Auto huren in het buitenland



Toon eerste bericht

132 reacties

Alle ervaring die ik heb opgedaan is in de USA en Canada. Heb alleen erg lang geleden in Europa een auto gehuurd. Ervaringen met verhuurders in landen buiten de EU komen veelal overeen met de ervaringen met Europese verhuurders. Door de vele verhuurbedrijven (USA 19 stuks op een vliegveld als Miami) kun je als huurder door de regelgeving niet heenkomen en moet je vertrouwen op eigen ervaring. Heb je die niet, dan ben je (soms) overgeleverd. Ga je een auto huren, neem de tijd met het kiezen van een verhuurder. Vergelijk het aanbod en als je meer info wilt, zoek b.v. in Tripadvisor informatie over jouw verhuurder op dat vliegveld en bereid je voor op hun aanbiedingen (het blijft niet bij één). Hou ter plekke, als je goed bent geïnformeerd, je poot stijf. In een dergelijke ondoorzichtige markt werkt maar één ding: sla de volgende keer de verhuurder die jou verkeerd heeft behandeld, gewoon over. Doen we dat allemaal, dan ben je zo van die malafide figuren af.
Badge +2
Hartelijk dank voor alle reacties! Het blijkt - helaas niet geheel tegen de verwachting in - dat er nog een hoop te verbeteren valt bij de autoverhuurders. Ook na de toezeggingen van de vijf "grote" maatschappijen om hun leven te beteren. We houden de ontwikkelingen in de gaten en blijven het onderwerp op de agenda zetten, zolang als dat nodig is. Alle meldingen zijn daarbij meer dan welkom.



Ik vraag me af of iemand zijn klacht heeft voorgelegd aan de European Car Rental Conciliation Service (ECRCS, www.ecrcs.eu). Een soort geschillencommissie voor grensoverschrijdende autohuur, waar wij nog weinig van weten. De meeste grote autoverhuurders zijn erbij aangesloten.



Wat waren de ervaringen? Of heeft iemand overwogen om de ECRCS in te schakelen, maar dit uiteindelijk toch niet gedaan? Waarom niet?



Groet,



Bas
Geboekt op de algemene site van CarRental.com huurauto op IJsland. Carrental is een intermediair voor de grote verhuurbedrijven. Auto vastgelegd en je ontvangt een voucher nadat een bedrag van EUR49 is afgetikt per Visa.Geboekt is voor full-Insurance. Meer kan je niet hebben toch? Ter plaatse blijkt dit EUR 180 ruimer uit te vallen en die vooruitbetaalde EUR49 daar weet natuurlijk Budget die de auto levert niks van. Later blijkt dat alle referentienummers aan elkaar gelinked zijn, maar ja, jij staat op 2 uur 's nachts aan de balie en bent al 22 uur op. Dat gevecht ter plaatse ga je dus zowiezo verliezen.Carrental doet ook of jij gek bent. Heb een dagelijkse mailconversatie gehad die een week duurde. Deze zinloze conversatie heb ik maar afgebroken. Ga die EUR 49 laten storneren door VISA.Kleine letters nog eens gelezen: blijkt dat er nog een hele reeks is van uitzonderingen op de zogenaamde full-Insurance: ruitenwissers, banden etc. Nog steeds een eigen-risico.Grote letters als je in het proces van boeken bent: waarom meer betalen dan aan de balie? Gratis dit, gratis dat....
Badge
Ik heb een B&B in Italie en heb dit jaar al 2 x een klant gehad die de geboekte auto niet mee kreeg. Oorzaak: het zijn vaak de vrouwen die alles rond de reis regelen en ook de huurauto boeken en als dan de man de bestuurder is en het contract staat op zijn naam en hij blijkt geen creditcard te hebben ben je je geld kwijt en kun je opnieuw een auto boeken en dan wordt het allemaal nog duurder, want kan het alleen als de man de 2e bestuurder wordt. Geen geld terug, want men verwijst naar de kleine lettertjes in de voorwaarden.



In de eerste plaats: waarom bouwt men in de boekingssite niet een afvragen in die even controleert of boeker en diens creditcardbetaling , naam contract en naam bestuurder alle 3 gelijk zijn en zo neen, op deze voorwaarde wijst?



In de 2e plaats: waarom dan een heel nieuwe huur en dus 2 x alles betalen. Men had toch ook de reeds gereserveerde auto gelijk ter plaatse kunnen geven met de man als 2e bestuurder toegevoegd en alleen voor die toegevoegde bestuurder laten betalen, de auto was toch al gereserveerd.



Andere gasten werden er ter plaatse ondanks dat ze in NL al voldoende verzekering geregeld hadden, toch van overtuigd dat er nog van alles niet gedekt was en moest 400 euro bij betalen.



Dat is allemaal profiteren van mensen die vroeg zijn opgestaan, moe en gestrest zijn na een tijd in de rij te hebben gestaan en toch iets moeten!



Niet netjes en door bijv. niet die afvragen in te bouwen, verdienen verhuurders jaarlijks veel geld extra. Weliswaar ging 1 stel uit kwaadheid bij een ander huren, maar dat zal over en weer wel gebeuren en per saldo krijgt iedereen dus op die manier meer geld binnen.



Hier moet een einde aan komen!



B&B Villa Lavanda, Jenny Stolk
Reputatie 1
Badge +1
Heer Buitelaar



Dat krasje hebben vast wel 10 keer afgerekend bij de huurders.
Auto gehuurd via Easycar.com ( vergelijkingssite) in Lissabon bij Centauro. Bij terugbrengen een minuscuul krasje op de deur: E 250,- aftikken. Maar, wat schetst mijn verbazing: ik blijk via Easycar verzekerd te zijn en krijg onmiddellijk het geld terug! Dat is fijn!
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb de laatste 2 jaar 2 keer een auto bij Six gehuurd. Zie hieronder



BERLIJN Bij terugkeer wordt de auto geïnspecteerd. Geen bijzonderheden, geen schade. Na 3 weken ontvang ik een mail met een claim omdat er een band beschadigd was. Na enig heen en weer gesteggel heeft men die claim ingetrokken. (oplichters in mijn ogen)



BOEKAREST Bij terugkeer wordt de auto geïnspecteerd en wordt geconstateerd dat de brandblusser er niet meer is. Ik weet zeker dat er geen brandblusser in die auto zat toen ik hem mee nam.Toen ik zei dat een brandblusser toch bevestigd moest zijn en vroeg waar dan de houder voor de brandblusser zat werd niet geantwoord. IK had geen keus en moest een verzekeringspapier ondertekenen. Dat heb ik "onder protest" gedaan. OPLICHTERS DAAR IN ROEMENIE, maar ja daar staat Roemenië om bekend.




Zet je verhaal op Facebook dat vinden deze crimineeltjes echt niet fijn..Ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen



Geplaatst door C.J.A. Lokkerbol op Aug 6, 2016.
Kun je ook aangeven waar je je verhaal op Facebook moet zetten?
Zet je verhaal op Facebook dat vinden deze crimineeltjes echt niet fijn..Ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen
In juni 2016 verbleven wij in hotel Golf Jandia op Fuerteventura, In de receptie was een plaats ingericht voor autoverhuur (Fuerte Turismo Rent a car). Dit gaf een vertrouwd gevoel omdat het niet één van de vele bedrijfjes was die in een achterafstraatje hun auto’s tegen bespottelijke prijzen (veelal slecht verzekerd) aanprijzen. Wij huurden voor een dag een auto (keurige VW Polo) en betaalden de huurprijs alsmede de borg van 300 euro met onze creditcard. Dit is gebruikelijk en de borg zou niet in rekening worden gebracht wanneer alles in orde was. De auto werd aan het einde van de dag onbeschadigd terug gebracht. Bij de afrekening van de creditcard, ongeveer een maand later, bleek de 300 euro toch te zijn afgeschreven. Op aanraden van de creditcardmaatschappij nam ik contact op met het verhuurbedrijf. De directeur van het bedrijf vertelde mij dat ik het huurcontract, waarin stond dat er niet “off road” mocht worden gereden (niet van de geasfalteerde weg) had ondertekend en dat ik dat toch had gedaan. Ondanks het feit dat er geen schade aan de auto was, hield men toch de 300 euro in als boete voor het niet naleven van het contract. Men had dit een naderhand geconstateerd aan de hand van de GPS-gegevens van de betreffende auto. Het klopt dat ik hiervoor getekend had. Het klopt dat ik onderweg naar een vuurtoren over een gedeelte van de weg, dat niet geasfalteerd was (overigens zeer goed berijdbaar), ben gereden. De geasfalteerde weg stopte plotseling en ging over in een weg die mijns inziens klaar ligt om geasfalteerd te worden. Eigen schuld, dikke bult zou je zeggen en misschien is dat ook wel zo wanneer je het op de keeper beschouwt. Waar ik echter een ieder voor wil waarschuwen is dat kennelijk elke rit door dit bedrijf achteraf middels GPS-gegevens wordt geanalyseerd om maar een reden te vinden om de borg in te houden. Een “goede” bron van inkomsten. Mijns inziens moet je deze GPS-gegevens gebruiken bij diefstal, ernstig misbruik of in geval van twijfel bij schadegevallen oid. Ook het bedrag staat in geen verhouding tot dit “vergrijp”. De directeur gaf aan dat wanneer hij het bedrag zou gaan verlagen een ieder dan zou kiezen om op deze manier te werk te gaan om de hogere huurprijzen van een 4WD niet te hoeven betalen. De directeur is voor geen enkel argument gevoelig en verwijst alleen maar naar het door de klant ondertekende huurcontract.
In Lissabon hebben we een auto gehuurd bij Centauro. Bij het terugbrengen zat er een minuscuul krasje op de deur en hiervoor moest ik ter plaatse E 250,- afrekenen met mijn creditcard, aangezien ik geweigerd had om de dure verzekering af te sluiten van ruim E 25,- per dag. Dit heb ik mopperend gedaan, maar bij thuiskomst blijken er ineens twee bedragen afgeschreven te zijn: E 101,- en E 176,-. en niet de E 250,-! Geen idee waarvoor, geen rekening of verklaring gekregen. Ik ben nu in overleg met easycars.com via wie ik de auto gehuurd had. Ben benieuwd.....
ik had een erg vervelende ervaring met een huurauto van AutoEurope en Goldcar in Spanje ( vliegveld Girona )Een aantal mails leverde niets op maar toen ik mijn verhaal op Facebook had geplaatst kwam er meteen een reactie en....€ 193,70 terug op mijn creditcard ..zo hoort het.Ik ben content maar....het moet gewoon niet voorkomen..Transperantie is hard nodig in de secto
Het is niet altijd kommer en kwel. Ik denk dat er veel mis is, zie hier alle reacties, maar ik heb de laatste 20 jaar zo'n 20 keer een auto gehuurd, vooral in het buitenland en nog nooit echte problemen gekend. Geen gekke rekeningen, noch belachelijke meerkosten.



Frank
Mijn ervaringen zijn alleen maar positief.



Ja, wij betalen wat meer, maar dan is de kans ook veel minder dat je gezeur krijgt.



Wij boeken altijd bij Sunnycars en vragen altijd naar een auto van Hertz of Alamo.



Ook bij Alamo ( Alicante ) ging het 2 jaaar geleden niet goed, contact opgenomen met Sunnycars en het probleem werd wel opgelost. Goldcar heeft een minder goede naam ( ook volgens Sunnycars ), maar is wel goedkoper.



Wij hebben weer bij Sunnycars geboekt voor Alicante en nu Hertz ( althans een goedkopere versie, ben benieuwd, staat wel goed aangeschreven). Voor een goed product, betaal je immers wat meer, is een keuze !
Maar nu gaan we eind augustus nog een weekje naar Ibiza. En als ik zo op internet rondkijk geven prijsvechters een prijs op die de helft is van de grote verhuurbedrijven. Vooral Centauro is goedkoop en heeft veel aanbod. Heeft iemand ervaring met deze verhuurder? Of andere tips?
Wij hebben eind april een week bij Avis zonder bemiddelaar een auto gehuurd in Chania - Kreta. Voor die week enkele 10-tjes duurder dan bij een prijsvechter. Bleek een prima ding en nog een klasse hoger dan geboekt ook. Halen en terugbrengen was een minutenkwestie en ging zonder enig gedoe. Ik heb er geen extra verzekeringen bijgenomen. Daarvoor heb ik me al via de -hier vaker ter sprake gekomen- huurautoverzekering.com verzekerd.
Het ene geval is het andere niet maar er worden ieder jaar vele mensen die een auto huren (in het buitenland) door autoverhuurbedrijven " bedonderd".



Zelf was ik ook slachtoffer van zo'n actie en was ik € 240 kwijt met een geraffineerde truck. Ik heb dan ook geen enkele behoefte om nog aardig te zijn tegen dit soort lieden.



Bent U wel correct behandeld dan heeft U niet te klagen.
Ik proef hier iets dat ik zelf ook ervaar, en bij voorbaat excuses als ik uw mening kaap, het helpt als je klaagt vanuit een positieve instelling, er is iets fout gegaan, vervelend, kan gebeuren maar ik geef u graag de gelegenheid uw fout te herstellen ipv jullie zijn oplichters die er natuurlijk op uit zijn mij een poot uit te draaien en dat zullen jullie hier ook wel weer van plan zijn.







Met andere woorden u twijfelt aan de reactie van Avis en aan mijn bericht. Onderstaand* de bevestiging dat Avis daadwerkelijk het geld op mijn creditcard heeft gezet.







Geplaatst door A. Smeulders op Jul 20, 2016.




* [Privacygevoelige informatie verwijderd door beheerder]
Met andere woorden u twijfelt aan de reactie van Avis en aan mijn bericht. Onderstaand* de bevestiging dat Avis daadwerkelijk het geld op mijn creditcard heeft gezet.







* [Privacygevoelige informatie verwijderd door beheerder]
Je kunt vergeten nog iets terug te krijgen.



Het is een systeem geworden. Er zijn grote aantallen mensen die met dergelijke trucs zijn belazerd.



Op Facebook zetten. Dat vinden deze oplichters heel vervelend
Via Rentalcars.com een auto voor 7 dagen gehuurd bij Thrifty. De auto moest opgehaald worden op vliegveld van Porto. Bij de bali van Thrifty (Hertz) werd mij gevraagd een volledige verzekering af te sluiten. Dit wou ik niet. Hertz zou dan €1600,- aan borg op mijn creditcard reserveren. Hiermee gingen wij akkoord. De medewerker van Hertz gaf aan dat hij inmiddels twee keer had geprobeerd het bedrag te reserveren, maar dat hij geen autorisatiecode kreeg. Ik had de volledige bestedingsruimte op mijn creditcard €3500,-, dus dat moest niet het probleem zijn. De jongeman gaf aan dat hij nog een keer kon proberen, maar dat er een kans bestond dat de creditcard geblokkeerd zou worden, wat overigens onzin is. Met de hete adem van wachtende klanten achter mij, vroeg de medewerker wat ik wou; nog een keer proberen met kans op blokkade, volledige verzekering of de hele huur cancelen. Uiteindelijk gekozen voor volledige verzekering, wat mij in totaal €162,85 heeft gekost. De jongen moest een reservering van €340,54 op mijn creditcard plaatsen (benzine, tolsysteem, verzekering etc). Dit was binnen enkele seconde gebeurt!? Ik heb daarna contact met de creditcard maatschappij gezocht, zij gaven aan dat er nooit een poging gedaan is om €1600,- te reserveren. Tevens konden zij mij geen reden bedenken waarom de autorisatie geweigerd zou worden. Ik heb sterk het gevoel dat mij hier onterecht een verzekering is verkocht. Ik heb de klacht bij Rentalcars.com neergelegd, ik ga er van uit dat hier sprake is van een misverstand en dat de onnodig afgesloten verzekering wordt gecrediteerd.
Voor een rondreis in Noord Oost Amerika 2 auto's gehuurd bij Avis. Volgens de site kan in de auto (Lincoln) uit klasse H, 5 volwassenen en 4 koffers. Bij aankomst was de Lincoln niet beschikbaar maar kregen we een andere auto uit de klasse H. Dat is volgens de regels dus niks mis mee. Echter in de auto kunnen maar 2 koffers en dat is wel een probleem. Na overleg hebben we toen maar een upgrade gedaan. De gehuurde auto was 954 euro. Voor de upgrade moesten we 780 euro bij betalen. Maar ja wat moet je dan als je wilt gaan rijden. Terug in Nederland heb ik een klacht ingediend bij Avis. Na 1 maand kreeg ik een reactie die nergens op sloeg. De klacht was naar Amerika gestuurd en die zijn makkelijk. U heeft getekend en dus geaccepteerd. Ik heb daarop via Facebook contact gezocht met Avis. Er werd vrij snel gereageerd moet ik zeggen. Nogmaals mijn issues uitgelegd, te weten de verkeerde info op de site en de belachelijk hoge bijbetaalprijs. Ook hier heeft het wel even geduurd maar daarna kreeg ik toch wel een positief bericht. Avis gaat beter checken met de autoleveranciers of de informatie klopt en past daar de site op aan. Verder besloot Avis Nederland uit coulance om mij de helft van het extra betaalde bedrag terug te betalen. Geeft mij in ieder geval een beter gevoel.
gewoon huren bij een betrouwbare organisatie zoals Sunny Cars daar is alles inclusief, en gewoon nee zeggen tegen alles wat ze proberen aan te smeren, dit is al tientallen jaren bekend




Je hebt gelijk. Iets te snel gereageerd. In jouw geval vangt de verhuurder dubbel: vooraf voor een volle tank laten betalen en na afloop de auto afgetankt laten inleveren.



Geplaatst door Spook op Jul 11, 2016.
Bij Full-full betaal je niet voor de tank die je meekrijgt, je betaalt alleen de brandstof die je gebruikt.
Je hebt gelijk. Iets te snel gereageerd. In jouw geval vangt de verhuurder dubbel: vooraf voor een volle tank laten betalen en na afloop de auto afgetankt laten inleveren.

Reageer