Consumentenbond.nl

Waarom antwoorden sommige forumleden niet

Reputatie 4
Badge +6
in de diverse topics heb ik het al eens opgemerkt, dat terwijl er een levendige discussie ontstaat, dus discussieleden vaak nadere uitleg of meerdere gegevens over het onderwerp willen, de topic aanbrenger totaal niet antwoord. En erger nog, er zijn voorbeelden zat, de topic maker laat helemaal niets meer van zich horen. Hij/Zij doet helemaal niet mee. Soms zijn er 4 á 5 pagina's discussie en degene die het aangewakkerd heeft doet helemaal niet mee. Nou kan je natuurlijk zeggen vrijheid blijheid, moet iedereen zelf weten, maar toch waarom start je dan een topic. Ik ben overigens niet zo assertief, over agressief wil ik niet eens spreken, daar heb je allemaal niets aan, maar als alle forumleden advies proberen te geven over een topic, discussiëren over de mogelijkheden, nadere vragen hebben en de topicmaker zwijgt als het graf, vind ik dat toch een minachting voor de community.

19 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi @L.J.F. de Ruiter ,

Ik deel jouw mening dat het opmerkelijk is als een topicstarter niets meer van zich laten horen. Ook wij zien dat regelmatig gebeuren en proberen we wel bij te sturen door de topicstarter/vraagsteller een extra (privé)bericht te sturen met de vraag of hij/zij nog een reactie zou willen plaatsen of een teken van leven te willen geven. Dit heeft vaak succes, maar we zien ook gebeuren dat de persoon in kwestie van de aardbodem verdwijnt en niets meer laat horen. Persoonlijk vind ik dit ook respectloos naar de leden die moeite nemen om een inhoudelijke reactie te plaatsen.

Maar... gelukkig hebben andere mensen wel iets aan jullie antwoorden. Er zijn topics waar de topicstarter zelf niet meer heeft gereageerd, maar jullie reacties wel door tienduizenden consumenten is gelezen die met een vergelijkbaar probleem zitten (meestal via Google binnengekomen). Deze consumenten -en ook de ruim 200.000 bezoekers/lezers per maand-hebben enorm veel baat bij jullie inbreng/expertise.
Reputatie 7
Badge +5
Inderdaad Niels . Niet netjes om een vraag te stellen en vervolgens niet te lezen of te reageren of beide. Netjes en respectvol met elkaar omgaan op forums en tijdig ingrijpen als grenzen overschreden worden is erg belangrijk . Ik heb in het verleden vele forums toedeloe gezegd waar dat niet of onvoldoende gebeurde . Ook als we het niet met elkaar eens zijn , kunnen we dat op een vriendelijke en beleefde manier communiceren . Kleine moeite om het leuk te houden. En inderdaad gaat het niet alleen om de vraagsteller , maar moeten we het belang van alle leden nastreven.
Reputatie 4
Badge +5
Dag @L.J.F. de Ruiter , @E.T. Wiersum en @Niels ,
Het zou inderdaad leuk zijn als op een vraag vanuit dit forum even een reactie gegeven wordt vanuit de vraagsteller zelf. Ik kan mij enigszins voorstellen dat dit forum gebruikt wordt als klachtenkompas.
Sommige reacties geven direct een oplossing en/of advies. Men zou dus even kunnen kijken of dit aangegeven is. Het zou ook kunnen dat er een like toegekend is. Sommige leden openen een topic en krijgen direct badges ingesteld. Dit waarschijnlijk als stimulans om verder actief op het forum bezig te blijven.
Er zijn verschillende rubrieken ingedeeld. Via het overzichtslijstje ziet men bovenaan de algemene rubrieken. Daaronder (via horizontale lijntjes) worden er daarna nog 2 andere rubrieken als keuze aangeboden.
Even t.a.v. Niels, ook ik heb een privéberichtje gestuurd aan een van uw moderators.
Ik begrijp dat er soms wat tijd overgaat om deze te lezen en daarna een eventuele reactie te kunnen plaatsen. Dit zou b.v. kunnen inhouden: Heb jouw berichtje gelezen en wil verder geen reacties meer geven. Dit is uiteraard niet bedoelt om een moderator iets kwalijk te nemen (zij en andere zullen waarschijnlijk hun "handen vol hebben", om alle reacties in te zien en eventueel hun "commentaar" aan te geven.
PS: Geeft het management ook zelf likes aan t.a.v. voor hun interessant aanwijzingen?
Dit in verband met mijn topic t.a.v. een ideeënbus? Helaas geen response ontvangen, terwijl er vanuit een ander forum deze "rubriek", deze niet meer mogelijk was i.v.m. het grote aantal suggesties.
Dit dus voornamelijk t.a.v. instellingen, paginaweergave, enz. vanuit de programmatuur zelf.
Hier laat ik het even bij 😉.
Reputatie 7
Badge +4
Ik verbaas mij er ook regelmatig over dat sommige topicstarters vervolgens niets meer van zich laten horen en nergens op reageren. Of op een nietszeggende manier. Je doet dan met een groepje je best om mee te denken, oplossingen aan te dragen, nieuwe ideeën te plaatsen.
Maar je hoort niets meer...🤔
Of ze zeggen iets waarbij je je afvraagt of ze nu iets gehad hebben aan alle adviezen en de moeite die mensen voor hen gedaan hebben.
Maar wanneer het andere mensen met soortgelijke vragen vervolgens wél kan helpen is dat ook belangrijk en meer dan voldoende bevredigend. Daar was ik mij niet voldoende van bewust.🙂
Reputatie 7
Dat gebeurt op allerlei fora, er kunnen allerlei redenen zijn. Soms haken mensen af als ze niet meteen antwoord krijgen, die zitten misschien hele dagen achter de computer zonder onderbreking en dan verwachten ze dat van anderen ook. Anderen hebben misschien een zelfde vraag gesteld op een ander forum, antwoord gekregen en niet de moeite genomen om dat even te melden. Je kunt het natuurlijk ook per ongeluk vergeten. Ik heb ook wel eens na maanden een bedankje met excuses gestuurd. Soms weet je niet meer op welk forum je bezig bent geweest, dan moet je eerst je hele geschiedenos doorlopen als je die tenminste niet hebt verwijderd.
Reputatie 4
Badge +6
Ik heb in feite nog niet op GdR gereageerd en moert niet de fout ingaan die ik zelf aankaart. Ik ben het uiteraard met je eens, en gelukkig vinden de meesten het storend als de vragensteller of topicmaker zelf helemaal niets meer van zich laat horen. Het toekennen van aanmoedigingen is leuk en gebeurd overal,,bij elke community. Ik doe er aan diverse mee, maar niet allen, dus dat het overal zo is, dat is wellicht een beetje lichtvaardig. Maar het gebeurt, ik vind het ook wel aardig, maar laat me er niet door leiden. Sommigen verzamelen ze en willen zoveel mogelijk badges en reacties achter hun naam hebben staan. Dan hoef je op iedere topic maar ja of nee te zeggen en heb je weer een reactie. dan maar wat lang van stof en toch wat te vertellen hebben. Wat GdR ideeën bus betreft, lijkt me een goed idee, maar begrijp nog niet goed wat het inhoud en wat het doel is. Misschien moet hij het nog eens duidelijker, en mag van mij omvangrijker, verklaren.
Reputatie 6
Badge +6
@E.T. Wiersum : Sluit me helemaal bij je aan. We zijn ook bezig om meer functionaliteiten te ontwikkelen om de interactie te verbeteren. Neemt niet weg dat er altijd mensen zullen zijn die een vraag stellen, een prima antwoord krijgen en vervolgens nooit meer iets laten horen. Inherent aan een forum, maar we proberen dit echt wel tot een minimum te beperken.

@L.J.F. de Ruiter : We houden het in de gaten. Soms stuur je aan diverse moderatoren een privébericht, dus het kan zijn dat het het qua afstemmen er soms eentje doorheen glipt. Je mag ook altijd een mail sturen naar community@consumentenbond.nl . We hebben verder een categorie 'denk mee'. Daar is het ook mogelijk om suggesties te delen.
Reputatie 4
Badge +5
Mijn vraag is: Worden alle reacties gelezen door de moderators?
Reputatie 4
Badge +6
Hallo @GdR . Uiteraard kan ik op je vraag geen antwoord geven, dat laat ik aan de moderator over. Ik reageer alleen omdat ik de topic gestart ben en niet wil dat iemand opmerkt, hij laat niets meer van zich horen.😉
Reputatie 4
Badge +5
Dag @L.J.F. de Ruiter ,
In de eerste plaats wil ik je complimenteren met het lezen en soms ook reacties te plaatsen ☺.
Mijn vraag was niet direct gericht aan jouw, maar in het algemeen gesteld.
Misschien krijgen wij een algemeen "antwoord".
Bedankt dat je telkens reacties geeft (ook t.a.v. mij).
Succes en gefeliciteerd met het aantal toegekende badges.
Wellicht tot nadere contacten.
Reputatie 4
Badge +6
Beste @GdR . De complimenten in dank aanvaard. Uiteraard heb ik begrepen dat de vraag niet aan mij was gericht, maar zoals je stelt, ik lees altijd alles en als ik zelf wat gestart heb, tracht ik ook te antwoorden of in elk geval erbij te blijven. ik vind het ook een kwestie van fatsoen, als je je opgeeft en ook meedoet, moet je wel alles lezen en antwoorden waar je kan. Ik heb ook begrepen dat vele mensen de discussies lezen, maar niet zelf meedoen. Daarvoor uiteraard ook alle respect. Ik verwacht overigens dat je snel genoeg een antwoord krijgt.
Reputatie 4
Badge +5
Dus maar even afwachten 😉.
Reputatie 7
GdR schreef:

Mijn vraag is: Worden alle reacties gelezen door de moderators?

Ja
Reputatie 4
Badge +5
@Natalie Rosien , @Monique , @Niels en ik streven daar wel naar, in elk geval 😉
Reputatie 6
Badge +6
Ik probeer alles wel mee te lezen 😏

Reputatie 4
Badge +5
Dag @Niels ,
Leuke reactie. Voor zover ik het begrijp wordt er "gestreven naar" en "geprobeerd".
Bedankt voor jullie inzet en succes gewenst met eventueel de verdere evaluatie van het forum.
Reputatie 6
Badge +6
Dat klopt inderdaad! Op rustige dagen zoals vandaag lukt dat makkelijk, maar op andere dagen waar er 90+ reacties worden geplaatst is het soms wat lastiger. 😉
Reputatie 4
Badge +6
Geachte @Niels, @Wendy van den Elshout , @MrsJones , @GdR , en @A. Deen en anderen, het is prettig te weten dat vele mensen, forumleden en de moderators het lezen. Blijft jammer dat sommige aandragers van het onderwerp en de discussie niets meer van zich laten horen. En het was wel bijzonder verrassend geweest als ze dat nu wel gedaan hadden. Maar ik stel me tevreden met de wetenschap dat velen de discussies lezen en zo toch meemaken. En we zijn toch weer wat wijzer geworden. Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +5
Dag @Niels ,
Niels schreef:

Dat klopt inderdaad! Op rustige dagen zoals vandaag lukt dat makkelijk, maar op andere dagen waar er 90+ reacties worden geplaatst is het soms wat lastiger. 😉.
Vraagje: Bedoel je dat je geen tijd hebt gehad om deze te lezen, of omdat je b.v. geen antwoord kan geven?
Sorry dat ik telkens een reactie aan jouw richt. Kun je eventueel de moderators een bevoegdheid geven t.a.v. jouw reacties?

Reageer