Consumentenbond.nl

Zoeken op de community

• 18 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 1707 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
De zoekfunctie van de community vind je bovenin de menubalk. Probeer te zoeken op een eenvoudig trefwoord en niet met hele zinnen. Op deze manier vind je de meest relevante topics die gaan over het trefwoord.
Vind je niet het antwoord op je vraag? Stel je vraag dan in één van de forums onder de verschillende categorieën.

9 reacties

Het kost mij moeite om met de zoekfunctie resultaten te krijgen.
Ik zoek op "cookies" en krijg geen resultaten, maar er zijn wel discussies die daarover gaan.
Bijvoorbeeld pagina https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/cookies-15794 heeft "Cookies" zelfs als onderwerp.

Doe ik iets verkeerd?
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Bart B.,

Bedankt voor je reactie en scherp opgemerkt!
We zijn op dit moment onderhevig aan een technische storing waardoor de zoekfunctie tijdelijk niet werkt. Dit ligt dus zeker niet aan jou.
Weet dat we hard aan het werk zijn om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Wanneer dit is gelukt laat ik het je weten.

Monique
Reputatie 4
Badge +6
Dag @Monique van de Beek ,
Is er inmiddels al een oplossing bekend?
Tevens naar @Bart B. en @Natalie Rosien
Reputatie 7
Badge +7
Dag @GdR,

De door mij genoemde storing vond 5 maanden geleden plaats, en is inmiddels (gelukkig 😉) opgelost. De zoekbalk werkt dus gewoon weer naar behoren.
Reputatie 4
Badge +6
Mag ik kritisch zijn? Je geeft via deze reactie aan dat je een response geeft wanneer dit gelukt is.
Waarschijnlijk te maken met het IT 😉.
De periode van 5 maanden lijkt mij wat lang om even reactie of melding te plaatsen.
Wat betreft de zoekbalk: Via de Feedback even aangegeven of er een filter t.a.v. dit forum ingesteld is? Dit met name omdat er ook "andere" keuzes mogelijk zijn via een directe browerpagina.
Sorry voor het doorvragen 😊.
Reputatie 7
Badge +7
Mag ik kritisch zijn? Je geeft via deze reactie aan dat je een response geeft wanneer dit gelukt is.
Waarschijnlijk te maken met het IT 😉.
De periode van 5 maanden lijkt mij wat lang om even reactie of melding te plaatsen.
Wat betreft de zoekbalk: Via de Feedback even aangegeven of er een filter t.a.v. dit forum ingesteld is? Dit met name omdat er ook "andere" keuzes mogelijk zijn via een directe browerpagina.
Sorry voor het doorvragen 😊.

Je hebt gelijk, ik ben inderdaad vergeten te reageren. 😞Bij deze mijn excuses.
Wat betreft de zoekbalk: de zoekbalk in de community zoekt alleen binnen dit forum. De algemene zoekbalk op de Consumentenbond website zoekt zowel door de website als het forum. We verwachten wel dat het tegen het einde van het jaar mogelijk is om op de algemene site te filteren op forum onderwerpen. Of is dat niet wat je bedoelde?
Reputatie 4
Badge +6
Dag @Monique van de Beek en @Natalie Rosien ,
Even ter verduidelijking: Ik maak gebruik van de zoekbalk vanuit dit forum. Na het invoeren van een aantal cararters, worden er een aantal keuzemogelijkheden aangeboden (cookies?). Het aantal is 5. Hierbij zijn er andere keuzes mogelijk, zoals een httpsadres, zonder connectie t.a.v. dit forum.
Nu ik toch even een reactie geef, zou het niet "slimmer" zijn om de optie: GdR schreef enz. ter overweging te nemen en i.p.v. daarvan een andere mogelijkheid te laten onderzoeken, zodat men niet alle pagina's hoeft te doorlopen om een reactie te plaatsen?
Dit naar aanleiding van gebruik van een ander forum, waarbij deze optie wel mogelijk was en onmiddellijk ook in zicht was wie een like heeft gegeven.
PS: Misschien heb ik nog andere "opmerkingen". Een kritiek hoeft niet altijd negatief te zijn. Hopelijk kun je hier wat mee 😉.
Reputatie 7
Badge +6
Hoe het beter kan weet ik ook niet , maar ik zie regelmatig topics verschijnen over onderwerpen waar al een topic van is . Als daar iets aan te doen is zou mooi zijn en maakt het geheel ook overzichtelijker en we voorkomen hetzelfde verhaal en dezelfde antwoorden in meerdere topics. Nieuwe topicstarters zoeken niet of niet goed of het topic al bestaat of ze kunnen het niet vinden. Zoeken op trefwoord wekt niet altijd maar helpt wel. Als de moderators het zien zouden ze het eigenlijk altijd moeten samenvoegen. Sommige berichten dwalen ook te veel af van het onderwerp en zouden daarom verwijderd of aangepast moeten worden. Ja , ik beken schuld . Gebeurt mij ook . Moeten we proberen niet te doen. Er word ook wel ingegrepen , maar lang niet altijd.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @E.T. Wiersum ,

Prima punten. Bedankt voor de feedback 💪🏻.

Zoekfunctie: de ontwikkelaar (Insided) is momenteel bezig met het optimaliseren van de zoekfunctionaliteit van de Community. Ik verwacht dat dit in kwartaal 3 zal worden afgerond Zelf zijn we intern bezig met het verbeteren (opnieuw opbouwen) van de zoekfunctionaliteit van de website zelf (doorzoeken CB-website + content van de community). Ik zal binnenkort een opzet (sneakpreview) met jullie delen, dan kunnen we nog sparren over evt. verbeterpunten.

Moderatie: we proberen inderdaad zo goed mogelijk bij te sturen en evt. topics/vragen te verplaatsen die dubbel zijn. Het kan gebeuren dat we niet altijd op het juiste moment bijsturen of wellicht een (dubbele) vraag/topic missen. We bespreken dit wekelijk binnen het team om zo het moderatieproces continu te verbeteren. Input van de community is dan altijd welkom. 🙂

Reageer