijn flink wat onderwerpen, dus om het wat makkelijker te maken bij deze alvast de 4 gouden community tips:

1. Wil je iemand in een discussie noemen, gebruik dan het @ teken. Je kan het betreffende forumlid selecteren uit een lijst. Het lid krijgt dan een notificatie dat zijn/haar naam genoemd wordt in een discussie.
  2. Vind je een reactie leuk of nuttig, vergeet dan niet een like te geven door te klikken op het duimpje onderaan het bericht. 👍🏼
  3. Heb je een vraag gesteld en vervolgens een uitstekend antwoord ontvangen? Markeer het antwoord dan als 'Beste antwoord'. Bij het topic komt dan te staan dat jouw vraag is beantwoord, zodat andere consumenten met een zelfde vraag ook snel geholpen zijn.
  4. Wil je onderling (niet openbaar) iets bespreken met een mede-forumlid, verstuur dan een privébericht.
Andere handige tips en trucs:

Huisregels
Community categorieën
Topic titels
Vraag stellen of discussie starten
Afbeelding of video toevoegen
Je tekst opmaken
Tags/Trefwoorden gebruiken
Persoonlijke gegevens
Privéberichten
Zoeken op de community
Topics of forum volgen
Mijn profiel
Gebruikersnaam aanpassen
Badges
Reputatie
Gebruikersstatus en sterretjes
Account opzeggen

Mis je na het lezen van deze handleiding toch nog informatie? Stel dan je vraag hieronder, of open een topic in het 'Veelgestelde vragen' forum.

Tot snel!🙂

29 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Dag Natalie Rosien,
Na twee jaar gebruik te hebben kunnen maken van het forum van de ING, is dit helaas niet meer mogelijk. Via suggesties vanuit het forum, zijn er aanpassingen gedaan, zoals b.v. geen ruimtevergende keuzemogelijkheid met betrekking tot bepaalde onderwerpen, maar via een soort van keuzemogelijkheid direct op de openingspagina zoals deze handleiding.
Misschien ook als suggestie: geef na aanmelding direct een overzicht van de ingestelde onderwerpen.
Groeten van GdR.
Reputatie 4
Badge +5
Ter aanvulling:
Na aanmelding op het forum mis ik de optie om uit te loggen.
Klopt dit, of zie ik wat over het hoofd?
Groeten van GdR.
Badge +4
Jij bent echt iemand die de hele tijd vragen stelt 😛
Wanneer je rechts boven op je avatar klikt. Bij jou een grote G dan staat er onderaan Uitloggen
Reputatie 7
Badge +7
Niets mis mee hoor! Vraag maar raak @GdR. Daar zijn we immers voor. 😉
Reputatie 4
Badge +5
Dag @TijsZonderH , @Monique .
Bedankt voor jullie reactie ☺.
Ik moet bekennen dat ik waarschijnlijk te veel vergelijkingen maakte t.a.v. het ING-forum.
Hierbij waren bepaalde mogelijkheden anders ingesteld en ook op andere "vlakken" had men meer mogelijkheden. Hierbij wil ik aangeven dat ik gewend was om extra faciliteiten vanuit het ING-forum toe te hebben mogen aanpassen. Dit i.v.m. een "bepaalde" status 😉.
Ga dus verder kijken wat er (via bovenstaande uitleg) nog meer mogelijk is.
Badge
Dank voor de tip om hier eens rond te kijken
Hans M
Badge
Ik wil wat taalfouten uit een gestart gesprek / Topic halen maar ik kan het niet aanpassen.... wie kan mij daarbij helpen?
Reputatie 7
@Zoef ik geloof dat je dat binnen een uur moet doen, daarna lukt het niet meer. Klik op de drie puntjes rechts onder en dan op "bewerk". Hoe dat zit met de tijd weet ik niet, moet je even vragen aan de mods.
Badge
Die 3 puntjes geeft keuze rapporteer of link naar reactie. Voorheen stond er inderdaad bewerken. @Natalie Rosien kan jet mogelijk verklaren
Reputatie 7
Huh? Zou het dan anders zijn bij het startbericht? Ik dacht dat ik laatst iets kon wijzigen toen ik een topic startte. Je moet alleen niet te lang wachten.

Sommige sites hebben de mogelijkheid eerst je concept op te slaan, je ziet dan hoe je bericht eruit gaat zien, soms is dat anders dan in het reageervenster, en je kunt het op je gemak aanpassen, daarna klik je op "verzenden".
Reputatie 7
Badge +7
Zoef schreef:

Ik wil wat taalfouten uit een gestart gesprek / Topic halen maar ik kan het niet aanpassen.... wie kan mij daarbij helpen?

Inderdaad, zoals @MrsJones reeds aangaf, kan je een bericht binnen het uur na plaatsing nog zelf wijzigen. Daarna kan dat niet meer. Mocht je echter toch nog het e.e.a. aangepast willen hebben, dan kan je mij, @Natalie Rosien of @Niels een berichtje sturen. We maken het dan graag voor je in orde.
Reputatie 6
Badge +6
@MrsJones : Ik heb samen met een aantal community managers ook het verzoek ingediend voor een 'concept' functionaliteit, zodat je tussendoor (vooral bij lange berichten) een post/topic tijdelijk kan bewaren.
Reputatie 7
O, dat is wel fijn. 's Avonds maak ik soms op mijn ipad veel tikfouten, de ene keer zie ik ze wel, de andere keer niet meteen. Dat ding is zo gevoelig dat ik, als ik er bij wijze van spreken alleen maar naar kijk soms ineens op het Franse of Turkse toetsenbord zit te tikken zonder daar meteen erg in te hebben. Dan komen er heel rare woorden uit.
Reputatie 6
Badge +6
@MrsJones : Heb je met opzet extra toetsenbord varianten (talen) ingesteld op jouw Ipad? Anders is het altijd mogelijk om ze te verwijderen, zodat er alleen een NL toetsenbord overblijft.
Reputatie 7
@Niels het is opzet. Om het er nou iedere keer uit te halen vind ik ook niet handig. Als ik iets tik in het Frans mis ik bijv. de ç en er gaat met schrijven weleens iets mis. Ik heb meteen spellingcontrole.
Reputatie 7
Ik kom het even hier vragen. Is die enquête van het cbi panel echt? Er wordt nogal op gehamerd dat er veel phishing mail in omloop is en dat een link in de enquête veilig is. Ik kan het op de ipad niet controleren met de muis.
Reputatie 6
Badge +5
@MrsJones Welke enquête?
Reputatie 7
De laatste maar ik geloof dat ik hem per ongeluk heb verwijderd, Voor ik naar bed ga maak ik mijn inbox leeg door mail te verplaatsen of te verwijderen, ik verwijder weleens iets te veel, terugzetten kan wel maar dan krijg ik meteen ik weet niet hoeveel andere verwijderde berichten terug.
Reputatie 6
Badge +5
@MrsJones Op 8-11-2018 12:12 uur ontving ik deze mail: CB-i panel: vragenlijst web- en app-activiteiten
Reputatie 7
Ja, die was het. Ik heb hem inderdaad niet meer. Misschien kunnen ze hem nog een keer sturen, er leest hier vast wel iemand mee, zo niet is het pech.
Badge +3
GdR schreef:

Ter aanvulling:
Na aanmelding op het forum mis ik de optie om uit te loggen.
Klopt dit, of zie ik wat over het hoofd?
Groeten van GdR.

Ik herhaal deze vraag van zes maanden geleden, ik heb geen antwoord kunnen vinden!

Als ik (nog) niet ingelogd ben en op Reageer klik wordt mij gevraagd in te loggen via de Consumentenbond, maar dat kan ik niet op het forum.
En als ik dan ben ingelogd op het forum is helemaal, helemaal nergens te vinden hoe ik kan uitloggen.
Om uit te loggen probeer ik dan op de Consumentbond in te loggen en soms krijg ik dan de boodschap dat ik eerst uit moet loggen om te kunnen inloggen en dan kan ik tenminste uitloggen.
Maar soms kan ik op deze manier ook niet uitloggen en sluit ik de wesbite maar in de hoop dat ik dan automagisch wordt uitgelogd.
Ik vind het maar heel primitief en erg onbevredigend.
Kunnen de systeem mensen er eens naar kijken?
(vroeger was ik ook zo'n systeem mens, dus ik weet dat het beter kan.)
Reputatie 7
Volgens mij log je automatisch uit, anders zou je ook niet telkens opnieuw moeten inloggen, Voor het forum en het panel heb ik verschillende wachtwoorden. Een moderator kan wel uitleggen hoe het precies zit, ik schrijf uit eigen ervaring.
Reputatie 6
Badge +5

Reputatie 7
Weer iets geleerd.
Badge +3
@Bert
Bedankt.

Het blijkt dat voor inloggen op de Consumentenbond en voor inloggen op het Forum dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord van toepassing zijn.
En als je op de Consumentenbond bent ingelogd, ben je gelijk ook op het Forum ingelogd, maar het ingelogd zijn op de Consumentenbond vervalt na enige tijd, terwijl je nog wel ingelogd kunt blijven op het Forum.
En als ik dan ook wil uitloggen van het Forum via de Consumentenbond, kan dat niet meer, dus wel inloggen op het Forum via de Consumentenbond, maar uitloggen weer niet.
Het maakt op mij een nogal chaotische indruk
😉

Reageer