Consumentenbond.nl

Auto huren in het buitenland



Toon eerste bericht

131 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Dit zijn de vijf meest voorkomende oorzaken van gedoe als je op vakantie een auto huurt:
  • Creditcard geweigerd
  • (On)volledige schadedekking
  • Hoge brandstofrekening
  • Bestaande schade aangerekend
  • Spookafschrijving op je creditcard
Bekijk vijf tips hoe je het best kunt handelen als je met een van die zaken wordt geconfronteerd (gratis artikel uit de Reisgids).

Blijf je eigen ervaring (en hopelijk oplossing bij een probleem) hier delen.
Reputatie 6
Badge +5
Laat zelfs het kleinste krasje en deukje aankruisen op het formulier, dat scheelde ons zo maar een paar honderd Euro in Griekenland.

Er werd ons op een krasje gewezen tijdens het afrekenen en wij mosten betalen, toch maar terug naar de auto en precies op dat plekje stond ook een kruisje, één van de 15 kruisjes.☺
Reputatie 7
Badge +5
Afspraken maken met een branche die al zo lang als ik me kan herinneren de klanten een poot uitdraait en er mee wegkomt ? Dat gaat niet lukken . Dan moet er toch echt iets bedacht worden , wat ze pijn gaat doen. Afspraken zonder sancties werken niet . Daar zijn plenty voorbeelden van.
Reputatie 1
Badge +2
Als ik heel eerlijk ben heb ik betere ervaringen met Sunny cars dan met losse reguliere verhuurbedrijven.

Ik huur op vakantie altijd met de optie geen deposito/creditcard via Sunnycars. Ja, de keuze is wat minder maar er wordt geen bedrag geblokkeerd van je creditcard. Ook geen gezeik achteraf want Sunny cars lost het allemaal op.

Tip: huur via de Duitse site. Daar betaal je niet gelijk per iDeal zoals op NL site maar met Paypal. En dan ook pas 2 weken voor vertrek.
Badge
Vorig jaar (2017) in de meivakantie vlogen we naar Catania, Sicilië. We hadden een reis via Bebsy geboekt inclusief autohuur met daarbij inbegrepen Cascoschade vermindering (CDW), WA-dekking (TPL) en Diefstalbescherming (TP). Volgens de medewerkster van Interrent (de autoverhuurder) was dat niet voldoende en moesten daar extra verzekeringen bij voordat echt alles afgedekt was. Dat kostte dan 27 euro per dag (!) extra. Inwendig boos maar uiterlijk luchtig hebben we niets extra's genomen en de auto zonder al die extra verzekeringen meegenomen, het drukke Siciliaanse verkeer in.
In het hotel met Bebsy gebeld om ze op de hoogte te brengen van deze rare taferelen. Tot mijn verbazing beaamden ze dat de auto inderdaad nu niet helemaal gedekt was voor alles schades...
De rest van de dagen rijd je dan toch iets minder ontspannen rond in de auto... Maar uiteindelijk de huurauto zonder schade en extra kosten weer ingeleverd. En dus 270 euro bespaard.

Maar het was gelijk wel de laatste vakantie via Bebsy (ondanks dat alles verder prima geregeld was), sindsdien boeken we alleen nog maar flydrives als de huurauto helemaal gedekt is zonder nog zelf risico te lopen. Let dus bij het boeken van flydrives ook op de aanvullende voorwaarden. Scheelt heel wat gezeur op de luchthaven.
Reputatie 6
Badge +5
@J. Wessels Er zitten nogal wat verschillen in de CDW inhoud, zie de pagina van de ANWB met uitleg.
Ik heb ooit begrepen en ervaren dat het laatste stukje All Risk alleen in het land zelf af te sluiten was.
Maar dat kan nu anders zijn dan ik in eerdere jaren begrepen heb.

Verzekering van de huurauto in het buitenland

  • CDW (Collision Damage Waiver) = vergelijkbaar met de cascoverzekering. De CDW beperkt de aansprakelijkheid voor schade aan het gehuurde voertuig.
  • LDW (Loss Damage Waiver) = zelfde betekenis als CDW aangevuld met dekking van diefstal en vandalisme
  • SCDW (Super CDW) = allriskverzekering met bijzonder laag of geen eigen risico

Reageer