Auto huren in het buitenland

Toon eerste bericht

132 reacties

De optie "Full-Full" is normaliter: bij afhalen een tank benzine kopen en het recht de auto terug te brengen met elk brandstofniveau (je tankt dan a.h.w. bij de verhuurder). Anders betaal je de inhoud van de tank tenslotte 2x.

Geplaatst door Spook op Jul 10, 2016.
Full-full betekent dat je bij afhalen een volle tank meekrijgt, en bij inleveren ook weer een volle tank inlevert. Je betaalt dus de brandstof die je verbruikt.
Blijft vaag met die verhuurders. Ook de grote. "Méér dan een uur te laat" zal best in de verhuur regels van dit bedrijf staan. Kan je weinig tegen doen. Probleem is veelal dat je die regels pas na het ondertekenen van het contract te zien krijgt en je die kleine letters niet allemaal gaat doorlezen. De optie "Full-Full" is normaliter: bij afhalen een tank benzine kopen en het recht de auto terug te brengen met elk brandstofniveau (je tankt dan a.h.w. bij de verhuurder). Anders betaal je de inhoud van de tank tenslotte 2x.

Dit bewijst weer dat er een betere regulering moet komen van die verhuurmarkt met het liefst standaardvoorwaarden of anders voldoende openheid over de inhoud van de regels van het verhuurbedrijf. Denk dat je dit bedrijf een volgende keer overslaat, toch? Zegt het voort, zegt het voort.
Ik huurde voor de periode van 23 april t/m 3 mei 2016 een auto bij Goldcar op de luchthaven van Alicante. Ik had aangegeven dat ik de auto om 22.00 uur zou afhalen. Doordat ik eerst nog met mijn reisgenoot koffie ging drinken in een bar op de luchthaven werd het echter pas 23.15 uur. Dat bleek mij al meteen € 40 boete te kosten, omdat ik na 23.00 uur was gekomen. Verder moest ik ook meteen een volle tank betalen. Met dit laatste is op zich niets mis. Maar dan ga ik de auto niet met een volle tank terugbrengen. En dat had dus wel gemoeten. Bij het terugbrengen werd mij nogeens € 40 boete in rekening gebracht omdat ik de auto niet met een volle tank had teruggebracht, plus nog € 5,00 voor de brandstof die er te weinig in zat (de tank was nl. nog wel grotendeels vol). Dit vind ik je reinste afzetterij, want ik heb nu betaald voor een tank die ik niet verbruikt heb en die vast en zeker ook weer bij een volgende klant in rekening is gebracht. Kassa voor Goldcar! Toen ik hierover per e-mail ging klagen bij dit bedrijf bleek ik gekozen te hebben voor een "full fuell policy". Ik had die term op de website wel voorbij zien komen (overigens nog nooit eerder van gehoord), maar had geen alternatief gezien. Verder bleek ook dat de € 40 die ik moest betalen omdat ik de auto te laat afhaalde niet, zoals ik dacht, het gevolg was van het feit dat ik de auto in de late uurtjes was komen afhalen, maar simpel vanwege het feit dat ik dat meer dan een uur na de afgesproken tijd had gedaan. Dus als ik had afgesproken 12.00 uur en ik was na 13.00 uur gekomen dan was ik de boete ook kwijt geweest. Dus als je vliegtuig meer dan een uur vertraging heeft (wat nog wel eens wil voorkomen) dan ben je dus geheid de boete kwijt. Ik vind dit geen stijl. Ik ga de volgende keer dan ook maar naar een ander bedrijf als ik een auto wil huren.
Badge
Na herhaaldelijk problemen te hebben gehad met bedrijven als Goldcar en RecordGo, die je wel heel erg graag extra verzekeringen willen opdringen. Ook rentalcars.com heb ik slechte ervaringen mee. Cardelmar, doet alsof je volledig verzekerd bent en stuurt dan enkele dagen voor de huur ingaat een email, waarin ze aangeven wat niet verzekerd is (onderkant, dak). Ik heb nu een doorlopende huurautoverzekering afgesloten en heb de laatste 2 keer geboekt bij Avis en Hertz, deze zijn wel wat duurder, maar geen gezeur over extra verzekeringen gehad en verder keurige afhandeling zowel bij ophalen als bij afleveren. (echt heel erg duur was het ook niet, laatst 15 dagen Toyota Corolla bij Hertz in Malaga voor € 179)
Ik huurde via Auto Europe Nederland bij Solmar in Alicante een auto met volledige dekking.

Bij de aanvraag moest ik mijn leeftijd vermelden (80) en ik ging er van uit dat dat gegeven een rol speelt bij de prijsbepaling. In Alicante bleek ik een "cover" te moeten betalen omdat ik ouder ben dan 70. Euro 378 voor 3 weken huur, meer dan de totale huursom.

Kijk uit met verhuurinstellingen in Nederland, die waarschuwen je niet voor extra kosten!

G.C.Haanschoten
Jouw eigen voorbereiding moet goed zijn. De verzekeringen zijn belangrijk, maar je bent vaak oververzekerd. Heb je een LDW (Loss Damage Waiver + afkoop eigen risico) of CDW (bij botsingen met een ER) dan is gewone schade verzekerd. Let altijd even op jouw eigen risico. Dat is de basis en goed genoeg voor een kort verblijf van één of twee weken en beperkt rijden in grote steden. Controle op schade vóóraf is goed, maar als je een buts krijgt door een onvoorzichtig geopende deur, een paaltje licht raakt met een deuk als gevolg, dan ben je verzekerd. Ja, hebt nog TPL en LIS en kun je je verzekeren tegen bandenschade, ruitschade, schade aan de onderzijde van de auto of verlies van sleutels. Als je het zeker wilt weten wat je nodig hebt, reserveer dan eens een auto bij een reisagent in Nederland of bij een Nederlandse site als rentalcars.com. Hier wordt goed uitgelegd waarvoor je bent verzekerd en weet je ook wat je straks echt nodig hebt.
Enkele maanden geleden via Rentalcars.com een auto geboekt in Napels bij Firefly Car Rental. Een Fiat Panda was voor ons tween groot genoeg. Wel een all inclusive dekking genomen. Al met al voor 6 dagen huur 220 euro betaald. Bij vliegveld Napels keurig met de shuttle bus opgehaald en naar verhuur terrein gebracht. Door medewerker Firefly werd (zoals blijkbaar altijd te doen gebruikelijk is) aangedrongen om een diesel te nemen tegen meerprijs. Ook een upgrade naar een grotere auto werd aangeraden. De verzekering die we via Rentalcars hadden afgesloten zou niet voldoende zijn en het was beter deze bij hen af te sluiten. Nadat we duidelijk te kennen hadden gegeven dat we dat allemaal niet wilden werd ons meegedeeld dat er 1600 euro op de creditcard zou worden geblokkeerd om eventuele schades te dekken. In geval van schade zouden we dat zelf via Rentalcars terug moeten halen. De tank was vol en moest ook vol terug met betaalbewijs van pompstation. De Fiat Panda werd een Peugeot 108. Bij controle van het voertuig bleek dat de rechter zijde helemaal beschadigd was, hetgeen niet op het formulier was aangegeven. Dit werd zonder problemen toegevoegd. Nadat we na 6 dagen de auto zonder extra schade hadden terug gebracht werd deze gecontroleerd en in orde bevonden. Na een aantal dagen was de blokkering op de creditcard opgeheven.

Behoudens de pogingen ons meer geld uit de zak te kloppen is het ons goed bevallen en zouden we het zeker weer doen. Maar wel blijven opletten. Voor je het weet betaal je de schade van een ander.
Tja, wetgeving. Geldt die ook voor de USA? Denk het niet. Medewerkers werken (deels op) provisiebasis en doen "naar eer en geweten" je een voorstel (dat zal men vast zeggen). Jij wordt ter plekke na een lange vliegreis geconfronteerd met een (vast goed bedoeld) advies je in te dekken tegen gevaren. Je kan op zo'n moment, en ik kan erover meepraten, niet helder denken en hebt ook niet alle informatie dan hetgeen men je ter plekke vertelt.

Zolang medewerkers op provisiebasis aan die balie zitten, zal de commercieel ingestelde adviseur (klinkt een stuk mooier) altijd proberen méér te verkopen dan je in aanvang hebt voorgenomen. Je moet sterk in je schoenen staan dit te weerstaan. Er is ook niet één verhuurbedrijf dat je zal adviseren zelf die GPS van $90 te kopen bij Staples omdat je anders bij hun verhuurbedrijf zo'n ding dubbel betaalt. Misschien helpt het in Europa. Ik weet voor de VS beter.
Afgelopen week kwam de Europese Commissie met een bericht, dat ze met vijf grote autoverhuurders afspraken hebben gemaakt over verbeteringen voor consumenten. Zie: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5334_nl.htm.

Ik ben benieuwd of jullie denken dat dit gaat helpen. En zouden jullie hierdoor in de toekomst eerder bij één van deze vijf verhuurders boeken?

Geplaatst door Bas W. op Jul 20, 2015.
In de praktijk betekent dit dat de consument geen poot meer heeft om op te staan: klanten worden afgepoeierd met het excuus dat de Europese Commissie akkoord is, en de Europese Commissie is zo verschrikkelijk tevreden met zichzelf dat ze niet meer tot actie te bewegen is.
We hebben de laatste jaren 8x een auto gehuurd in de VS (Salt Lake (2x), Denver, Miami (2x), Newark, Seattle) en Canada (Vancouver). Mijn advies: wapen je tegen de verhuurmedewerkers (lees: verkopers) aan de balie. Aardige mensen, taakgericht en te vaak op zoek naar de bonus. Het hangt van de medewerker en de locatie af (dus niet de maatschappij) of je waakzaam moet zijn. Voorbeeld is Denver airport, 2014. Had reviews gelezen waarin men waarschuwde voor hun verkooptechnieken (Avis). Had me dus voorbereid. Ook gekeken welke verzekeringen ik al had gekocht (via een boeking hier in NL) en alles op papier meegenomen.Na aankomst aan de balie stelde de baliemedewerker het volgende voor:

1. Waar gaat u met de auto naartoe? (4-cyl automaat, 2.000cc Chevy Impala). Ook door de bergen? Ja, is mijn antwoord. Kunt u beter een 6 of 8 cylinder nemen. Deze is te klein. Of: u rijdt over Interstates.

2. U levert hem in Salt Lake in? De benzine is daar duurder. U kunt beter hier de tankinhoud afkopen. Dat kost $60. (NB Ik verzeker een ieder dat je in de USA normaal twee volle tanks voor kunt kopen).

3. U heeft niet alle verzekeringen. Op mijn vraag "welke dan niet ?" geen antwoord.

Na 3x nee en een steeds chagrijniger medewerker toch weer gevraagd of het bestelde type auto er was? Na wat aarzeling: ja hij was er. Ervaringen op andere locaties: u gaat rijden over wegen met veel steenslag en elk pitje in de ruit kost u $125. U kunt dat afkopen. Wegen waren, bleek later, normale wegen zonder noemenswaardige steenslag. Al met al, inclusief nog 2 andere arrangementen, kostte het me $150 meer. Dit jaar Miami airport: Nee, we verhuren hiervandaan alleen Full-Full dus u moet een volle tank benzine hier afrekenen. Bleek in de voorwaarden, die je later geprint meekrijgt, dat er twee policies zijn. Full-Full of Full-Empty. Full-Full is duurder bij huur, daarom had in een voucher die $40 goedkoper was. Achteraf klagen bij Thrifty hielp. Kreeg excuses + $36 terug. Andere verhuurders (op Miami zijn er 18 verschillende) zoals Hertz, Avis of Dollar doen niet veel anders maar het hangt van de medewerker af of het wordt toegepast. Auto niet voorradig? Sta erop dat je een grotere auto (gratis) krijgt. Zo reed ik in plaats van in de bestelde full-size, weg in een Ford Explorer 4-wheel drive. Zo kan het ook.

TIP: wees voorbereid en zoek in de reviews bij welke vestiging je je goed moet voorbereiden. Goede reviews staan op een site als Tripadvisor.com . DOEN !
Reputatie 1
Badge
In februari een auto gehuurd op Tenerife bij Europcar. Ook hier het gebruikelijke gedoe rondom extra verzekeringen. Toen we aangaven daar geen gebruik van te willen maken kregen we een prijslijst met daarop alle (forse) schadebedragen bij eventuele schade aan de auto. Waarschijnlijk bedoeld om mensen bang te maken. We kozen trouwens voor de in de praktijk veel goedkopere volle tank optie (ook weer inleveren met volle tank, geen enkel probleem want het benzinestation staat naast de verhuurbedrijven).

Bij de auto zat een schadeformulier met daarop alle zichtbare schades aangegeven. Bij nadere inspectie ontbraken nog al een aantal butsen, krassen en brandgaatjes in de bekleding... Deze allemaal laten aantekenen waardoor het formulier opeens aardig vol zat. 😉 Een eerdere slechte ervaring in Spanje had ons wel geleerd dat we vooraf de auto heel goed moeten inspecteren op schades.

Verder geen problemen gehad. De auto was verder prima, inleveren ging vlot, geen extra schades (was ook bijna niet mogelijk) en geen onverwachte creditcard afschrijvingen.

Goed dat de Consumentenbond deze strijd aangaat. Altijd dat gezeur om extra verzekeringen is zeer irritant. De eerste maatschappij die daarmee stopt heeft ons als vaste klant.
Reputatie 1
Bedankt voor al jullie reacties het afgelopen jaar! In 2015 waren er zo veel klachten over autohuur dat de sector op verzoek van de Europese Commissie beterschap beloofde. We zijn nu bijna een jaar verder en uit ons meest recente onderzoek blijkt dat consumenten nog steeds veel problemen ondervinden als het gaat om autohuur in het buitenland.

Essentiele informatie over voorwaarden, verzekeringen, aansprakelijkheid en eigen risico is nog vaak in het Engels. Uitleg over het brandstofbeleid is onduidelijk of ontbreekt en onmisbare verzekeringen kunnen soms alleen op de bestemming worden afgesloten, wat gezien taalproblemen en onduidelijke voorwaarden onwenselijk is. Ook worden er nog altijd huurauto's aangeboden tegen stuntprijzen, terwijl de uiteindelijke prijs door verplichte brandstofkosten en verzekeringen veel hoger is. De Consumentenbond zal deze conclusies voorleggen aan de toezichthouder Autoriteit Consumenten en Markt. (Lees hier het hele nieuwsbericht)

Ben jij het afgelopen jaar tegen problemen aangelopen bij het huren van een auto in het buitenland of verliep het juist vlekkeloos? En bij welke verhuurmaatschappij was dit? We horen het graag!
Ik maak al een paar jaar gebruik van het Engelse iCarhireinsurance om het hoge eigen risico, dat veel verhuurbedrijven op je creditcard nemen, af te dekken. Voor een heel jaar kost dat maar 60Euro, maar ook voor kortere periodes af te sluiten. Bij een vakantie in Ierland heb ik hier aanspraak op moeten maken ivm kleine schade. Alles kon eenvoudig via internet worden geregeld en het geld werd vlot overgemaakt zonder problemen.Ik heb verder geen problemen met verhuurders gehad als je dit bij het ophalen van de auto aangeeft,zolang je creditcard genoeg saldo heeft. Heb hiervoor mijn limiet met 1000Euro verhoogd. Verder huur ik alleen auto's met de full-full brandstof optie, omdat je anders bijna altijd veel te veel voor de brandstof betaalt.
Via Rentalcars.com twee wagens geboekt bij Record Go op Mallorca. De voucher meldde "Volledig bescherming is bij uw boeking inbegrepen". Aan de balie bij Record werd echter gewezen op het kopje "Dekkingsafspraken" op de laatste pagina waar bleek te staan dat sommige zaken niet onder de volledige dekking vallen zoals banden en voorruit (die eerder in de voucher genoemd werden als wel onder de dekking te vallen). Verwarring dus na een nacht niet slapen door de vroege vlucht. Kosten afkoop 20 euro p/dg x 2 auto's. Onduidelijke informatie dus en een baliemedewerker die gebaat is bij verkoop van een additionele verzekering.
ik heb eeb auro gehuurd via rentalcars.com en kreeg in Italie contact met locauto. We werden eerst heel onvriendelijk te woord gestaan, omdat we 3 kwartier vroeger waren dan aangegeven. Of we dan soms een fiat panda wilden...Nou dan maart eerst even een cappuciono gehaald...Bij terugbrengen van de auto was er geen medewerker ter plaatse. We vlogen nl. al om 9 uur en wilden rond 7 uur de auto inleveren. Dat was mogelijk. Dan konden we de sleutels in de brievenbus deopneren. De auto was zonder schade neergezet door ons. Nadat ik al een dagof 10 thuis was, kwam ik er achter dat er 595,00 was afgeschreven van mijn creditcard. Geen bericht had ik hierover ontvangen! Factuur werd me toegestuurd, veen factuur van het autoverhuurbedrijf en niet van een garage. Verder heb ik slechts een schets van de schade ontvagen. Ik heb nu een foto aangevraagd en een factuur van de garage, maar ik vrees het ergste. Ik zal nooit meer zo goed van vertrouwen zijn.
ik moet mij helaas aansluiten bij het grote gezelschap van mensen die in het buitenland met het huren van een auto opgelicht zijn....Ik huurde aan Fiat Panda 4drs. in Nederland af te halen op vliegveld Girona (Spanje ) bij AUTOXEUROPE . en verhuurder GOLDCAR...De prijs incl verzekeringen was 173,94 met een afkoop van eigen risico van 1.200 Euro. Aangekomen op het vliegveld heb ik de auto in ontvangst genomen.Moest echter ineens een garantie bedrag op mijn creditcard blokkeren van 2.000 voor afkoop eigen risico.Het zou enkele euro's bedragen.Dus ik ging akkoord.

Tot mijn grote verbazing zag ik enkele dagen later dat er een bedrag van 239,75 van mijn creditcard was afgeboekt.Ook zou ik bij inlevering van de auto met volle tank 46 Euro terug krijgen.Echter ik heb de auto 20 km voor de inleverplaats (vliegveld Girona) volgetankt. Ik kreeg op mijn creditcard een bedrag terug van 1 Euro. Ik heb een mail gestuurd over deze malafide en troebele praktijken en geeist dat ik mijn gestolen geld terug wens te krijgen....... GEEN REACTIE......ZE ZIJN NIET THUIS.....

AUTOxEUROPE en GOLDSTAR

Ab Lokkerbol

Maastricht
Ik wil 4 weken een auto huren op de Canarische Eilanden. Het is allemaal vreselijk onduidelijk. Bij Sunny Cars staat er bij een economy Toyota Yaris auto die ons goed genoeg lijkt 454 euro. Daar zijn bij Sunny Cars echter wel alle eigen risico's bij inbegrepen, dus eigen risico, maar misschien nog belangrijker maar staat er in de voorwaarden verborgen, en dit blijkt ook zo te zijn bij de meeste auto's:

• GRENSOVERSCHRIJDING of ISLAND-HOPPING: Niet toegestaan, de auto mag het eiland niet verlaten.
Terwijl je dit toch juist wilt als je 4 weken een auto huurt daar? Ik zie pas veel verderop, bij de auto's die 586 euro kosten voor 4 weken, ook gewoon economy en bijvoorbeeld een VW Polo: De auto mag wel meegenomen worden naar de andere Canarische eilanden, mits u de auto terugbrengt op hetzelfde eiland waar hij opgehaald is.

Maar ondertussen ben je dus al 160 euro duurder uit! En voor een flapdrolreden... Want wat moet je anders 4 weken doen op de Canarische Eilanden dan island-hopping? Waarschijnlijk zul je ter plekke een aanbod krijgen om voor een flink extra bedrag een andere auto te huren waarmee island-hopping wel mag

Bij Europecar staat hetzelfde geintje trouwens, eigenlijk nog sneakier, onder de vrij uitgebreide algemene voorwaarden, eerst onder punt 3: "WHERE CAN I DRIVE THE VEHICLE? You may drive a Vehicle in the following countries or territories: (en dan o.a.: Peninsular Spain, the Balearic Islands and the Canary Islands). Je hoeft niet verder te lezen want daar staat het denk je! Canary Islands is ook nog eens meervoud. Nou, mis, want onder punt 5 staat helemaal onderaan een lijst van dingen die niet mogen met de auto:

• "You and/or any Driver may not use the Vehicle nor allow the Vehicle to be used" (...) * for being transported on board any type of boat, ship, train, lorry or aeroplane unless express written authorisation has been given by Europcar."
Het erge is dat indien je je goed wilt verzekeren tegen alle eigen risico's je naast de huur van 431 ook nog eens 508 euro kwijt bent. 940 euro dus voor een VW Polo! En dan nog een GPS huren voor 80 euro voor die 4 weken! En niet naar de andere eilanden kunnen!

En dan zie ik bij www.arguscarhire.com ook een auto, Renault Clio staan met in de voorwaarden: "It is not allowed to take the vehicles to La Gomera or El Hierro." Waarbij ik mag afleiden dat het island-hopping naar de overige wel mag! Prijs 146 euro voor 4 weken! En de mogelijkheid alle eigen risico's en die banden, onderkant, ramen, dak toestanden via Axa af te kopen voor 160 euro ( http://www.cartrawler.com/res/conditions/insurance... ) ! Samen dus 306 euro.

Er is dan ook nog de huurautoverzekering! In Nederland: www.huurautoverzekering.com voor een heel jaar 70 euro. Of bij dezelfde groep geloof ik (zij weer verder bij Allianz verzekerd), maar dan afsluiten in de UK: https://www.icarhireinsurance.com/#2 voor 61 euro. Of bij http://www.insurance4carhire.com/?curID=2 voor 52 euro.

Dus dan kom ik met een Renault Clio op 5 Canarische eilanden voor in totaal 146 euro huur voor 4 weken en 52 euro verzekering eigen risico = 198 euro !!!
Autohuur Florida:

2x per jaar huren wij een SUV voor bijna een maand in Florida. Bij Alamo, Dollar of Thryfty. Als ik het hardop mag zeggen, allemaal oplichters! In maart via Expedia geboekt en het bedrag van bijna Euro. 1.000,-- werd direct van onze bankrekening afgeboekt. We waren zeer attent bij aankomst van de balie in Miami en maakte we duidelijk dat we geen extra verzekeringen of wat dan ook willen. Een tweede bestuurder daar gingen wij mee akkoord en met de Sunpass (tolpas)

Niet te geloven. We zijn thuis en we kijken onze rekening na van onze creditcard. Is er gewoon nogmaals Euro. 1.000,-- afgeschreven. Welk autobedrijf het ook is! Wie weet een organisatie die de USA behartigd? Dit kan niet langer doorgaan!!
Autohuur Florida:

2x per jaar huren wij een SUV voor bijna een maand in Florida. Bij Alamo, Dollar of Thryfty. Als ik het hardop mag zeggen, allemaal oplichters! In maart via Expedia geboekt en het bedrag van bijna Euro. 1.000,-- werd direct van onze bankrekening afgeboekt. We waren zeer attent bij aankomst van de balie in Miami en maakte we duidelijk dat we geen extra verzekeringen of wat dan ook willen. Een tweede bestuurder daar gingen wij mee akkoord en met de Sunpass (tolpas)

Niet te geloven. We zijn thuis en we kijken onze rekening na van onze creditcard. Is er gewoon nogmaals Euro. 1.000,-- afgeschreven. Welk autobedrijf het ook is! Wie weet een organisatie die de USA behartigd? Dit kan niet langer doorgaan!!
Auto gehuurd voor 14 dagen in Alicante bij Drivalia. Had me aanvullend verzekerd bij AXA, een Ierse maatschappij. Zij betalen eventueel door Drivalia geclaimde en op mijn creditcard geïnde schade dan aan mij terug. Bij het ophalen van de auto beweerden ze niets met AXA te hebben en ik moest voor de aanvullende verzekering 244 euro betalen. (Ja, meer dan 6000 op jaarbasis!). Ik heb dit geweigerd en de stemming werd er niet beter op. Geen hulp onderweg bij pech, grote problemen bij schade en diefstal, kortom vragen om problemen. Ik bleef weigeren en uiteindelijk kreeg ik andere autosleutels dan die eerst klaarlagen. Waarschijnlijk een wat kleinere en "kalere" auto, waar overigens verder niets mis mee was. Bij het inleveren van de auto vond een zeer nauwkeurige inspectie plaats van de lak. Met de nagel werd naar krasjes gespeurd, maar niets gevonden. Ik vroeg om een verklaring inzake de goede aflevering, maar de opmerking dat alles OK was moest voldoende zijn. En dan even afwachten of de reservering van 1250 op de creditcard nog aangesproken wordt. Dat is gelukkig niet gebeurd, "dus 244 euro verdiend".

Wie heeft ervaring met het huren via Easy Terra? Zij bieden huur aan met een all risc-verzekering tegen een onwaarschijnlijk lage prijs per dag en een Worry-Free huur die zo te zien weinig meer biedt, maar de prijs flink verhoogt en per huurperiode aangeeft. Die prijs blijft overigens zeer aantrekkelijk.
Eh wat?

Ja heer Deen, dat was al op dit forum verteld. Ik heb dit met succes gedaan: alkes teruggekregen.

Geplaatst door B.M. Veerman-Leenhouwers op Mrt 28, 2016.
Ja heer Deen, dat was al op dit forum verteld. Ik heb dit met succes gedaan: alkes teruggekregen.
Heeft er iemand ervaring met www.huurautoverzekering.com? Ik ben daar een jaar verzekerd geweest (69 euro voor een jaar verzekering van het eigen risico bij autohuur) en zou nu moeten verlengen. Ik twijfel echter, vanwege een website vol spelfouten en afwijkende manier van creditkaartgegevens invullen. Is het alleen knullieg, of is het crimineel? Ik lees nergens op internet ervaringen, dus ik ben heel benieuwd.
Slechte ervaring met Goldcar op vliegveld Malaga in Spanje.

Via Rentalcars.com thuis geboekt. Dat ging goed. Maar op het vliegveld laten ze je bij Goldcar op een scherm een digitale handtekening zetten voor je creditcard . Ik vroeg of dat voor de borg ("deposit") was . "Yes" was het antwoord. Daarna printen ze een formuliertje en vouwen dat in een folder en weg ben je.

Bij thuiskomst bleek dus dat ze je voor een extra verzekering hebben laten betalen. Onzin natuurlijk, want dat heb je allemaal al aan/uit kunnen vinken op de website van Rentalcars.com. Rentalcars.com heeft ook toegegeven dat het niet deugt.

ING is de bank waar ik mij creditcard heb. ING weigert het te veel betaalde bedrag definitief terug te boeken (nadat ik het zelf had laten terugboeken). Omdat ik immers zelf getekend heb. Dat dat misleiding en diefstal is geweest maakt ING niets uit. Tot zover de zorgplicht van de bank waar je dan al 34 jaar bankiert. Wél (na lang aandringen) je eindelijk druk maken over phisingmails, maar niet ingrijpen door eenvoudig weg het malafide Goldcar uit te sluiten van (creditcard)transacties.
Ervaring:Via Tix.nl vliegtickets gekocht voor Lanzarote,in januari 2015 en ook via dezelfde website een auto gehuurd bij Avis?Dat weet ik helaas niet meer.Alles OK,goede auto,nieuw ,zuinig.Met volle tank gekregen,hoeft niet vol afgeleverd,dat doen zij dus.Betalen daarvoor 67 euro,terwijl de benzine daar extreem goedkoop is en een volle tank maximaal 40 euro kost.Ja dat klopt,maar het is een gemiddeld bedrag dat we standaard rekenen.Niets aan te doen.

Reageer