Auto huren in het buitenland



Toon eerste bericht

132 reacties

Badge
De balie medewerkers werken op provisie en zullen meestal een verzekering in je schoenen proberen te schuiven, niet intrappen. Ik boek al jaren via CarDelMar. Lees de boekings pagina goed je kan alles hier boeken van verzekering tot huur bedrijf. Ze hebben allemaal verschillende voorwaarden dus goed lezen. Ter plaatse moet je altijd een borg betalen met de zelfde creditcard als je hebt gebruikt met boeken. Let op dat het verhuurbedrijf op de luchthaven zit en niet via een pendel busje naar verweg. Neem brandstof full to full dus vol meenemen en weer inleveren. Bij het boeken neem je het best de extra uit gebreide dekking met bodem, glasbreuk en banden dekking. Anders is een lekke band voor uw rekening. Ook willen ze je nog wel eens proberen te verkopen dat je geen pechhulp krijgt als je de verzekering niet via hun neemt. Dat is natuurlijk flauwekul want het is hun auto. In geval van schade loopt het natuurlijk via de borg en krijg je die weer terug van CarDelMar. Bij het in ontvangst nemen de auto goed nakijken en direct, nog voor het instappen, schades melden. Probeer ook of de deuren nog open gaan met de sleutel. Ik heb een keer een opengebroken auto getroffen. Tot slot neem niet de duurste maar ook zeker niet de goedkoopste verhuurder, dat doet namelijk iedereen met enorme wachtrijen bij het afhalen tot gevolg. Als bij het inleveren niemand aanwezig is (na kantoor uren) maak dan foto's van vier kanten met datum, het is niet echt een bewijs maar je staat iets sterker dan helemaal niets. De sleutels gaan dan meestal in een brievenbus.
Reputatie 5
Badge +7
Autohuur in het buitenland blijft een gedoe voor velen, terwijl zo'n huurauto je vakantie juist extra leuk en gemakkelijk moet maken. Onze collega's zijn undercover naar Spanje gevlogen en waren benieuwd hoe simpel ze hun gehuurde auto op de luchthaven meekregen. Kijk mee hoe de baliemedewerkster ze een extra verzekering wilde aansmeren...





Met wat voor verrassingen werd jij geconfronteerd voor of na het gebruik van de huurauto? Of had je juist een super goede ervaring met een net verhuurbedrijf? Laat het weten!
Vorig jaar onderstaande reactie geplaatst. Inmiddels heb ik mijn geld terug. Niet via Thrifty, Hertz of Rentalcars, maar via de creditcardmaatschappij (ING). Om een lang verhaal kort te maken. Rentalcars wilde bewijs dat ik genoeg bestedingsruimte op mijn creditcard had. Zij gingen het aanvechten bij Thrifty. Ik heb contact gehad met de creditcardmaatschappij voor het document, zij gaven aan dat je hier voor verzekerd bent en dat je een verzoek tot teruggave kan doen bij de ING. Ik moest zoveel mogelijk bewijs op sturen. Dat heb ik gedaan, een week later werd het bedrag gecrediteerd.



Helaas nooit meer wat vernomen van de verhuurmaatschappijen..







Via Rentalcars.com een auto voor 7 dagen gehuurd bij Thrifty. De auto moest opgehaald worden op vliegveld van Porto. Bij de bali van Thrifty (Hertz) werd mij gevraagd een volledige verzekering af te sluiten. Dit wou ik niet. Hertz zou dan €1600,- aan borg op mijn creditcard reserveren. Hiermee gingen wij akkoord. De medewerker van Hertz gaf aan dat hij inmiddels twee keer had geprobeerd het bedrag te reserveren, maar dat hij geen autorisatiecode kreeg. Ik had de volledige bestedingsruimte op mijn creditcard €3500,-, dus dat moest niet het probleem zijn. De jongeman gaf aan dat hij nog een keer kon proberen, maar dat er een kans bestond dat de creditcard geblokkeerd zou worden, wat overigens onzin is. Met de hete adem van wachtende klanten achter mij, vroeg de medewerker wat ik wou; nog een keer proberen met kans op blokkade, volledige verzekering of de hele huur cancelen. Uiteindelijk gekozen voor volledige verzekering, wat mij in totaal €162,85 heeft gekost. De jongen moest een reservering van €340,54 op mijn creditcard plaatsen (benzine, tolsysteem, verzekering etc). Dit was binnen enkele seconde gebeurt!? Ik heb daarna contact met de creditcard maatschappij gezocht, zij gaven aan dat er nooit een poging gedaan is om €1600,- te reserveren. Tevens konden zij mij geen reden bedenken waarom de autorisatie geweigerd zou worden. Ik heb sterk het gevoel dat mij hier onterecht een verzekering is verkocht. Ik heb de klacht bij Rentalcars.com neergelegd, ik ga er van uit dat hier sprake is van een misverstand en dat de onnodig afgesloten verzekering wordt gecrediteerd.



Geplaatst door Tim op Jul 20, 2016.
Twee gedachten komen op bij het lezen van 't artikel : tank niet echt vol, en 'peilen controleren'.



Dat er zo'n litertje of twee bijkan viel mij ook op bij de verhuurder in de buurt, waar ik indien nodig een wagen huur. Eens gevraagd bij een garagist : tankvulding slaat af zodra vloeistofniveau in de vulbuis tot iets onder de rand staat, er een expansieruimte in de tank voor geval de brandstof na tanken door opwarmen uitzet, ook is er reserveruimte voor 't geval je in heuvelachtig gebied in dwarsrichting op een hellend vlak parkeert. Om te zorgen dat brandstof niet in 't vulpijpje blijft staan is er een dun buisje waardoor lucht uit de tank langzaam ontsnapt, zo die brandstof uit de vulbuis in de tank laat lopen. De hoeveelheid in de vulbuis is in de orde van twee of drie liter. Tot zover de garagist. Eens geprobeerd : volgetankt, uurtje laten staan. rondje gereden naar zelfde tankplaats : en inderdaad, er kon nog twee-en-een-halve liter bij. Verhaal garagist klopt kennelijk.



Dan : controle : kijk even onder de motorkap naar vloeistofniveaus : motorolie, hydraulische- en koelvloeistof, ruitensproeier ... , ga nu naar een garage, of gebruik je zelf meegebrachte bandenspanningsmeter en meet : soms amper half de vereiste druk, maar ook wel eens gehad dat voorbanden de spanning hadden voor beladen achterbanden : bleek dat verhuurder voor mijn aangekondigde lange tocht 'verse' banden had gemonteerd, maar na op spanning brengen de nieuwe vóór- en achter-banden door elkaar gehaald had.
Ik heb een vlucht geboekt bij Transavia. Via een link op hun site kan er ook een auto worden gehuurd, met verzekering. Dat heb ik gedaan. Erop vertrouwende dat zij zich verbinden met organisaties van onbesproken gedrag. Dat heb ik niet goed ingeschat. Ik heb mijn klacht bij hen kenbaar gemaakt. Die wil ik graag met u delen:



Het boeken van de vlucht op de site van Transavia en de vlucht zelf zijn naar volle tevredenheid verlopen. Het verwerven van een huurauto via diezelfde site is van een andere orde.



Op verzoek van de kortaangebonden baliemedewerker (Goldcar, luchthaven Malaga) heb ik mijn boekingsdocumenten getoond, mijn paspoort en creditcard. Na het verwerken van de gegevens liet hij mij de afbeelding van de betreffende auto zien, of ik daarmee akkoord ging. Dat was het geval. Vervolgens zei hij: dat is dan 97 Euro. Waarop ik zei dat ik de boeking plus verzekering al had betaald en dat ik hem dus geen geld was verschuldigd. Hij antwoordde dat dat bedrag na aflevering van de auto teruggestort zou worden en hij schoof mij een te tekenen document toe. Zijn ongeduld was prominent en de rij achter mij was lang. Er maar vanuit gaande dat het ging om een soort borg heb ik getekend en met mijn betaalpasje betaald. Het bedrag waar het om ging werd niet getoond op het pinapparaat. Een paar dagen later zag ik op mijn bankrekening dat er €272,95 was afgeschreven. Bij bestudering van het door mij getekende document zag ik dat het ging om die €97,- plus een verzekering van €175,95. De baliemedewerker heeft echter met geen woord gesproken over een verzekering, alleen over €97,-. (Of dat bedrag wordt teruggestort betwijfel ik.) Duidelijk is dat het hier gaat om misleiding, maar ik heb het formulier getekend en het is dus zinloos om te reclameren.



Bij het boeken van de vlucht op de site van Transavia ben ik via een doorverwijzing bij CarTrawler, en zo bij Rhodium terechtgekomen en Rhodium bleek Goldcar te zijn. Vertrouwende op de reputatie van Transavia heb ik niet de moeite genomen om reviews te lezen over ervaringen met Goldcar. Intussen heb ik dat wel gedaan. De conclusie is dat geen verstandig mens met die kennis in zee gaat met Goldcar. Behalve kennelijk Transavia, dat ongetwijfeld –samen met CarTrawler, uw ‘onafhankelijke’ partner in onverkwikkelijke zaken- een profijtelijke deal met hen heeft gesloten met het ter beschikking stellen van faciliteiten.



Aan het grote aantal negatieve reviews op internet zie ik dat u genoegzaam bekend bent met de praktijken van laag allooi van Goldcar. U wordt daar al sinds 2012 op attent gemaakt door mensen die via Transavia en CarTrawler bij Goldcar hebben gehuurd en zijn belazerd. U heeft kennelijk niet de intentie om uw link met Goldcar te beëindigen. Ik begrijp hieruit dat u dit opmerkelijke verdienmodel laat prevaleren boven het welzijn van uw klanten. U maakt oneigenlijk gebruik van uw goede reputatie. Ergo, u bent niet 100% betrouwbaar.



K. Lageveen
Al 3jaar via Lara cars in Alicante een auto gehuurd.



Alles online, krijgen altijd antwoord in het Nederlands.



Prijs all in en geen verborgen kosten, afhalen op vliegveld.



Niets van te voren betalen, kan contant of via credit card op vliegveld.



Service uitstekend, vorig jaar was de auto te klein. Binnen half uur grote auto geregeld (zelfde prijs). Deze werd later op het vakantieadres gewisseld voor het type dat we gevraagd hadden.



Prima service!!!



LARA CARs heeft alleen op Alicante een kantoor
Reputatie 1
Bij de partner van TRANSAVIA, car trawler, heb ik begin dit jaar een auto gehuurd in Alicante. Tot mijn verrassing diende ik bij inleveren van de auto een bedrag van 25Euro te moeten betalen wegens "fuel policy" oftewel administratiekosten benzine. Had de tank vol ingeleverd! Klacht ingediend bij car trawler. Uitgebreide e mail correspondentie volgde. Het blijkt nu dat er bij boeking niets over die 25Euro duidelijk vermeld staat. Eerst na de boeking vermeldt de voucher dat min of meer. De correspondentie met car trawler is beschikbaar en voorgelegd aan TRANSAVIA. En die verwees dan weer naar haar partner Car Trawler. Een geval van kastje naar het muurtje.Ben benieuwd of deze handelswijze meer voorkomt en of de consumentenbond hier iets aan kan doen.
Onlangs heb ik op Lanzarote een auto gehuurd rechtstreeks via internet bij Autoreisen. Meer dan 20 jaar ervaring op de Canarische eilanden. Goed, en goedkoop. Alles inbegrepen in de prijs: belasting, verzekeringen zonder eigen risico, tweede bestuurder, kinderzitjes, onbeperkte kilometers. Ik betaalde voor een week € 78. Geen problemen gehad. Er werd niets extra's "aangesmeerd" op de luchthaven.







[CommerciËle link verwijderd door beheerder]
Reputatie 3
Badge +4
In een gratis artikel uit de Reisgids hebben we vijf slinkse trucs van autoverhuurbedrijven op een rij gezet, zodat je daar niet meer in hoeft te trappen.

Heb je zelf wel eens te maken gekregen met extra kosten toen je een auto huurde of na afloop van de huurperiode? Laat je ervaringen achter in de reacties.
Reputatie 1
Badge +1
Hr Kroon,



Inderdaad uiterst merkwaardig. Maar, het kan zijn dat zij ivm het afgeven en aannemen van auto;s hun personeelsbezetting regelen. Dat is ook absurd. Je kunt mbt tot het tijdstip waarop je moet vliegen natuurlijk wel iets aangeven. Ik ben het wel met je eens dat het idioot is dat ze na een huurperiode van 2,5 week met zoiets komen. Wat zegt de AVIS organisatie hier van? Al eens bij het hoofdkantoor nagevraagd? Wellicht beroepen zij zich weer op lokale regelingen, maar je kunt vragen. Ik weet niet hoe vuil de auto was. Heb er foto's van beschikbaar, dan je je daarmee dit betwisten. Ook belachelijk, maar die verhuurbedrijven trachten met allerlei dingen extra geld te stelen. Ik had het enkele weken geleden in Wenen bij Sixt. Bestelde een auto met navigatie. Ik kreeg een auto waar deze standaard in zat. Daar betaal dan de huurprijs voor deze auto voor. Desondanks werd mij extra voor een navigatiesysteem gefactureerd. Na een kalcht hierover hebbe ze dat weer afgetrokken.

Extra betalen omdat je de auto TE VROEG terugbrengt





Case: We hebben bij Avis Zuid Afrika een auto gehuurd, voor een periode van twee en halve week (23-11 tot 11-12). Na terugkomst bleek € 62,93 extra te zijn afgeschreven.



In reactie op mijn vraag daarover schreef Avis het volgende: Please be advised that the original confirmed collection time of your rental was at 08:00, however the car was only collected at 09:24 and the confirmed return time was at 17:00 on the 11th Dec.2016 and you returned the car earlier at 15:40 thus causing the booked rate of the car to default and you were charged additional. You were also charged for a valet as the car was too dirty for a normal car was to clean.



Dus: we moeten betalen omdat: we de auto TE VROEG inleveren En omdat de auto te vies zou zijn. Dat laatste betwisten we ook. Na 2,5 week door Zuid Afrika: wildernis, strand, veel km's is een auto vies. Maar dat is normaal. Schoonmaken bij de prijs inbegrepen. Voor de goede orde: er heeft niets gelekt, geen vlekken in de banken etc . Alleen zand en kruimels. Maar goed, dat je een auto op een exact tijdstip moet terugbrengen heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Badge
Ik had via CardelMar een auto gehuurd in Malaga. Bij aankomst bij Delpaso autoverhuur begon het gesoebat over extra verzekering en brandstof. Als ik de 1200 Euro borg alleen zou betalen, dan werd er gedreigd dat elke schade hoe klein ook op mij zou worden verhaald. Tevens zou ik bij drukte bij het inlever proces helemaal achter in de rij worden gezet. Er werd alles aan gedaan om mij een extra verzekering en brandstof kosten te laten betalen. Ik heb geprobeerd Cardelmar te bellen maar die was gesloten buiten kantoortijden.(Het was inmiddels 8 uur s'avonds) Na een half uur heb ik de discussie beËindigd en ben ik terug gegaan naar de luchthaven om daar een andere auto te huren. Ik was het vertrouwen in deze autoverhuurder helemaal kwijt en wenste zo niet behandeld te worden. Wel leer geld betaald omdat ze je het geld natuurlijk niet retourneren. In de klacht afhandeling met Cardelmar word ook niet ingegaan op de dreigementen van de autoverhuurder, alleen een standaard email retour. Zeer makkelijk geld verdienen van CardelMar. Terug op de luchthaven bleek, grote schrik, dat bij een aantal verhuurders de auto's waren uitverkocht, maar gelukkig had Goldcar nog een auto. Daar een prima afhandeling en geen problemen, zo kan het dus ook. Het is overigens de eerste keer dat ik zo behandeld ben. In het verleden huurde ik vaak via/namens mijn werkgever (groot bedrijf) een auto. En dat maakt waarschijnlijk dat je anders behandeld wordt.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben momenteel in Slowakije onderweg met een Sixt auto, gehuurd in Wenen. Niks over brandstoftoeslag. ik moet de auto met een volle tank terug geven.
Op de website van Rentalcars, maar ook bij veel andere websites voor autoverhuur online (bijv. EasyTerra, DoyouSpain of Hispacar) is het mogelijk de resultaten te filteren, bijv. op klantenwaardering of brandstofpolitiek. Het is dus relatief eenvoudig om bedrijven met een faire brandstof politiek of hoge waardering te kiezen (meestal multinationals zoals Avis, Hertz, Sixt of Europcar).



De standaard instelling van alle prijsvergelijkings websites is 'de goedkoopste eerst', want de gebruikers van dit soort paginas zoeken een goedkope huurwagen, maar letten vaak niet op andere belangrijke punten zoals wachttijden, brandstof politiek, verzekeringen, opinies van andere gebruikers enz.



Goedkoop is meestal duurkoop in de autoverhuurbranche, het verschil van de totale eindprijs tussen gerenommeerde verhuurders en de zogenaamde prijsvechters in uiteindelijk vaak maar gering door alle bijkomende kosten (verzekering, brandstof) en ongemakken (onvriendelijk personeel, lange wachttijden enz.)







Wij hebben een auto gehuurd bij Rentalcars voor onze vakantie in Gran Canaria.Toen wij de auto afhaalden op de luchthaven moesten wij 176,01 euro bijbetalen voor benzine en andere kosten aan Goldcars.Dit zijn oplichtingspraktijken .Ons advies :huur nooit een auto via Rentalcars en Goldcars



Geplaatst door viersprong op Jan 20, 2017.
Als een ieder die een terechte klacht heeft over een autoverhuurder naam en paard noemt, zal dat vanzelf leiden tot een natuurlijke selectie van de minder klantgerichte bedrijven. Een beter advies om een bepaalde verhuurder niet te kiezen, kun je niet krijgen.
Wij hebben een auto gehuurd bij Rentalcars voor onze vakantie in Gran Canaria.Toen wij de auto afhaalden op de luchthaven moesten wij 176,01 euro bijbetalen voor benzine en andere kosten aan Goldcars.Dit zijn oplichtingspraktijken .Ons advies :huur nooit een auto via Rentalcars en Goldcars
In de autoverhuurbranche is 'goedkoop vaak duurkoop'. In populaire vakantiebestemmingen in landen zoals Spanje, Griekenland, ItaliË of Portugal zijn er vaak veel lokale verhuurbedrijven, die concurreren met multinationals zoals Avis, Hertz of Europcar.



Extreem lage huurprijzen zijn vaak lokkertjes om de boeking binnen te krijgen en een deel van het prijsverschil wordt vaak door middel van tanktoeslagen, priority check-in of extra verzekeringen ter plaatse terugverdiend.



Op populaire prijsvergelijkings website (bijv. Easyterra, Hispacar of Doyouspain) wordt niet alleen de kale huurprijs vermeld, maar ook de beoordeling van de klant en de naam van het lokale verhuurbedrijf. In vrijwel alle gevallen hebben de goedkoopste bedrijven de slechtste beoordeling. De kale huurprijs van bedrijven met een goede beoordeling (meestal multinationals) zijn vrijwel altijd duurder, maar er zijn verschillende pluspunten om toch voor deze bedrijven te kiezen:



a) kortere wachttijden - het is niet ongewoon te lezen dat mensen bij goedkope bedrijven zoals Goldcar of Record in Spanje een uur of nog langer moeten wachten aan de balie



b) de auto kan weer met een volle tank ingeleverd worden zonder extra kosten ('full-full' regeling). Veel prijsvechters hebben een 'partial refund' regeling, waarbij U de niet verbruikte brandstof wel vergoed krijgt (naar beneden afgerond op 1/4, 1/2 of 3/4 tank), maar niet de service toeslag (20-35€ afhankelijk van de verhuurder en het model).



c) minder agressieve methoden aan de balie om u een 'niet verplichte' all-risk verzkering te verkopen, zelfs als u al een verzekering heeft afgesloten bij een onafhankelijk verzekeringsbedrijf (bij de boeking of via een gespecializeerde website).



Voor een prijsverschil van een paar tientjes is het meestal niet de moeite waard uw welverdiende vakantie met een hoop gezeur, onvriendelijke medewerkers en lange wachttijden aan de balie te beginnen. Just my two cents 🙂
Badge
Ik ondersteun van harte dat de wereld van het auto huren in het buitenland een grote puinhoop is (de goede verhuurders en positieve ervaringen die er ook zeker volop zijn, buiten beschouwing gelaten): slechte service tot regelrechte oplichterij; afspraken die niet blijken te kloppen (andere/ geen auto, contract, verzekeringen enz.); onduidelijkheden m.b.t. verzekeringen (ter plekke al dan niet extra verzekering nodig); onduidelijk met wie je nu eigenlijk een contract hebt gesloten (doorgaans niet de 'tussenpersoon' met je thuis denkt een contract te hebben gesloten). Goed dat de Consumentenbond daartegen (enige) actie onderneemt, alhoewel meer inzet hiervoor gerechtvaardigd zou zijn heb ik het gevoel, gezien de ernst van de problemen.



Ik ben toch maar weer aan het proberen een auto te huren (vooraf vanuit Nederland), waarbij ik, met veel uitzoekwerk, dit zo veilig mogelijk te regelen, c.q. me met waarborgen/ verzekeringen te wapenen tegen onverwachte en onterechte kosten. Op hoop van zegen.



Je denkt dat dit via Transavia (waar ik mn vlucht heb geboekt) regelen wel in orde is. Maar Transavia neemt zelf geen enkele verantwoordelijkheid, die heeft alles uitbesteed aan Cartrawler. Die is in het buitenland gevestigd zo lijkt , ik kreeg een engels sprekende dame (callcenter?) aan de lijn. Cartrawler is ook weer een tussenpersoon in wezen volgens mij, die ook maar een beperkte verantwoordelijkheid lijkt te nemen (is aanspreekbaar op wat?). Het uiteindelijke contract sluit je met de lokale verhuurder volgens mij!. Hoeveel mensen weten dat?



Ik heb net onderstaand bericht gestuurd naar Transavia, over een gat in de verzekeringen:



"Over autohuur via Cartrawler. Ik wil een auto huren via Transavia/ cartrawler op Fuerteventura bij Topcar autoreisen, in aansluiting op de boeking van mn vlucht bij Transavia. Niet alles is verzekerd, blijkt bij goed lezen (zoals meestal), maar er wordt een extra verzekering aangeboden. Maar die blijkt alleen voor afkoop eigen risico te zijn (voor ca 6 euro p.d.!). Als je de algemene voorwaarden goed leest, blijkt dat schade (anders dan door een aanrijding) aan banden, ramen, spiegels, onderkant, dak niet zijn verzekerd!!! Dat moet je ter plekke zien te verzekeren. Kosten???. Via een andere aanbieder kan dit, bij hetzelfde bedrijf en auto, wel direct online worden verzekerd (voor in totaal ca 9,5 euro p.d., incl. pechhulp; nb dit zit niet in de (lagere dan via cartrawler) standaardhuurprijs). Slecht!!! van transavia/ cartrawler." (Ik ben benieuwd naar de reactie.)



Nb. Ik heb het bovenstaande nog nagevraagd bij cartrawler, die dit bevestigde; was wel bereid de kosten van extra verzekering bij dit bedrijf na te vragen. Maar ik ben nu toch niet meer van plan via cartrawler te huren, dus dat hoefde van mij niet.
Hoewel in Nederland beter gereguleerd zijn er hier ook nog punten om op te letten bij het huren van een auto. Deze punten gelden ook in het buitenland:



- Loop altijd de auto even rond gezamenlijk met de verhuurder.



- Neem bij het auto huren foto's/filmpje van de auto (deukjes, schade, strepen). Veel mensen hebben tegenwoordig altijd een mobiel telefoontje bij de hand. Ook nu kan dat handig zijn.



- Let bij het onderling vergelijken van prijzen op toeslagen (zoals luchthaventoeslag, reserveringskosten, leeftijdtoeslag, creditcardkosten, extra bestuurder),



- Verzekeringen (zijn die inbegrepen, wat is wel en niet inbegrepen) en of het aantal kilometers vrij is of niet. De ene verzekering is de andere niet. Let op of de onderkant en/of banden wel meeverzekerd zijn, hoe het zit met de inzittendenverzekering en of er wel of geen eigen risico is.



- Brandstof. Wat betreft brandstof zijn er verschillende mogelijkheden: je koopt/huurt een volle tank (en kunt de auto zo "leeg" mogelijk terugbrengen) of je moet de auto met een even volle tank retourneren als dat je hem gekregen hebt (wordt meestal aangegeven als 1/8, 2/8 etc.) of je moet hem vol terugbrengen.



- Type auto. De auto die bij reservering aangegeven is, is meestal een voorbeeld voor de categorie waar je in huurt. Het is geen garantie dat u die auto krijgt.



-Upgrade. Vraag bij het ophalen van een auto of ze nog speciale upgrade-aanbiedingen hebben. Niet zelden is het mogelijk om tegen een relatief lage prijs te upgraden.



- Autokaart tip.De meeste autoverhuurders hebben gratis wegenkaarten. Je moet er meestal wel eventjes om vragen. Of download een navigatie app die ook zonder internet kan!
Reputatie 1
Badge +1
Het is niet zozeer de organisaties, maar de lokale vertegenwoordigingen die maar doen wat ze willen.. Ze kunnen ook ineens (Belgrado) geen Engels of Duits meer
het is inderdaad walgelijk om steeds



auto's te moeten huren van criminele bendes.Kan de consumentenbond



niet een lijst maken van criminele autoverhuur bedrijven en een lijst van bonafide bedrijven..???
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb twee ervaringen met SIXT Berlijn en Belgrado. Ook die proberen je dingen aan te smeren, zoals achteraf met een schade komen die ze bij het terugbrengen zogenaamd niet gezien hebben. En een verdwenen brandblusser die er nooit is geweest. getuige ook omdat er geen bevestiging voor die brandblusser te vinden was in de auto. Ook gestolen zeker.



Ga dus goed na wat er in de auto aanwezig is, inclusief krik etc en laat ze op een lijst daarvoor tekenen. Zeker in zuid Europa. Je wordt opgelicht waar je bij staat.
Wij hebben vorig jaar in Australië en Tasmanië een auto gehuurd via Sunny Cars, aanbevolen door de ANWB. Geen gezeur over extra verzekeringen etc. (want daar is bij het reserveren bij Sunny Cars al in voorzien), alle papieren liggen klaar en in no time de auto mee gekregen. Mochten we ooit weer eens een auto in het buitenland nodig hebben, dan doen we het weer zo.
ADVIES :



Zet je verhaal over die criminele autoverhuurbedrijven op FACEBOOK



dat vinden ze erg vervelend .



Ik had binnen enkele dagen mijn



gestolen geld weer terug
Eind september haalden wij op het vliegveld van Barcelona onze huurauto op bij Avis. De auto was van tevoren gereserveerd via Auto Europe en ook betaald. Door een onduidelijk Engels sprekende baliemedewerkster kregen wij -het was druk en wij wilden zo snel mogelijk op pad- een aantal verzekeringen en bijkomende kosten aangesmeerd die van onze creditcard waren afgeschreven voordat wij het goed en wel merkten. Ik heb onder druk getekend maar er is hier duidelijk sprake van misbruik van omstandigheden.



Op mijn eerste klacht laat Avis pas iets horen als ik na 16 dagen bel. Een formeel-juridische reactie in de trant van : u hebt ervoor getekend. Mijn reactie daarop leidt wederom tot doodse stilte. Zij werken duidelijk volgens het principe "binnen is binnen". Van het begrip "klantgerichtheid" hebben ze nog nooit gehoord. Het was een duur leermoment.....



Oh ja, waar ging het financieel om? Voor een kleine auto voor vier dagen hadden wij al 188 euro betaald. Daar kwam op het vliegveld 268 euro bij !



Dit zal ons nooit meer overkomen, maar de misselijkmakende praktijken van de autoverhuurders zullen gewoon doorgaan vrees ik.

Reageer