Consumentenbond.nl
Beantwoord

Algemene Voorwaarden Halfords

• 16 augustus 2018
  • 32 reacties
  • 660 Bekeken

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 3125 reacties
Op het Internet zijn de Algemene Voorwaarden te vinden van zo ongeveer alle winkels en webshops in Nederland, behalve die van Halfords. Ik wil ze nu niet bellen in verband met een mogelijk conflict o.g.v. art. 21 boek 7 BW. Weet iemand of H überhaupt Alg. Voorwaarden hanteert en zo ja, of ik die ergens kan terugvinden?
icon

Beste antwoord door A. Deen 16 augustus 2018, 11:42

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Zoekt u https://www.halfords.nl/algemene-voorwaarden?
Bij mij komt het bovenaan in de zoekresultaten, dus ik vermoed dat u iets anders bedoelt, Mevrouw Jones.
Reputatie 7
Die zoek ik inderdaad lieve heren. Ik kreeg echt een hele waslijst aan algemene voorwaarden over mijn scherm, misschien heb ik er overheen gekeken, ik kwam ze wel van allerlei andere winkels die ook e-bikes verkopen tegen. Ik gebruik duckduck i.p.v. google, zou dat iets uitmaken?
Reputatie 7
Ik gebruik duckduck i.p.v. google, zou dat iets uitmaken?

Yep, die doet het niet.
Reputatie 7
Meestal doet ie wat ik hem vraag, soms moet ik iets uitschakelen zodat hij niet zo filtert op bepaalde inhoud, dat is wel lastig want ik lig er niet wakker van als ik een foto van een naakte man tegenkom, kleine kinderen heb ik ook niet. Ik heb nu niet aan dat filteren gedacht.

Nou zie ik in die voorwaarden wel steeds het woordje "webshop" maar ik vermoed dat e.e.a. niet veel zal afwijken van een fysieke winkel, het gaat om een product, niet op de manier waarop dat is gekocht.
...ik lig er niet wakker van als ik een foto van een naakte man tegenkom...
Als ik een foto van een naakte vrouw zou tegenkomen, zou ik wel degelijk gaan wakker liggen.
Reputatie 7
[quote user="Léonz"]
...ik lig er niet wakker van als ik een foto van een naakte man tegenkom...
Als ik een foto van een naakte vrouw zou tegenkomen, zou ik wel degelijk gaan wakker liggen.

Foei. 😉

Ik heb de voorwaarden even doorgespit. Het ziet er vooralsnog naar uit dat ik er nog niet mee hoef te gaan wapperen maar ik heb ze voor de zekerheid toch maar even opgeslagen in de map "tijdelijk" samen met de tekst van het artikel uit het BW dat ik noemde, je kunt nooit weten.
Reputatie 7
Ik kan niet aangeven wie het beste antwoord heeft gegeven, zowel Deen als Léonz hebben regelmatig duidelijke, op één keer na maar dat lag aan mij, goede antwoorden.
Misschien zou u Startpage Webzoek eens kunnen proberen, Mevrouw Jones. Het is een privacy-vriendelijke zoekmachine uit ons eigen Nederland. Er is een moderne en een klassieke variant.

Je kunt al je zoekvoorkeuren instellen (filters, zoals u dat noemt) en vervolgens maak je een URL aan.

Die URL bevat dan al je instellingen.

Ik weet niet of u de browser opent met de zoekmachine als startpagina (aanbevolen ☺), maar als je die URL invoert als browser-start, zit je altijd goed. De zoekmachine kun je later dan ook benaderen via de thuisknop. Als uw browser die heeft, natuurlijk

Ik zit zelf bij Opera en die heeft geen thuisknop. Daarom heb ik Startpage Webzoek daar ingesteld als bladwijzer.

Ik vond de Halfords Algemene Voorwaarden dus ook in Startpage helemaal bovenaan.
Reputatie 7
Die kende ik nog niet Léonz. Ik open mijn browser niet met een zoekmachine maar met Trouw (krant). Nu ben ik even aan het rommelen omdat ik net chrome als standaardbrowser heb geïnstalleerd op de PC, even kijken of die prettig werkt, ik vond eerst van niet maar misschien moet ik gewoon even wennen, ik moest al wel moeilijk doen om in mijn Ziggo mail te komen.
Trouw: misschien wel de beste krant van Nederland. Zeggen zij, maar vind ik ook.
Reputatie 7
Het is alleen jammer dat het geen ochtendkrant is, daarom heb ik hem digitaal.
Wat vertelt u ons nu, Mevrouw Jones?

Trouw is toch altijd een ochtendkrant geweest? Ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat ik hem in de brievenbus kreeg, een jaar geleden is.

U bedoelt toch niet de NRC, of „jammer dat Trouw geen avondkrant is“?
Reputatie 7
Het is al lang geleden dat ik hem heb ingeruild voor de digitale krant, ik weet stom genoeg echt niet meer of het nou wel of geen ochtendkrant is. Hij kwam vroeger iig nooit vóór ik naar kantoor ging, op die manier werd het voor mij toch een avondkrant.
Gelukkig maar: het is dus nog steeds een ochtendkrant.

Jammer dat een krant zo duur is.

Althans voor sommigen.
Reputatie 7
@Léonz , misschien is dat een goeie voor een nieuw topic, waarom zijn kranten zo duur? Ik denk dat de reacties voor een groot deel zullen bestaan uit mededelingen dat dat door het Internet komt maar de laatste tijd moet je voor allerlei artikelen betalen om ze te kunnen lezen, als je alle kranten doorkijkt kun je eigenlijk alleen nog koppen snellen op een paar artikelen na. Alleen Metro doet daar niet aan mee maar die is sowieso gratis. Trouw is 2,50 per week, digitaal.
Wat ik vrees is dit:

Er zou al snel gezegd kunnen worden: weet je wel wat het kost om dagelijks een krant te maken?
Reputatie 7
Da's ook weer waar.
Reputatie 7
Met de huidige oplage en drukosten kom ik op ca 50.000 per dag maar ik heb het globaal en uit mijn hoofd uitgerekend, bij een drukker kosten 1000 kranten ca 475 Euro, de oplage is tussen 125 en 126.000. Straks komt de vraag waarom kranten zo goedkoop zijn. 😉 wie maakt een topic?
wie maakt een topic?
Joe!
Reputatie 7
Nope, het is al een beetje uitgevogeld en ik denk dat de consumentenbond het geen onderwerp vindt om ter discussie te stellen, kranten zijn nagenoeg even duur en er komen steeds meer en andere abo's,, een weekendkrant, een krant van ma t/m vrij, een deel op papier en een deel digitaal, je zou het overzicht kwijtraken.
ik ben in ieder geval blij dat ik de voorwaarden heb van Halfords. Misschien hoef ik er niemand mee om de oren te slaan, het betreft een ondeugdelijke accu voor een e-bike, fiets en accu zijn een maand oud. Voorlopig ziet het ernaar uit dat het naar tevredenheid wordt opgelost, zo niet is er de koude douche bij Radar, of is dat Kassa? desnoods maak ik een FB account aan, groeten van Max heeft soms ook zulke onderwerpen en kanniewaarzijn is ook wel leuk. Jammer dat Ook Dat Nog niet meer bestaat.
Hoe dan ook, sla ze om de oren.
Reputatie 7
[quote user="Léonz"]Hoe dan ook, sla ze om de oren.

Als het nodig is zal ik dat zeker doen. Ik wacht nog even af, ik zou binnen een bepaalde tijd bericht krijgen, zo niet dan krijgen ze eerst een ingebrekestelling en als daar niet op wordt gereageerd ga ik een stapje verder.
Reputatie 7
Badge +7
Laat maar horen als jullie reacties over kranten verplaatst mogen worden naar een nieuw topic. 🙋🏻Voorkeur voor een titel?
Titel: "Dagelijkse krant niet meer voor iedereen weggelegd".

Maar, de bovenstaande reacties verplaatsen? Of dat nu zo'n goed idee is?

Reageer