Consumentenbond.nl

ADAC versus ANWB of willekeurig andere NL wegenwacht

Reputatie 1
Badge +2
Wat velen wellicht niet weten is dat je bij het Duitse ADAC ( zuster van ANWB) een lidmaatschap aangaat voor wereldwijde pechhulp (en meer extras) voor 84 euro per jaar (ADAC Plus). Met Partnercard 109,- Euro.

Ik zit er al jaren (NL ingezetene)

Daar kan ANWB een puntje aan zuigen.

https://www.adac.de/mitgliedschaft/tarife/uebersicht/

6 reacties

Reputatie 3
Badge +4
De ANWB is vermoedelijk duurder dan de ADAC.
Het zou mij niet verbazen dat de ANWB komt voorrijden als je de ADAC belt.
Houd er wel rekening mee dat de communicatie in eerste instantie in de Duits zal zijn. Maar ze hebben ook een tolkendienst zo te zien.
De overige diensten lijken e.e.a. behoorlijk compleet te maken voor een redelijke bijdrage.
En hoe zijn de ervaringen met de ADAC als je ze nodig hebt ?
Reputatie 6
Badge +5
Ik zie geen andere diensten als reparatie en afsleepdienst naar een garage.
Dat lijkt sterk op het Europa instap abonnement van de ANWB van € 88,00.
https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa

De ADAC vindt ik trouwens wel een uitstekende reparatie en afsleepdienst naar een garage en zeer behulpzame oplossingen, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
In 40 jaar 4 keer mogen ervaren met deze club.

Zelfs een keer naar een gasstation gebracht op een truck, nadat mijn benzinepomp ermee gestopt was en ik een gasstation niet meer kon bereiken.
Reputatie 1
Badge +2
J.W. de Vries schreef:

De ANWB is vermoedelijk duurder dan de ADAC.
Het zou mij niet verbazen dat de ANWB komt voorrijden als je de ADAC belt.
Houd er wel rekening mee dat de communicatie in eerste instantie in de Duits zal zijn. Maar ze hebben ook een tolkendienst zo te zien.
De overige diensten lijken e.e.a. behoorlijk compleet te maken voor een redelijke bijdrage.
En hoe zijn de ervaringen met de ADAC als je ze nodig hebt ?

Ik heb (gelukkig) nog geen ervaring met de wegenwacht. Wat wel super is en waarvan ik 1x gebruik heb gemaakt is de juridische bijstand na ongeval. Gewoon een NL-se advocaat die door ADAC ingeschakeld wordt.

De diensten zijn idd compleet te noemen:o.a.
-https://www.adac.de/mitgliedschaft/leistungsuebersicht/adac-mitgliedschaften/

Daarnaast is het lidmaatschap niet kentekengebonden en is een aansprakelijkheids verzekering voor in buitenland inclusief.
Reputatie 1
Badge +2
Bert schreef:

Ik zie geen andere diensten als reparatie en afsleepdienst naar een garage.
Dat lijkt sterk op het Europa instap abonnement van de ANWB van € 88,00.
https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa

De ADAC vindt ik trouwens wel een uitstekende reparatie en afsleepdienst naar een garage en zeer behulpzame oplossingen, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
In 40 jaar 4 keer mogen ervaren met deze club.

Zelfs een keer naar een gasstation gebracht op een truck, nadat mijn benzinepomp ermee gestopt was en ik een gasstation niet meer kon bereiken.

Het is het duurste abonnement dat je af kunt sluiten. Adac Plus voor 83,- euro of met partner voor 109,- euro
Ik heb ook de ADAC PLus Familie gehad. Een keer nodig gehad, dochterlief stond in Keulen. Ze heeft ruim een uur geprobeerd de ADAC aan de telefoon te krijgen, kennelijk werkte er geen een nummer met haar NL toestel in Duitsland. Uiteindelijk via NL de service aangevraagd. Dat duurde dan wel weer ruim een uur voordat er iemand kwam want het was lekker druk. Netjes achteraf gemeld dat die bereikbaarheid voor een NL-er niet zo ok is. Het antwoord was, ja we hadden het druk. Geen echte excuses.

Fijn te horen, maar wij zijn klaar met de ADAC
Reputatie 7
Badge +5
De keer dat ik pech met mijn bedrijfsauto had en pechhulp moest krijgen via de lease-maatschappij , begon het ermee dat ik afgesnauwd werd . De regeling en ook het telefoonnummer bleek veranderd en ik kreeg pechhulp van het automerk. Ik mocht mijn eigen garage niet bellen , waar ik notabene een kwartier rijden vandaan was . Dus die pechhulp gebeld en die zou het regelen . Na een uur was ik het zat en heb het klaargespeeld met een motor die telkens na 3 minuten rijden uitviel thuis te komen . Nog weer een half uur later werd ik gebeld door ???? Jawel , mijn eigen garage. De tegenzin om me te helpen straalde er van af en ook de reparatie duurde lang en ging niet vlekkeloos . Een veel defect rakend onderdeel niet op voorraad en met veel tegenzin van hun een leenauto gekregen. Kortom , je kunt het overal slecht treffen ......

Reageer