Consumentenbond.nl

Waarom is er geen mogelijkheid als onderwerp belasting te kiezen?

Reputatie 3
Badge +4
Dacht dat je het dan wel onder consument en recht of onder overige consumentenzaken,zou kunnen plaatsen , maar wordt dan herplaatst naar huiskamer!

12 reacties

Reputatie 6
Badge +5
@josiee Het valt onder GELD & Verzekeringen. Je kunt daar dus een fiscaal issue voorleggen en hopen dat je daar dan een zinnig antwoord op krijgt.
Reputatie 3
Badge +4
Hallo Frans,
@F. den Oudsten

Begrijp ik niet waarom men het dan herplaatst naar huiskamer?
Onderwerpen waren op allerlei media, TV, radio, krant (o.a. 1 1/2 pagina in Volkskrant van zaterdag)
en niet als sport of amusement item .
Wil best aan huiskamer deelnemen, mooi liedje, puzzeltje etc.

Vond ook al vreemd had topic gestart over vuurwerk werd herplaatst naar een 8 maanden geleden topic gestart door consumentenbond.

Sinds ingreep weghalen ontstekingen door kaakchirurg beetje gevoelige tanden gekregen zeker?
Reputatie 3
Badge +4
Dank Frans voor tip🌷
Reputatie 6
Badge +5
@josiee Ik weet niet of je nu doelt op dat onderwerp over Zandvoort. Ik vind dat persoonlijk ook geen fiscaal onderwerp maar meer een politiek onderwerp oftewel een politieke hobby en lobby waar jij als belastingbetaler het liefst niet aan meebetaalt. Geldt mijns inziens overigens ook voor de bouw van een nieuw Feynoordstadion. Wil je dat? Ga gerust je goddelijke gang maar laat mij daar als Haagse belastingbetaler lekker buiten ook als mijn belastinggeld wordt gebruikt om de Gemeente Rotterdam mee te financieren. Dus ik sta aan jouw zijde maar dat maakt het nog niet tot een fiscaal onderwerp,
Reputatie 3
Badge +4
F. den Oudsten schreef:

@josiee Ik weet niet of je nu doelt op dat onderwerp over Zandvoort. Ik vind dat persoonlijk ook geen fiscaal onderwerp maar meer een politiek onderwerp oftewel een politieke hobby en lobby waar jij als belastingbetaler het liefst niet aan meebetaalt. Geldt mijns inziens overigens ook voor de bouw van een nieuw Feynoordstadion. Wil je dat? Ga gerust je goddelijke gang maar laat mij daar als Haagse belastingbetaler lekker buiten ook als mijn belastinggeld wordt gebruikt om de Gemeente Rotterdam mee te financieren. Dus ik sta aan jouw zijde maar dat maakt het nog niet tot een fiscaal onderwerp,

Ja, dan maar een huiskamer (borrel) onderwerp? Zelfde geldt voor de militairen waarvan het grootste
deel van hun kazerne is afgekeurd. Soms/ vaak heeft politiek raakvlakken direct verband met onderwerpen die consument raken, zoals b.v. pensioenen, energie, BTW verhoging etc., waar ligt de grens tussen geld/consument, politieke hobby en of lobby?
Reputatie 6
Badge +5
Ik ben het helemaal met je eens. Die grens is soms ook wat vaag. Als leidraad zou je misschien kunnen nemen dat puur fiscale problemen thuis horen onder Geld&Verzekeringen en dat meer Politieke onderwerpen waar de belastingbetaler vervolgens voor moeten opdraaien thuis horen bij de huiskamer.
Reputatie 3
Badge +4
F. den Oudsten schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. Die grens is soms ook wat vaag. Als leidraad zou je misschien kunnen nemen dat puur fiscale problemen thuis horen onder Geld&Verzekeringen en dat meer Politieke onderwerpen waar de belastingbetaler vervolgens voor moeten opdraaien thuis horen bij de huiskamer.

Mij te vaag en ook niet mee eens. Had vandaag nog wel een topic willen starten, heeft met geluidshinder te maken, maar vaak hebben allerlei onderwerpen op een of andere manier ook met politiek te maken.
Ik ga me beraden 🤓😮😬 of deelname wel zin heeft!
Reputatie 6
Badge +5
@josiee Ben je nou boos? Op mij? Kan ik iets doen om die glimlach terug op je gezicht te toveren?

Ik vernam dat je een paar jaar terug 'gedwongen' bij een call-centrum hebt moeten werken.

Dan komt dit je waarschijnlijk wel bekend voor.

https://youtu.be/EfuCmdtg9tg
Reputatie 7
Badge +7
Hi @josiee,

Bedoel je hiermee je topic over het circuit op Zandvoort?
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @josiee, eigenlijk is het antwoord op de vraag waarom we enkele van je topics hebben verplaatst, simpel. Het Consumentenbond-forum is er in eerste instantie natuurlijk voor consumentenrecht gerelateerde onderwerpen. Militaire en politieke zaken hebben daarmee niet direct te maken. Daarom houdt de Bond zich daar ook niet actief mee bezig. Natuurlijk mag je binnen de community topics openen waarover je graag met andere community leden van gedachten wil wisselen! Ook als het onderwerp niet thuishoort in een van de forumcategorieën over consumentenzaken. Daarvoor bestaat dus de Huiskamer. De reden dat we je topics hierheen hebben verplaatst is omdat we het forum opgeruimd en overzichtelijk willen houden. No hard feelings, praat gerust hier door!
Reputatie 3
Badge +4
Volgens mij is het voor iedere consument ook belangrijk, waar het belastinggeld die die moet betalen, aan wordt uitgegeven!
Reputatie 3
Badge +4
F. den Oudsten schreef:

@josiee Ben je nou boos? Op mij? Kan ik iets doen om die glimlach terug op je gezicht te toveren?

Ik vernam dat je een paar jaar terug 'gedwongen' bij een call-centrum hebt moeten werken.

Dan komt dit je waarschijnlijk wel bekend voor.

https://youtu.be/EfuCmdtg9tg

Nee Frans zeker helemaal niet boos op jou. 🍀.
Was gedwongen door UWV daar paar maanden voor te werken, deed ik best wel goed, ze wilden me zelfs wel houden, maar ik voelde me daar misselijk van.
Nog beroerder was dat internet reisbureau, ook door UWV gedwongen , met behoud van uitkering, voor dat reisbureau dus gratis.
Heb je tig jaren bij geen gerenommeerd internationale reisorganisatie gewerkt, met grote tevreden klantenkring. Dan op z'n zachts gezegd bij zo'n sjoemel bureau .
Kwamen ook 3 Roemeense dames ( met diepe "inkijk") om boekhouding te leren, die moesten dan in Roemenië voor het hele concern de boekhouding gaan doen. Logeerden met directeur aantal nachten in 1 huisje op een vakantiepark. Na vertrek mocht ik de receptie bellen, de dames waren vergeten zijn schoenen in te pakken, of die gevonden waren. En hadden volgens directie de inboedel beschadigd door gebakken eieren tegen het plafond te kieperen!
En oh klant u zou geld terug krijgen omdat u niet terecht kon in een u door geboekt en betaald verblijf met kerst met baby, u heeft in auto moeten overnachten en u heeft na half jaar u geld nog niet terug, de boekhouding is op dit moment niet bereikbaar, of zeg dat een collega die had moeten afhandelen een ernstige ziekte heeft.

Reageer