Consumentenbond.nl

Waardoor verdwijnt ineens tekst van reacties

• 25 oktober 2019
  • 20 reacties
  • 500 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Wellicht al eens eerder gevraagd, maar de laatste tijd verdwijnt bij mij ineens mijn tekst op reacties op het forum getikt. Ik ben halverwege of soms nog verder en ineens is de tekst weg.. Wat doe ik verkeerd. Het is al meer gebeurd en bij anderen kennelijk ook en het advies is dan gegeven maak je tekst eerst in Word en kopieer het dan naar het forum.  Werkt prima, maar ik vergeet steeds eerst Word aan te zetten en dat is toch lastig.  Door iets verdwijnt de tekst,  ik zal wel iets verkeerd doen, iets verkeerd aanraken,  maar wat?. Is er geen mogelijk tussendoor de tekst op te slaan. Graag een oplossing wat telkens alles overdoen word ik ook zat.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@L.J.F. de Ruiter Leo, je bent hier op de juiste plek met je vraag. We zullen wel over elkaar struikelen ☺ om je te antwoorden. Ik vind het echt jammer voor je dat je het zo zat moet worden.

Wat ik kan bedenken, als je het typt op een tablet of smartphone, die schermpjes zijn tamelijk gevoelig. Als je vinger er circa 1 cm vandaan zit is dat al een aanraking. Je typt met je wijsvinger en je middelvinger raakt de knop "vorige scherm" aan of zoiets. Dan is je tekst weg. Of met je duim hou je het toestel op z'n plek maar maakt ook connectie, hup weg tekst. Als het op je pc is weet ik het niet goed. Er moet een oplossing zijn!

De editor vertoont de laatste twee weken wat kuren. Omzichtig gebruiken, ctrl-C voordat je saved en andere truken helpen maar geef het nog een week en dan zou het opgelost moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Beste Jan, in elk geval dank voor je reactie en je antwoorden. En struikelen doe ik alleen over stenen wat aanzienlijk pijnlijker is. 

Maar helaas je antwoord staat er niet bij.  Hoewel ik zeker denk dat het aan een aanraking van iets is, maar ik werk niet op tablet of smartphone. Ik heb die wel, maar gebruik ze weinig. Het Forum doe ik meestal op de PC, of meestal, eigenlijk altijd op de PC.

Daar kun je natuurlijk ook iets ‘verkeerd’ aanraken, maar wat. En dat is natuurlijk toch een onzin vraag aan jullie forumleden, het zou wel heel bijzonder zijn als je zou weten wat ik ‘per ongeluk’  aanraak waardoor alle tekst verdwijnt. Maar ik hoop dat het ook bij anderen gebeurt en ik weet dat het zo is, maar het advies is dan maak je forumreactie op Word en kopieer het dan. Prima advies, Word kan je opslaan e.d. 

Maar dan is natuurlijk meteen de vraag kan je  met tekst op het forum bezig dat ook niet tussentijds opslaan o.i.d.,  ja erg technisch ben ik daar niet in. En je weet ik ben helaas lang van stof, dus des te erger is het als dat voor je ogen verdwijnt. Voor sommigen wellicht niet, maar voor mij wel.  En dat dan alles overdoen is niet prettig. Ik hoop dat er een oplossing is, anders zal ik moeten wennen eerst met Word te beginnen, maar dat is nu ook weer niet gebeurd.  Groeten Leo

Reputatie 7
Badge +7

Beste André, het is me bekend, niet leuk om je fouten nauwelijks te kunnen verbeteren. En kopiëren geeft paste, maar werkt niet. Dus inderdaad dan maar control-v en control-c gebruiken.  Ik hoop ook dat ze het snel kunnen oplossen. ik wacht af en heb geen haast. Groeten Leo.

Reputatie 7
Badge +6

@Leo als je het binnen het uur typt, kun je het tussendoor plaatsen en dan via "Bewerk" verder typen en weer plaatsen en bewerken als nodig?

Of andersom, je typt in het vakje maar zo vaak je eraan denkt doe je Ctrl-a en Ctrl-c en dan heb je Word of kladblok ernaast open staan en doe je Ctrl-v daarin? Dat is dan je saven. 

Reputatie 6
Badge +5

Ik zie dat ik ook weer de rechter muistoets kan gebruiken.
De editor is recent aangepast.
Het verdwijnen van tekst is me hier nog nooit overkomen.

Een fenomeen dat wel bij meer sites op treed is autorefesh.
Dat is periodiek vanzelf opnieuw laden van een pagina.
Ik ken wel sites, waar je de tekst binnen 5 minuten moet voltooien.
Na die 5 minuten leeg venstertje.

Zeg, Leo,

Los dit probleem nu eens voorgoed op en schrijf elke reactie eerst in Word of Textmaker. Ik adviseerde dit aan jou reeds vele, vele maanden geleden.

Het fenomeen doet zich namelijk ook elders voor: bij mij vooral in de e-mail, maar ook op andere forums.

Verander nu vandaag, en over een tijdje doe je het automatisch. Zo werkt de mens: omschakelen en dan wennen.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Deze tekst werd vooraf geschreven in Textmaker (1 auto-opslag per minuut).

Reputatie 7
Badge +7

Beste leden, dank weer voor jullie adviezen. Sommigen moet ik nog even op me door laten werken.

Het advies van Léon is me bekend, ik wilde niet direct noemen dat hij het was van het eerst op Word zetten. Maar ik heb overal al gesteld het is een prima systeem.

Echter niet ieder mens is hetzelfde, ik lees een reactie op het forum en ben dan impulsief in het beantwoorden, dus meteen op dezelfde pagina. Ik vergeet gewoon steeds aan Word te denken en ik ken Léon een beetje en hij heeft natuurlijk gelijk met los het voor altijd op en gebruik dus eerst Word. 

Maar ja, in eerste instantie dus naar Word of Textmaker gaan is een totaal extra handeling,  en het Reageervak staat er toch niet voor niets. Maar als ik eraan gaat wennen zijn er wellicht geen problemen meer, maar dat heeft bij mij wel tijd nodig.  Niettemin blijft bij mij de vraag hangen waarom verdwijnt soms de tekst….. en dus niet alleen bij mij.  De adviezen van de andere leden ( dank daarvoor) ga ik ook eens proberen, maar ik hoop dat alles weer normaal word, Groeten Leo.

Citaat (citeerproblemen zijn er hier ook):

L.J.F. de Ruiter schreef: ”...,ik lees een reactie op het forum en ben dan impulsief in het beantwoorden, dus meteen op dezelfde pagina.”

Hallo Leo,

Na een korte fase van omschakeling ga je in zo’n geval impulsief naar Word.

Vroeger greep je misschien impulsief naar je pen, je klom er wellicht zelfs in.

Dat doe je nu denkelijk ook niet meer. Je werpt je nu op je klavier.

Waarom teksten wegvallen blijft natuurlijk wel een interessante vraag en een antwoord zou nog in het verschiet kunnen liggen.

Dankzij jou!

Deze tekst werd vooraf geschreven in Textmaker (1 auto-opslag per minuut).

Reputatie 7
Badge +7

Dank @Léonz ,  zoals je weet probeer ik alles,  ook al lijkt het tegenovergestelde.  Maar we gaan Word proberen. Ander vraagje Textmaker ken ik niet. Groeten Leo.

Hallo Leo,

TextMaker is onderdeel van SoftMaker Free Office, het uitstekende gratis alternatief voor Microsoft Office.

Mijn Windows 7 had Microsoft Office Starter als gratis onderdeel, maar een computerwinkel was zo vriendelijk om het ongevraagd te verwijderen.

Op het internet is alleen een gratis Office Starter te downloaden in het Engels, zonder taalpakketten, dus ongeschikt voor de tekstverwerkende Nederlander (geen spellingscontrole).

Ik gebruik nog wel steeds Excel Starter, in het Engels dus. Misschien zal ik dit vervangen door PlanMaker (ook onderdeel van SoftMaker Free Office) als Windows 7 stopt.

Eerst kijken of Excel Starter nog werkt in Windows 10 of Linux.

Reputatie 7
Badge +7

Dank Léon, ik kende het niet. Wel andere pakketten voor Office zoals ik meen Free Office en Libre Office, en Open Office en van de Chinezen WPS Office en  er zijn nog anderen. Volgens mij ook allemaal goed. Maar ik heb ook het pakket van Microsoft en aan alles beginnen is ook niet goed, dan wordt het weer een rommeltje. Maar ik ben altijd nieuwsgierig en wellicht kon het zijn dat TextMaker een stuk beter was.  Wellicht ook wel zo, maar ik begin niet graag aan een andere taal, vergissingen zijn zo gemaakt . Dus blijft het Word, hé weer vergeten, maar ik doe mijn best. Groeten Leo.

Hallo Leo,

Als je Word gebruikt is dat dan een duur abonnement?

Ik hoorde onlangs dat Microsoft het Officegebeuren tot zijn nummer 1 verdienmodel wil gaan ontwikkelen.

Windows 10 levert te weinig op.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Léon, dat valt volgens mij mee, Microsoft Officie 2019 Home met Word, Excel. Powerpoint, One Note en Outlook voor  34.99.  Geen abonnement. Mag geen reclame maken maar bij een ochtendblad. Groeten Leo.

Tekst valt bij mij ook wel eens weg, maar alleen als de voorgaande reacties al meer dan één bladzijde beslaan. Ga ik terug naar blz. 1 om de tekst van de topicstarter nog even te lezen, dan is mijn tekst op blz. 2 verdwenen. 

Reputatie 7
Badge +7

Dat is helemaal juist @Lisa Boele . Het is overigens maar één van die verdwijningen die bij mij plaatsvinden. Nu even afgezien dat je Word kan gebruiken omdat je dat telkens kan opslaan en niet meet  kwijt kan raken, vind ik toch dat er iets niet klopt.

Je geeft zelf een voorbeeld, wat bij mij ook herhaaldelijk gebeurt. Of op het forum staat een bericht, een reactie. Dan schiet mij ineens ook iets te binnen en begin met antwoorden. Ik denk op dat moment niet aan een andere tekstverwerker, ik tikt gewoon op het reactievak. Maar dab  halverwege wil ik nog even kijken wat het andere forumlid gezegd heeft, ik ga daarnaar terug en vervolgens keer ik terug naar mijn tekst die dan helemaal weg is.  Hetzelfde voorbeeld geldt als je aan het antwoorden bent en je wilt nog even elders wat opzoeken, dus op internet, googlen enz. Dat lukt allemaal, maar terug naar je eigen antwoord….. dat is dan weer volledig verdwenen. En ik erger me niet alleen daaraan ook aan het feit dat het nergens terug te vinden is. En een oplossing is wellicht dat je de tekst in het forum, dus je antwoord, je reactie,. zo af en toe kan opslaan, dus veilig stellen…… waarom kan dat niet.

Er zijn begrijp ik wat problemen met de editor,  fouten herstellen niet mogelijk, gewoon kopiëren niet mogelijk enz. enz., hopelijk komt alles weer in orde maar kan men tevens de rest eens goed nazien, zodat alles zonder storingen en problemen werkt. Bij voorbaat dank, groeten Leo.

Reputatie 6
Badge +4

je bedoelt dat als je een antwoord aan het schrijven bent je weer naar een andere pagina klikt? Dan klopt het dan je text weg is, die wordt immers niet bewaard want je hebt nog niks gestuurd. Probeer in zo'n geval eens dat bericht waar je nog even naar terug wilt te openen in een andere tab in de browser. dus ipv klikken op een link, even rechtermuistoets op die link en dan openen in nieuwe tab doen.

Reputatie 7
Badge +7

Heel plausibel, dus dat zal best zo gaan. Daar daar moet nu toch iets aan te doen zijn, ik verlaat mijn forum pagina toch niet echt, ik tik altijd bovenin bij + een andere pagina in.  Maar zal ook hier weer rekening mee houden. Dank, groeten Leo.

Reputatie 3
Badge +5

Bedankt voor deze meldingen, we zijn ervan op de hoogte en onze platform-ontwikkelaar werkt aan een oplossing. Een aantal problemen, zoals de spellingchecker die het niet deed, zijn gelukkig inmiddels al verholpen! Hopelijk wordt de rest ook snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +7

Uitstekende wisselwerking, alles  lijkt nu weer in orde. Dank daarvoor, het werkt een stuk prettiger.  Groeten Leo.     

Reageer