Auto huren in het buitenland



Toon eerste bericht

132 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb de laatste 2 jaar 2 keer een auto bij Six gehuurd. Zie hieronder

BERLIJN Bij terugkeer wordt de auto geïnspecteerd. Geen bijzonderheden, geen schade. Na 3 weken ontvang ik een mail met een claim omdat er een band beschadigd was. Na enig heen en weer gesteggel heeft men die claim ingetrokken. (oplichters in mijn ogen)

BOEKAREST Bij terugkeer wordt de auto geïnspecteerd en wordt geconstateerd dat de brandblusser er niet meer is. Ik weet zeker dat er geen brandblusser in die auto zat toen ik hem mee nam.Toen ik zei dat een brandblusser toch bevestigd moest zijn en vroeg waar dan de houder voor de brandblusser zat werd niet geantwoord. IK had geen keus en moest een verzekeringspapier ondertekenen. Dat heb ik "onder protest" gedaan. OPLICHTERS DAAR IN ROEMENIE, maar ja daar staat Roemenië om bekend.
Auto gehuurd via Easycar.com ( vergelijkingssite) in Lissabon bij Centauro. Bij terugbrengen een minuscuul krasje op de deur: E 250,- aftikken. Maar, wat schetst mijn verbazing: ik blijk via Easycar verzekerd te zijn en krijg onmiddellijk het geld terug! Dat is fijn!
Reputatie 1
Badge +1
Heer Buitelaar

Dat krasje hebben vast wel 10 keer afgerekend bij de huurders.
Ik heb een B&B in Italie en heb dit jaar al 2 x een klant gehad die de geboekte auto niet mee kreeg. Oorzaak: het zijn vaak de vrouwen die alles rond de reis regelen en ook de huurauto boeken en als dan de man de bestuurder is en het contract staat op zijn naam en hij blijkt geen creditcard te hebben ben je je geld kwijt en kun je opnieuw een auto boeken en dan wordt het allemaal nog duurder, want kan het alleen als de man de 2e bestuurder wordt. Geen geld terug, want men verwijst naar de kleine lettertjes in de voorwaarden.

In de eerste plaats: waarom bouwt men in de boekingssite niet een afvragen in die even controleert of boeker en diens creditcardbetaling , naam contract en naam bestuurder alle 3 gelijk zijn en zo neen, op deze voorwaarde wijst?

In de 2e plaats: waarom dan een heel nieuwe huur en dus 2 x alles betalen. Men had toch ook de reeds gereserveerde auto gelijk ter plaatse kunnen geven met de man als 2e bestuurder toegevoegd en alleen voor die toegevoegde bestuurder laten betalen, de auto was toch al gereserveerd.

Andere gasten werden er ter plaatse ondanks dat ze in NL al voldoende verzekering geregeld hadden, toch van overtuigd dat er nog van alles niet gedekt was en moest 400 euro bij betalen.

Dat is allemaal profiteren van mensen die vroeg zijn opgestaan, moe en gestrest zijn na een tijd in de rij te hebben gestaan en toch iets moeten!

Niet netjes en door bijv. niet die afvragen in te bouwen, verdienen verhuurders jaarlijks veel geld extra. Weliswaar ging 1 stel uit kwaadheid bij een ander huren, maar dat zal over en weer wel gebeuren en per saldo krijgt iedereen dus op die manier meer geld binnen.

Hier moet een einde aan komen!

B&B Villa Lavanda, Jenny Stolk
Geboekt op de algemene site van CarRental.com huurauto op IJsland. Carrental is een intermediair voor de grote verhuurbedrijven. Auto vastgelegd en je ontvangt een voucher nadat een bedrag van EUR49 is afgetikt per Visa.Geboekt is voor full-Insurance. Meer kan je niet hebben toch? Ter plaatse blijkt dit EUR 180 ruimer uit te vallen en die vooruitbetaalde EUR49 daar weet natuurlijk Budget die de auto levert niks van. Later blijkt dat alle referentienummers aan elkaar gelinked zijn, maar ja, jij staat op 2 uur 's nachts aan de balie en bent al 22 uur op. Dat gevecht ter plaatse ga je dus zowiezo verliezen.Carrental doet ook of jij gek bent. Heb een dagelijkse mailconversatie gehad die een week duurde. Deze zinloze conversatie heb ik maar afgebroken. Ga die EUR 49 laten storneren door VISA.Kleine letters nog eens gelezen: blijkt dat er nog een hele reeks is van uitzonderingen op de zogenaamde full-Insurance: ruitenwissers, banden etc. Nog steeds een eigen-risico.Grote letters als je in het proces van boeken bent: waarom meer betalen dan aan de balie? Gratis dit, gratis dat....
Badge +2
Hartelijk dank voor alle reacties! Het blijkt - helaas niet geheel tegen de verwachting in - dat er nog een hoop te verbeteren valt bij de autoverhuurders. Ook na de toezeggingen van de vijf "grote" maatschappijen om hun leven te beteren. We houden de ontwikkelingen in de gaten en blijven het onderwerp op de agenda zetten, zolang als dat nodig is. Alle meldingen zijn daarbij meer dan welkom.

Ik vraag me af of iemand zijn klacht heeft voorgelegd aan de European Car Rental Conciliation Service (ECRCS, www.ecrcs.eu). Een soort geschillencommissie voor grensoverschrijdende autohuur, waar wij nog weinig van weten. De meeste grote autoverhuurders zijn erbij aangesloten.

Wat waren de ervaringen? Of heeft iemand overwogen om de ECRCS in te schakelen, maar dit uiteindelijk toch niet gedaan? Waarom niet?

Groet,

Bas
Alle ervaring die ik heb opgedaan is in de USA en Canada. Heb alleen erg lang geleden in Europa een auto gehuurd. Ervaringen met verhuurders in landen buiten de EU komen veelal overeen met de ervaringen met Europese verhuurders. Door de vele verhuurbedrijven (USA 19 stuks op een vliegveld als Miami) kun je als huurder door de regelgeving niet heenkomen en moet je vertrouwen op eigen ervaring. Heb je die niet, dan ben je (soms) overgeleverd. Ga je een auto huren, neem de tijd met het kiezen van een verhuurder. Vergelijk het aanbod en als je meer info wilt, zoek b.v. in Tripadvisor informatie over jouw verhuurder op dat vliegveld en bereid je voor op hun aanbiedingen (het blijft niet bij één). Hou ter plekke, als je goed bent geïnformeerd, je poot stijf. In een dergelijke ondoorzichtige markt werkt maar één ding: sla de volgende keer de verhuurder die jou verkeerd heeft behandeld, gewoon over. Doen we dat allemaal, dan ben je zo van die malafide figuren af.
Eind september haalden wij op het vliegveld van Barcelona onze huurauto op bij Avis. De auto was van tevoren gereserveerd via Auto Europe en ook betaald. Door een onduidelijk Engels sprekende baliemedewerkster kregen wij -het was druk en wij wilden zo snel mogelijk op pad- een aantal verzekeringen en bijkomende kosten aangesmeerd die van onze creditcard waren afgeschreven voordat wij het goed en wel merkten. Ik heb onder druk getekend maar er is hier duidelijk sprake van misbruik van omstandigheden.

Op mijn eerste klacht laat Avis pas iets horen als ik na 16 dagen bel. Een formeel-juridische reactie in de trant van : u hebt ervoor getekend. Mijn reactie daarop leidt wederom tot doodse stilte. Zij werken duidelijk volgens het principe "binnen is binnen". Van het begrip "klantgerichtheid" hebben ze nog nooit gehoord. Het was een duur leermoment.....

Oh ja, waar ging het financieel om? Voor een kleine auto voor vier dagen hadden wij al 188 euro betaald. Daar kwam op het vliegveld 268 euro bij !

Dit zal ons nooit meer overkomen, maar de misselijkmakende praktijken van de autoverhuurders zullen gewoon doorgaan vrees ik.
ADVIES :

Zet je verhaal over die criminele autoverhuurbedrijven op FACEBOOK

dat vinden ze erg vervelend .

Ik had binnen enkele dagen mijn

gestolen geld weer terug
Wij hebben vorig jaar in Australië en Tasmanië een auto gehuurd via Sunny Cars, aanbevolen door de ANWB. Geen gezeur over extra verzekeringen etc. (want daar is bij het reserveren bij Sunny Cars al in voorzien), alle papieren liggen klaar en in no time de auto mee gekregen. Mochten we ooit weer eens een auto in het buitenland nodig hebben, dan doen we het weer zo.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb twee ervaringen met SIXT Berlijn en Belgrado. Ook die proberen je dingen aan te smeren, zoals achteraf met een schade komen die ze bij het terugbrengen zogenaamd niet gezien hebben. En een verdwenen brandblusser die er nooit is geweest. getuige ook omdat er geen bevestiging voor die brandblusser te vinden was in de auto. Ook gestolen zeker.

Ga dus goed na wat er in de auto aanwezig is, inclusief krik etc en laat ze op een lijst daarvoor tekenen. Zeker in zuid Europa. Je wordt opgelicht waar je bij staat.
het is inderdaad walgelijk om steeds

auto's te moeten huren van criminele bendes.Kan de consumentenbond

niet een lijst maken van criminele autoverhuur bedrijven en een lijst van bonafide bedrijven..???
Reputatie 1
Badge +1
Het is niet zozeer de organisaties, maar de lokale vertegenwoordigingen die maar doen wat ze willen.. Ze kunnen ook ineens (Belgrado) geen Engels of Duits meer
Hoewel in Nederland beter gereguleerd zijn er hier ook nog punten om op te letten bij het huren van een auto. Deze punten gelden ook in het buitenland:

- Loop altijd de auto even rond gezamenlijk met de verhuurder.

- Neem bij het auto huren foto's/filmpje van de auto (deukjes, schade, strepen). Veel mensen hebben tegenwoordig altijd een mobiel telefoontje bij de hand. Ook nu kan dat handig zijn.

- Let bij het onderling vergelijken van prijzen op toeslagen (zoals luchthaventoeslag, reserveringskosten, leeftijdtoeslag, creditcardkosten, extra bestuurder),

- Verzekeringen (zijn die inbegrepen, wat is wel en niet inbegrepen) en of het aantal kilometers vrij is of niet. De ene verzekering is de andere niet. Let op of de onderkant en/of banden wel meeverzekerd zijn, hoe het zit met de inzittendenverzekering en of er wel of geen eigen risico is.

- Brandstof. Wat betreft brandstof zijn er verschillende mogelijkheden: je koopt/huurt een volle tank (en kunt de auto zo "leeg" mogelijk terugbrengen) of je moet de auto met een even volle tank retourneren als dat je hem gekregen hebt (wordt meestal aangegeven als 1/8, 2/8 etc.) of je moet hem vol terugbrengen.

- Type auto. De auto die bij reservering aangegeven is, is meestal een voorbeeld voor de categorie waar je in huurt. Het is geen garantie dat u die auto krijgt.

-Upgrade. Vraag bij het ophalen van een auto of ze nog speciale upgrade-aanbiedingen hebben. Niet zelden is het mogelijk om tegen een relatief lage prijs te upgraden.

- Autokaart tip.De meeste autoverhuurders hebben gratis wegenkaarten. Je moet er meestal wel eventjes om vragen. Of download een navigatie app die ook zonder internet kan!
Badge
Ik ondersteun van harte dat de wereld van het auto huren in het buitenland een grote puinhoop is (de goede verhuurders en positieve ervaringen die er ook zeker volop zijn, buiten beschouwing gelaten): slechte service tot regelrechte oplichterij; afspraken die niet blijken te kloppen (andere/ geen auto, contract, verzekeringen enz.); onduidelijkheden m.b.t. verzekeringen (ter plekke al dan niet extra verzekering nodig); onduidelijk met wie je nu eigenlijk een contract hebt gesloten (doorgaans niet de 'tussenpersoon' met je thuis denkt een contract te hebben gesloten). Goed dat de Consumentenbond daartegen (enige) actie onderneemt, alhoewel meer inzet hiervoor gerechtvaardigd zou zijn heb ik het gevoel, gezien de ernst van de problemen.

Ik ben toch maar weer aan het proberen een auto te huren (vooraf vanuit Nederland), waarbij ik, met veel uitzoekwerk, dit zo veilig mogelijk te regelen, c.q. me met waarborgen/ verzekeringen te wapenen tegen onverwachte en onterechte kosten. Op hoop van zegen.

Je denkt dat dit via Transavia (waar ik mn vlucht heb geboekt) regelen wel in orde is. Maar Transavia neemt zelf geen enkele verantwoordelijkheid, die heeft alles uitbesteed aan Cartrawler. Die is in het buitenland gevestigd zo lijkt , ik kreeg een engels sprekende dame (callcenter?) aan de lijn. Cartrawler is ook weer een tussenpersoon in wezen volgens mij, die ook maar een beperkte verantwoordelijkheid lijkt te nemen (is aanspreekbaar op wat?). Het uiteindelijke contract sluit je met de lokale verhuurder volgens mij!. Hoeveel mensen weten dat?

Ik heb net onderstaand bericht gestuurd naar Transavia, over een gat in de verzekeringen:

"Over autohuur via Cartrawler. Ik wil een auto huren via Transavia/ cartrawler op Fuerteventura bij Topcar autoreisen, in aansluiting op de boeking van mn vlucht bij Transavia. Niet alles is verzekerd, blijkt bij goed lezen (zoals meestal), maar er wordt een extra verzekering aangeboden. Maar die blijkt alleen voor afkoop eigen risico te zijn (voor ca 6 euro p.d.!). Als je de algemene voorwaarden goed leest, blijkt dat schade (anders dan door een aanrijding) aan banden, ramen, spiegels, onderkant, dak niet zijn verzekerd!!! Dat moet je ter plekke zien te verzekeren. Kosten???. Via een andere aanbieder kan dit, bij hetzelfde bedrijf en auto, wel direct online worden verzekerd (voor in totaal ca 9,5 euro p.d., incl. pechhulp; nb dit zit niet in de (lagere dan via cartrawler) standaardhuurprijs). Slecht!!! van transavia/ cartrawler." (Ik ben benieuwd naar de reactie.)

Nb. Ik heb het bovenstaande nog nagevraagd bij cartrawler, die dit bevestigde; was wel bereid de kosten van extra verzekering bij dit bedrijf na te vragen. Maar ik ben nu toch niet meer van plan via cartrawler te huren, dus dat hoefde van mij niet.
In de autoverhuurbranche is 'goedkoop vaak duurkoop'. In populaire vakantiebestemmingen in landen zoals Spanje, Griekenland, ItaliË of Portugal zijn er vaak veel lokale verhuurbedrijven, die concurreren met multinationals zoals Avis, Hertz of Europcar.

Extreem lage huurprijzen zijn vaak lokkertjes om de boeking binnen te krijgen en een deel van het prijsverschil wordt vaak door middel van tanktoeslagen, priority check-in of extra verzekeringen ter plaatse terugverdiend.

Op populaire prijsvergelijkings website (bijv. Easyterra, Hispacar of Doyouspain) wordt niet alleen de kale huurprijs vermeld, maar ook de beoordeling van de klant en de naam van het lokale verhuurbedrijf. In vrijwel alle gevallen hebben de goedkoopste bedrijven de slechtste beoordeling. De kale huurprijs van bedrijven met een goede beoordeling (meestal multinationals) zijn vrijwel altijd duurder, maar er zijn verschillende pluspunten om toch voor deze bedrijven te kiezen:

a) kortere wachttijden - het is niet ongewoon te lezen dat mensen bij goedkope bedrijven zoals Goldcar of Record in Spanje een uur of nog langer moeten wachten aan de balie

b) de auto kan weer met een volle tank ingeleverd worden zonder extra kosten ('full-full' regeling). Veel prijsvechters hebben een 'partial refund' regeling, waarbij U de niet verbruikte brandstof wel vergoed krijgt (naar beneden afgerond op 1/4, 1/2 of 3/4 tank), maar niet de service toeslag (20-35€ afhankelijk van de verhuurder en het model).

c) minder agressieve methoden aan de balie om u een 'niet verplichte' all-risk verzkering te verkopen, zelfs als u al een verzekering heeft afgesloten bij een onafhankelijk verzekeringsbedrijf (bij de boeking of via een gespecializeerde website).

Voor een prijsverschil van een paar tientjes is het meestal niet de moeite waard uw welverdiende vakantie met een hoop gezeur, onvriendelijke medewerkers en lange wachttijden aan de balie te beginnen. Just my two cents 🙂
Wij hebben een auto gehuurd bij Rentalcars voor onze vakantie in Gran Canaria.Toen wij de auto afhaalden op de luchthaven moesten wij 176,01 euro bijbetalen voor benzine en andere kosten aan Goldcars.Dit zijn oplichtingspraktijken .Ons advies :huur nooit een auto via Rentalcars en Goldcars
Als een ieder die een terechte klacht heeft over een autoverhuurder naam en paard noemt, zal dat vanzelf leiden tot een natuurlijke selectie van de minder klantgerichte bedrijven. Een beter advies om een bepaalde verhuurder niet te kiezen, kun je niet krijgen.
Op de website van Rentalcars, maar ook bij veel andere websites voor autoverhuur online (bijv. EasyTerra, DoyouSpain of Hispacar) is het mogelijk de resultaten te filteren, bijv. op klantenwaardering of brandstofpolitiek. Het is dus relatief eenvoudig om bedrijven met een faire brandstof politiek of hoge waardering te kiezen (meestal multinationals zoals Avis, Hertz, Sixt of Europcar).

De standaard instelling van alle prijsvergelijkings websites is 'de goedkoopste eerst', want de gebruikers van dit soort paginas zoeken een goedkope huurwagen, maar letten vaak niet op andere belangrijke punten zoals wachttijden, brandstof politiek, verzekeringen, opinies van andere gebruikers enz.

Goedkoop is meestal duurkoop in de autoverhuurbranche, het verschil van de totale eindprijs tussen gerenommeerde verhuurders en de zogenaamde prijsvechters in uiteindelijk vaak maar gering door alle bijkomende kosten (verzekering, brandstof) en ongemakken (onvriendelijk personeel, lange wachttijden enz.)



Wij hebben een auto gehuurd bij Rentalcars voor onze vakantie in Gran Canaria.Toen wij de auto afhaalden op de luchthaven moesten wij 176,01 euro bijbetalen voor benzine en andere kosten aan Goldcars.Dit zijn oplichtingspraktijken .Ons advies :huur nooit een auto via Rentalcars en Goldcars

Geplaatst door viersprong op Jan 20, 2017.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben momenteel in Slowakije onderweg met een Sixt auto, gehuurd in Wenen. Niks over brandstoftoeslag. ik moet de auto met een volle tank terug geven.
Badge
Ik had via CardelMar een auto gehuurd in Malaga. Bij aankomst bij Delpaso autoverhuur begon het gesoebat over extra verzekering en brandstof. Als ik de 1200 Euro borg alleen zou betalen, dan werd er gedreigd dat elke schade hoe klein ook op mij zou worden verhaald. Tevens zou ik bij drukte bij het inlever proces helemaal achter in de rij worden gezet. Er werd alles aan gedaan om mij een extra verzekering en brandstof kosten te laten betalen. Ik heb geprobeerd Cardelmar te bellen maar die was gesloten buiten kantoortijden.(Het was inmiddels 8 uur s'avonds) Na een half uur heb ik de discussie beËindigd en ben ik terug gegaan naar de luchthaven om daar een andere auto te huren. Ik was het vertrouwen in deze autoverhuurder helemaal kwijt en wenste zo niet behandeld te worden. Wel leer geld betaald omdat ze je het geld natuurlijk niet retourneren. In de klacht afhandeling met Cardelmar word ook niet ingegaan op de dreigementen van de autoverhuurder, alleen een standaard email retour. Zeer makkelijk geld verdienen van CardelMar. Terug op de luchthaven bleek, grote schrik, dat bij een aantal verhuurders de auto's waren uitverkocht, maar gelukkig had Goldcar nog een auto. Daar een prima afhandeling en geen problemen, zo kan het dus ook. Het is overigens de eerste keer dat ik zo behandeld ben. In het verleden huurde ik vaak via/namens mijn werkgever (groot bedrijf) een auto. En dat maakt waarschijnlijk dat je anders behandeld wordt.

Extra betalen omdat je de auto TE VROEG terugbrengt



Case: We hebben bij Avis Zuid Afrika een auto gehuurd, voor een periode van twee en halve week (23-11 tot 11-12). Na terugkomst bleek € 62,93 extra te zijn afgeschreven.

In reactie op mijn vraag daarover schreef Avis het volgende: Please be advised that the original confirmed collection time of your rental was at 08:00, however the car was only collected at 09:24 and the confirmed return time was at 17:00 on the 11th Dec.2016 and you returned the car earlier at 15:40 thus causing the booked rate of the car to default and you were charged additional. You were also charged for a valet as the car was too dirty for a normal car was to clean.

Dus: we moeten betalen omdat: we de auto TE VROEG inleveren En omdat de auto te vies zou zijn. Dat laatste betwisten we ook. Na 2,5 week door Zuid Afrika: wildernis, strand, veel km's is een auto vies. Maar dat is normaal. Schoonmaken bij de prijs inbegrepen. Voor de goede orde: er heeft niets gelekt, geen vlekken in de banken etc . Alleen zand en kruimels. Maar goed, dat je een auto op een exact tijdstip moet terugbrengen heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Reputatie 1
Badge +1
Hr Kroon,

Inderdaad uiterst merkwaardig. Maar, het kan zijn dat zij ivm het afgeven en aannemen van auto;s hun personeelsbezetting regelen. Dat is ook absurd. Je kunt mbt tot het tijdstip waarop je moet vliegen natuurlijk wel iets aangeven. Ik ben het wel met je eens dat het idioot is dat ze na een huurperiode van 2,5 week met zoiets komen. Wat zegt de AVIS organisatie hier van? Al eens bij het hoofdkantoor nagevraagd? Wellicht beroepen zij zich weer op lokale regelingen, maar je kunt vragen. Ik weet niet hoe vuil de auto was. Heb er foto's van beschikbaar, dan je je daarmee dit betwisten. Ook belachelijk, maar die verhuurbedrijven trachten met allerlei dingen extra geld te stelen. Ik had het enkele weken geleden in Wenen bij Sixt. Bestelde een auto met navigatie. Ik kreeg een auto waar deze standaard in zat. Daar betaal dan de huurprijs voor deze auto voor. Desondanks werd mij extra voor een navigatiesysteem gefactureerd. Na een kalcht hierover hebbe ze dat weer afgetrokken.
Reputatie 3
Badge +4
In een gratis artikel uit de Reisgids hebben we vijf slinkse trucs van autoverhuurbedrijven op een rij gezet, zodat je daar niet meer in hoeft te trappen.
Heb je zelf wel eens te maken gekregen met extra kosten toen je een auto huurde of na afloop van de huurperiode? Laat je ervaringen achter in de reacties.
Onlangs heb ik op Lanzarote een auto gehuurd rechtstreeks via internet bij Autoreisen. Meer dan 20 jaar ervaring op de Canarische eilanden. Goed, en goedkoop. Alles inbegrepen in de prijs: belasting, verzekeringen zonder eigen risico, tweede bestuurder, kinderzitjes, onbeperkte kilometers. Ik betaalde voor een week € 78. Geen problemen gehad. Er werd niets extra's "aangesmeerd" op de luchthaven.



[CommerciËle link verwijderd door beheerder]

Reageer