Consumentenbond.nl

Vraag stellen of discussie starten

Reputatie 5
Badge +7
De Consumentenbond Community is er om vragen te stellen of te discussiëren over consumentenzaken samen met andere community leden.
Onze experts en onderzoekers lezen en praten ook mee, maar het forum is niet bedoeld voor het beantwoorden van adviesvragen.

Voor persoonlijk (juridisch) advies van de Consumentenbond kun je als lid terecht bij ons adviesteam. Zij zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 8:30 en 18:00 via 070 445 45 45. Je kunt ze ook een bericht sturen via dit contactformulier.

Heb je een vraag over Consumentenbond producten of wil je je abonnement wijzigen? Neem dan ook contact op met onze Klantenservice via 070 445 45 45 of via het contactformulier.

Terug naar het forum!
Om snel reactie te krijgen op je topic, is het van belang dat je bericht zo compleet mogelijk is.
Zorg er wel voor dat je tekst niet te lang wordt: een post met daarin een lap tekst zal niet snel gelezen worden. Stel dus zo concreet mogelijk je vraag en geef de informatie die lezers nodig hebben om je vraag te beantwoorden.
Geef bij het starten van een topic aan of je een vraag stelt of een conversatie start. Kies het forum waarin je je topic wilt plaatsen. Voeg trefwoorden (tags) toe waarmee anderen jouw discussie makkelijk kunnen vinden.

Een paar tips:
Gebruik niet te veel hoofdletters, tekstopmaak (zoals vetgedrukt of onderstreept) of leestekens. Dat komt al gauw over als schreeuwen en maakt je tekst minder aantrekkelijk om te lezen.
Wil je dat een specifiek persoon reageert op je post? Via mentioning (@ gevolgd door naam van de persoon) kun je je bericht persoonlijker maken.

10 reacties

Reputatie 1
Badge
Als ik een topic start, krijg ik dan automatisch bericht wanneer er op is gereageerd?
Reputatie 7
Badge +7
Wanneer dit zo in je instellingen staat (dit is automatisch zo, tenzij je het wijzigt), krijg je hier een melding van. Let op! Je krijgt maar één melding, tot je weer inlogt op de community. Indien er bijvoorbeeld 4 mensen op je topic reageren, maar je logt niet in, krijg je dus maar één notificatie. Dit is om te voorkomen dat je mailbox overspoelt met meldingen wanneer een topic goed loopt, @Kluijtmans2.
Reputatie 1
Badge
Thanks!
Reputatie 4
Badge +5
Even t.a.v. @Natalie Rosien
Misschien een "kinderachtige" opmerking: Via uw advies geeft u aan dat men zo'n kort mogelijk tekst moet aangeven. Het is mij opgevallen dat er een badge bestaat t.a.v. teller qua schrijver.
Via mijn topic Ideeënbus (zonder link) zal ik later specifieke suggesties aanbieden.
Dus u kunt ook zelf een reactie plaatsen, zodat er een gemeenschappelijke ingang ontstaat.
Goed idee 😉.
Reputatie 6
Badge +6
@GdR :Ik was van plan om iets slims te zeggen, maar je hebt eigenlijk gewoon een prima punt 😉. Er is inderdaad een 'Schrijver' badge. Deze kan je eenmalig verdienen als je een langer stukje hebt geschreven. We gaan binnenkort de badges vernieuwen/herzien. Goed om jouw opmerking dan ook direct mee te nemen 😉
Reputatie 5
Badge +6
Kan haast niet anders dat ik even reageer. Ik ben de 'langschrijver' , ben me er volledig van bewust. Het is moeilijk een verslaving af te leren, doe mijn best. Ik krijg wel altijd veel vragen of vragen die duidelijkheid vereisen. Doe ik dat kort, dan is het weer niet duidelijk genoeg. Ik weet het van mezelf en probeer te veranderen.
Reputatie 7
We willen geen zuurverdiende badges inleveren.
Reputatie 6
Badge +6
A. Deen schreef:

Staat genoteerd!
Reputatie 5
Badge +6
Ik meng me toch ook even in de discussie, want ik ben het eens met A. Deen. De community en deelname aan de discussies bestaat voor een groot deel ook uit belonen.
Online community's zijn hot. Steeds meer organisaties zien het belang in van het ondersteunen en binden van hun klanten, leden en fans, en faciliteren een meestal besloten website voor de community om kennis te delen of in contact met elkaar te komen.

Uit een community voordracht kwam: Beloon deelnemers

"Veel mensen denken hierbij aan een beloningssysteem met punten. Dit wordt ‘gamification’ genoemd en kan zeer effectief zijn. Je zou bijvoorbeeld een systeem kunnen opzetten dat een communitylid 10 punten geeft voor het plaatsen van een discussiebericht, 5 punten voor het plaatsen van een reactie en 25 punten voor het schrijven van een blog. Naarmate de leden meer punten verzamelen verandert hun ‘titel’ binnen de website. Van bijvoorbeeld ‘groentje’ tot ‘goeroe’. Maar er zijn veel meer soorten van beloning en veel gemakkelijker."

Het is niet zo dat ik badges, sterretjes en streepjes gaat tellen en het daarvoor doe. Maar het afnemen van een beloning is een heel slechte zaak en werkt volledig averechts.
Badge +5
A. Deen schreef:

Heb ik iets gemist?

Owhja ik zal tot maandag offline zijn..
Een monteur heeft de verkeerde kabel eruit gehaald waardoor wifi eruit ligt.. En het probleem is niet binnens huis.. En monteurs zijn vanaf vrijdag tot maandag vrij..
😞

Reageer