Idee: laat mensen registeren welke dingen ze (oa) hebben

Reputatie 5
Badge +6
Wat zou je kunnen doen als mensen vastleggen bij de CB wat ze hebben (bv welke koelkast etc):

Zodra einde van de garantietermijn nadert kun je ze wijzen op waar ze we/niet recht op hebben Als er iets is met zo'n apparaat, kun je mensen gericht informeren (bv terugroepactie) Na periode X (bv een jaar) kun je vragen of ze hun ervaring met het apparaat willen delen
Misschien is er nog wel meer te doen. Ik vroeg me bv af of je in de CB-app dit kunt verwerken: in de winkel of thuis bij het uitpakken scan je met je smartphone de streepjescode en veel wordt vooringevuld aangeboden om vast te leggen...

10 reacties

@R. Teeuwen: Dat heb ik bij mijn eerste reactie ook gedaan (en voor verwarring gezorgd) 😉. We zijn het met z'n allen nog aan het leren...

Groet,

Marc
Reputatie 5
Badge +6

Wat zou je hier van vinden?

Klinkt ook als een mooie aanvulling ... komt dit idee dus op een lijstje met ideeen 🙂?
Reputatie 5
Badge +6

Klikken op de reageer knop naast het bericht van diegene ;-)

Ik gebruikte het reactie-venster onderin het scherm 😉... Ik dacht dat de REAGEER-knop gewoon een shortcut/hyperlink naar dat venster zou zijn 🙂...
Reputatie 5
Badge +6
Ja, A.Bulut, goed dat je dat zegt. Ik dacht in 1ste instantie alleen aan apparaten, maar ook al wel aan abonnementen. Als ik ook kan vastleggen dat ik op datum X een 2 jarig abo bij T-mobile afsloot, dan zou de CB 3 maanden vooraf een seintje kunnen geven dat het wellicht slim is te kijken of je een overstap moet maken, en subtiel wijzen op de Mobiele Telefoon-vergelijker.

Idem bij (zorg)verzekeringen en bv een energie-contract: dan zou ik rond de afloop een seintje willen van de CB dat dat contract bijna uitgediend is en er weer een EnergieVeiling aan komt... Overigens is het in dit geval zo dat CB met energieleveranciers nu afspreekt dat ze leden niet actief wijst op aflopen van een contract, dus daar moet dan even naar gekeken worden ;-)

PS: hoe kan ik in het huidige platform quoten, dus aangeven waarop ik reageer? En op wie ik evt reageer (nu tik ik gewoon de naam, maar dat wordt geen hyperlink?)
Reputatie 5
Badge +6
(als ik op "Bewerk" klik, krijg ik een leeg berichten-scherm .... dus ik reageer maar even)

Je kunt mensen die melden wat ze hebben, vragen of andere hen vragen mogen stellen (en evt hoe vaak, bv 1 maal per maand)?
Badge +1
Goed idee, zeker ook als je oude apparaten hebt, en of het nog juist werkt. Heel handig om te onderzoeken welke merken duurzamer bouwen dan anderen. Vragen over hoe het werkt dat kan ook natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe dit in dit forum word geÏmplementeerd.

PS: hoe kan ik in het huidige platform quoten, dus aangeven waarop ik reageer? En op wie ik evt reageer (nu tik ik gewoon de naam, maar dat wordt geen hyperlink?)

Klikken op de reageer knop naast het bericht van diegene 😉
Grappig, precies hetzelfde had ik ook net bedacht. Juist door vast te leggen welke artikelen je hebt kunnen andere mensen zien dat jij een product hebt en kunnen ze vragen naar jouw ervaringen. Maar ook is het daarmee voor de CB mogelijk om mensen gericht te benaderen voor een review. Eigenlijk precies wat je al beschrijft 😉
Eens, en in laten delen in categoriËn als electronica (witgoed, stofzuiger, pc's, telefoons, printers, etc), financiËn (bank- en verzekeringsproducten), energieleveranciers, providers, etc.
Goed idee R. Teeuwen! Op dit moment ondersteunt de CB-app nog niet dat je jouw producten kunt registreren, maar dit is precies zo'n aspect waar de Consumentenbond en de community elkaar goed kunnen vinden.

Vooral als het gaat om de duurzaamheid van een product (dus hoe lang deze meegaat bij normaal gebruik) is een onderwerp waar we graag meer willen gaan doen. Wat zou je hier van vinden?

Reageer