Consumentenbond.nl
Beantwoord

Tijdslimiet ingelogd zijn op de community

Reputatie 4
Badge +5
  • Actieve deelnemer
  • 179 reacties
Klopt het dat men altijd ingelogd blijft, of is er een tijdslimiet ingesteld?
Stel men sluit de computer zonder uit te loggen. Wordt men dan automatisch afgemeld?
Dit i.v.m. het even openen van een programma en daarna weer verder willen gaan met dit forum.
Hierbij werd een foutmelding gegeven. Helaas niet even genoteerd.
Misschien is er een lid die mij via eventuele reacties aanwijzingen kan geven waar ik nadere informatie kan zoeken. Het zou dus kunnen dat deze informatie reeds ter beschikking is.
Via de algemene zoekbalk geen resultaat gevonden (zoeksleutel?)
icon

Beste antwoord door Natalie Rosien 2 juli 2018, 09:48

Hallo allemaal, eerder in een ander topic is de kwestie over het ingelogd blijven op de community ook besproken. Voor het gemak plaats ik hier even opnieuw de reactie van @Monique met op basis van de toelichting van onze ontwikkelaars:
"Het platform waar wij gebruik van maken is extern, maar geïntegreerd met onze website. Dit betekent dat het inlogproces voor onze website en de community gelijk is. Onze website zelf heeft inderdaad de optie om ingelogd te blijven, echter wordt deze optie niet ondersteund door het community platform.
Dit is dan ook de reden dat klikken op deze knop voor de community dus niet werkt. Daarnaast is het zo dat wanneer je je browser sluit, je sessie verloopt, en je dus uitgelogd wordt. Dit heeft dus niets te maken met het wisselen tussen browsers of apparaten zoals ik eerst dacht.
Wel is het mogelijk ingelogd te blijven door het gebruik van cookies, echter verschilt dit proces weer per browser, en zal het daarom niet altijd werken. Zelf werk ik meestal in Chrome, en daar ben ik altijd standaard ingelogd. Ik heb in ieder geval bij onze ontwikkelaars voorgelegd dat ik graag zou zien dat ingelogd blijven mogelijk wordt gemaakt. Bedankt voor het doorgeven van jullie signalen en suggesties!"

Bekijk origineel

15 reacties

Mijn ervaring is het dat "ingelogd blijven" (wat je kunt aangeven bij het inloggen) nauwelijks werkt.

Uitgelogd zijn komt veel meer voor dan nog steeds ingelogd zijn.
Reputatie 4
Badge +5
Dag @Léonz ,
Het is mij niet helemaal duidelijk wat u aangeeft bij de optie inloggen. Ik mis hierbij de keuze ingelogd blijven.
Bedoelt u misschien dat na het plaatsen van een reactie of bericht een schermweergave verschijnt met een melding?
Voor zover ik begrepen heb, zijn er moderators actief om reacties te lezen en opmerkingen te plaatsen.
Wie weet moeten we even wachten 😉
Reputatie 7
Het is de bedoeling dat je ingelogd blijft maar in iedergeval bij mij werkt het niet goed. Ik moet eerst op inloggen klikken maar hoef niet opnieuw usernaam en password in te tikken.
GdR schreef:

Dag @Léonz ,
Het is mij niet helemaal duidelijk wat u aangeeft bij de optie inloggen. Ik mis hierbij de keuze ingelogd blijven.

Logt u maar eens uit en dan weer in.

U ziet: "E-mail adres", daaronder "Wachtwoord", en daaronder "Ingelogd blijven" (als aanvink-optie).
A. Deen schreef:

Ik moet eerst op inloggen klikken maar hoef niet opnieuw usernaam en password in te tikken.

Gebruikersnaam is verleden tijd.

Maar dit terzijde.🙂
Badge +5
GdR schreef:

Dag @Léonz ,

Indien je cookie blokkers aan hebt staan zal het niet werken. Maar zoals Leonz zegt zou ik is uitloggen en dan opnieuw doen.

Ik klik op inloggen en dan word de pagina opnieuw geladen en ik ben ingelogd.
Ik zelf ben daar tevreden mee.
Reputatie 4
Badge +5
Het probleem t.a.v. Cookies vanuit een ander forum bekend.
Via een programma t.a.v. een password, geen probleem ondervonden. Dit heeft ook te maken met de instelling van de browser.
PS: Kan je aangeven waarom je gekozen hebt voor een bepaalde handtekening 🤔.
Badge +5

PS: Kan je aangeven waarom je gekozen hebt voor een bepaalde handtekening 🤔.

Door mijn obsessie aan friet en aan MIEP MIEEEEP heb ik de krachten van een 13 jarige en MIEPMIEP en friet gecombineerd en toen BOEEEEM huis weg en was deze zin ontstaan.

En niet alles in het leven moet serieus hé 😛
Reputatie 7
Badge +7
In principe wordt je automatisch uitgelogd wanneer je de browser weg klikt @GdR. Cookies kunnen dit echter voorkomen.
Reputatie 5
Badge +3
Monique van de Beek schreef:

In principe wordt je automatisch uitgelogd wanneer je de browser weg klikt @GdR. Cookies kunnen dit echter voorkomen.

aha, oorzaak is dus bekend. maar waarom doen jullie dat? is nogal gebruikersonvriendelijk en ik ken geen enkele andere site die dat ook doet.
Reputatie 7
Ik ben telkens weer uitgelogd, of ik nou reageer op mijn ipad of op de computer. Bij andere sites blijf ik gewoon ingelogd, niet bij de bank uiteraard maar bij kranten, tv gids, LifeHacking en sommige spelletjes, dat vind ik wel onhandig bij deze site, dat telkens opnieuw moeten inloggen. Als ik dat had geweten had ik een wachtwoord van 8 tekens gekozen in plaats van een lang met allerlei toeters en bellen, misschien moet ik het veranderen.
We zijn hier een regelrechte misstand op het spoor gekomen!
Reputatie 7
Op de PC ben ik ook telkens automatisch uitgelogd maar dan hoef ik alleen maar te klikken, op mijn iPad moet ik telkens opnieuw mijn emailadres en wachtwoord invoeren, misschien zit mijn lijst met wachtwoorden op de ipad vol, daar kan wel het één en ander uit, misschien zit daar het probleem. Cookies van bekende sites worden niet geblokkeerd maar sinds ik op mijn ipad Google niet meer gebruik krijg ik nauwelijks cookies. Voorheen verwijderde ik er iedere dag een heleboel, nu twee of drie.
Reputatie 7
Ik vind het geen misstand, het irriteert me een beetje.
Reputatie 5
Badge +7
Hallo allemaal, eerder in een ander topic is de kwestie over het ingelogd blijven op de community ook besproken. Voor het gemak plaats ik hier even opnieuw de reactie van @Monique met op basis van de toelichting van onze ontwikkelaars:
"Het platform waar wij gebruik van maken is extern, maar geïntegreerd met onze website. Dit betekent dat het inlogproces voor onze website en de community gelijk is. Onze website zelf heeft inderdaad de optie om ingelogd te blijven, echter wordt deze optie niet ondersteund door het community platform.
Dit is dan ook de reden dat klikken op deze knop voor de community dus niet werkt. Daarnaast is het zo dat wanneer je je browser sluit, je sessie verloopt, en je dus uitgelogd wordt. Dit heeft dus niets te maken met het wisselen tussen browsers of apparaten zoals ik eerst dacht.
Wel is het mogelijk ingelogd te blijven door het gebruik van cookies, echter verschilt dit proces weer per browser, en zal het daarom niet altijd werken. Zelf werk ik meestal in Chrome, en daar ben ik altijd standaard ingelogd. Ik heb in ieder geval bij onze ontwikkelaars voorgelegd dat ik graag zou zien dat ingelogd blijven mogelijk wordt gemaakt. Bedankt voor het doorgeven van jullie signalen en suggesties!"

Reageer