Consumentenbond.nl
Beantwoord

Toekennen like

Reputatie 4
Badge +6
  • Actieve deelnemer
  • 326 reacties
Na opening van een "pagina", wordt aan de rechterzijde een overzicht weergegeven van Gewaardeerde leden en Badges.
Klopt het dat er geen onderscheid gemaakt wordt op rubrieken?
Ik zou mij voor kunnen stellen, dat bepaalde leden elkaar telkens een like geven i.v.m. de ranking.
Het is uiteraard niet mijn bedoeling om op ook maar enige wijze een keuze te bekritiseren.
In tegendeel. Het is mij opgevallen dat leden elkaar zeer weinig een like toekennen.
Een vraag zal waarschijnlijk nooit een like toegekend krijgen. Een reactie des te meer (en terecht).
icon

Beste antwoord door Ekokok 23 juli 2018, 15:59

@GdR
U kunt het zelf eenvoudig weghalen door nogmaals op like te klikken.🙂
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Volgens mij neem je het allemaal veel te serieus, het is geen wedstrijd.
Reputatie 6
Badge +5
Jawel! Het is een wedstrijd :)
En het was mij ookal opgevallen dat je niks qua categorie hebt. En dat likes na een tijdje door hun weggehaald wordt.
Tweakers heb je hoeveel karma per categorie, En hier heb je niet qua likes en beste antwoorden. Schandalig hé :P

En volgens mij heb ik echt wel ooit een vraag geliked en ook ooit "westrijd genoten" geliked
Reputatie 7
Badge +4
Wanneer je vindt dat iemand een goede reactie heeft geplaatst kun je hem of haar liken. In de praktijk zullen er altijd bepaalde mensen zijn die meer reacties plaatsen waar je het mee eens bent dan anderen. Maar liken om het liken, daar heb ik mij nooit mee bezig gehouden en volgens mij doen anderen dat ook niet. Zo belangrijk is het allemaal niet. 🤔🙂
Als dit nu niet een hoop likes oproept... ☺
Reputatie 7
Waarom zou je geen like krijgen als je een bijzonder goede vraag stelt? Misschien is dat wel een vraag die bij iemand anders inslaat als een bom, "dat had ik nou altijd al willen vragen maar ik durfde niet" (bijvoorbeeld) maar ik ga mee met Deen, ik denk ook dat je dit te serieus neemt.

Stel je voor dat je iemand "liket" en er over een paar dagen achterkomt dat dat die buurman is die je het liefst een enkeltje richting Mars cadeau zou doen. Bij sommige sites vind je een duimpje dat naar beneden wijst, hier niet dus je kunt je "like" niet ongedaan maken.
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je vraag @GdR. Het klopt inderdaad dat er bij het liken geen onderscheid wordt gemaakt tussen subcategorieën. Voor de rankings geldt het zelfde: deze zijn over het algemeen genomen.

Zelf heb ik niet het idee dat leden elkaar extra likes geven om in het lijstje met meest gewaardeerde leden te komen. Daarnaast heeft dat ook geen zin, omdat deze lijst om de dag/paar dagen ververst wordt, juist om te voorkomen dat niet steeds dezelfde lieden bovenaan staan. Het aantal likes is dan ook over die paar dagen genomen, en niet over de totaliteit.

Wat ik wel jammer vind om te horen is dat je het idee hebt dat weinig leden elkaar een like toekennen. Voorbeeld: afgelopen 7 dagen zijn er alleen al 193 likes gegeven. 😉

Als laatste zou ik je graag nog mee willen geven dat ook vragen likes krijgen, kijk maar naar je eigen vraag in dit topic. Uiteraard komt het weleens voor dat een vraag geen like krijgt, maar hetzelfde gebeurt ook bij reacties.

Zijn er andere leden die behoefte hebben aan ranking binnen bepaalde categorieën?

PS @TijsZonderH, likes aan jezelf tellen niet mee in de strijd. 😉
Reputatie 6
Badge +5
JAAH.
En de persoon die het beste is qua categorie (hoe kan ik vergeten hoe je categorie schrijft..
krijg een frietje van de Mac?! (Niet IMac maar Mac Donald Ducks
En jammer dat een eigen like niet telt..
Volgens mij staat er niks in de forum regels qua alt accounts? Hm en mmm.. 🤔
Nu weet ik een manier om veel likes te krijgen!
Reputatie 7
Badge +7
Volgens mij staat er niks in de forum regels qua alt accounts? Hm en mmm.. 🤔

Nu weet ik een manier om veel likes te krijgen!

Jawel hoor. In onze gedragsregels staat opgenomen dat het gebruik van meerdere accounts door één persoon niet is toegestaan.
Reputatie 6
Badge +5
Door eén persoon.. m en mmmm... ME OUDERS BINGO!
Eingelijk wil ik nu een account maken genaamd; TijsZonderH zijn alt account. xD
Reputatie 7
Badge +7
Door eén persoon.. m en mmmm... ME OUDERS BINGO!
Eingelijk wil ik nu een account maken genaamd; TijsZonderH zijn alt account. xD

Dan zal ik hem toch echt moeten verwijderen, aangezien het nog steeds jouw dubbele account is. 😉 Je ouders zijn natuurlijk van harte welkom!
Reputatie 4
Badge +6
Op mijn vraag (zie topic), heb ik mij zelf een like gegeven: Verzoekje om deze weg te halen. Uiteraard is het niet mijn bedoeling om dit te doen! Excuses 😊.
Gelukkig wordt er een weergave aangegeven welke leden deze hebben toegekend 😉.
Hierbij moet men wel even wachten voordat deze weergave in zicht komt.
Voor zover ik begrepen heb, geeft de optie " Quote de mogelijkheid aan om een selectie van tekst op voorgaande reacties te plaatsen (verwijzing).
Ik gebruik nu de toets @, zodat men direct een keuze kan maken t.a.v. een lid. Hierdoor behoeft men geen aanhalingen vanuit voorgaande teksten aan te geven qua onderwerpen.
Misschien wordt in de toekomst via aanpassing t.a.v. de programmatuur de mogelijkheid geboden om direct op een bepaalde "reactie" te kunnen reageren.
Reputatie 7
Badge +4
@GdR
U kunt het zelf eenvoudig weghalen door nogmaals op like te klikken.🙂
Reputatie 4
Badge +6
Dag @Ekokok ,
Ook zelf gedaan?
Zie de verwijzing: 1 persoon vindt dit leuk. Mis dus even de verwijzing: Jij..., dus aan mijzelf toegekend.
Voor zover ik begrepen heb kijken de moderators of er likes aan zichzelf toegekend zijn. Uiteraard kan men via deze optie zichzelf laten plaatsen in een "ranking". Niet echt sportief, maar ja, ieder zijn keuze.
Voor zover ik begrepen heb, is er een soort van "formule" toegepast, om dergelijke toekenningen niet mee te laten spelen in de ranking.
T.a.v. mijzelf: Ik hoef geen scores te halen t.a.v. badges, en rankings.
Deze geven volgens mij alleen maar aan of men geïnteresseerd is in het forum en elkaar kan helpen.
Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je behaalde badges 😉.
Reputatie 7
Badge +4
@GdR
Haha, ik heb het voor de zekerheid nog even uitgeprobeerd voor ik u een reactie gaf. Maar bij het weer verwijderen was er blijkbaar toch iets misgegaan. Inmiddels is het gecorrigeerd.☺
Enkele weken geleden was er een grappige, waarschijnlijk jongere jongen, die veel berichten plaatste en zich zelf steeds likete om lekker bovenaan te komen. Hij stelde daar ook vragen over. Er gaan geruchten dat hij inmiddels naar Noord Korea verbannen is... 😀
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt @Ekokok ,
Wat betreft mijn suggestie om direct een reactie op een betreffende pagina te kunnen plaatsen, zal hopelijk gelezen worden door de moderators. Ben je het hiermee mee eens, of ga ik te ver?
Misschien heb je een andere suggestie, of mis ik extra aanwijzingen?
Zeer sympathiek dat je reageert op mijn tropics 😀.
PS: Misschien een suggestie om deze badge op te laten nemen in "tabel".
Reputatie 7
Badge +7
Misschien wordt in de toekomst via aanpassing t.a.v. de programmatuur de mogelijkheid geboden om direct op een bepaalde "reactie" te kunnen reageren.
Goed idee @GdR, ik geef het door aan de ontwikkelaars.
PS Wanneer je gebruik maakt van de 'quote' optie, ziet dat eruit zoals de eerste 3 regels van deze reactie.

@Ekokok:
Enkele weken geleden was er een grappige, waarschijnlijk jongere jongen, die veel berichten plaatste en zich zelf steeds likete om lekker bovenaan te komen. Hij stelde daar ook vragen over. Er gaan geruchten dat hij inmiddels naar Noord Korea verbannen is... 😀
Ik geloof dat de persoon in kwestie op vakantie is. Of dat in Noord Korea is durf ik niet te zeggen.
Reputatie 4
Badge +6
Om even terug te komen op het onderwerp. Aan de rechterkant van bepaalde pagina's, is er afhankelijk van bepaalde keuzemogelijkheden, een weergave ter beschikking met o.a.: Gewaardeerde leden en daaronder het aantal toegekende likes. Ik mis hierbij de optie om via een klik de "leden" te kunnen inzien wie deze toegekend hebben, met eventueel een datum. Mis ik iets, of ga ik te ver met doorvragen? Dit alleen maar om een soort van overzicht in te kunnen zien (dus geen wedstrijd) 😉.
Reputatie 6
Badge +5

Dit komt me bekend voor 🤔
Alleen moet Noord Korea dan naar Luxemburg veranderd worden.
Reputatie 5
Badge +7
Om even terug te komen op het onderwerp. Aan de rechterkant van bepaalde pagina's, is er afhankelijk van bepaalde keuzemogelijkheden, een weergave ter beschikking met o.a.: Gewaardeerde leden en daaronder het aantal toegekende likes. Ik mis hierbij de optie om via een klik de "leden" te kunnen inzien wie deze toegekend hebben, met eventueel een datum. Mis ik iets, of ga ik te ver met doorvragen? Dit alleen maar om een soort van overzicht in te kunnen zien (dus geen wedstrijd) 😉.
Hallo @GdR, de optie om te zien wie wanneer een like heeft uitgedeeld, bestaat inderdaad niet op dit forum.

Reageer