De websites van verhuurbedrijven en bemiddelaars blinken vaak niet uit in duidelijkheid en klantvriendelijkheid. Het kost veel moeite om te achterhalen wat de uiteindelijke huurprijs is en hoe het zit met verzekeringen. De huurprijzen en -voorwaarden zijn erg ondoorzichtig.
Als de auto geboekt is, krijg je vaak te maken met andere valkuilen. Autoverhuurbedrijven zetten je onder druk om ter plekke extra verzekeringen af te sluiten, er worden brandstoftrucs toegepast (vol huren, leeg inleveren), verhuurbedrijven schuiven onterecht schade in jouw schoenen of ze schrijven spookbedragen af van je creditcard.
De Consumentenbond heeft voor de branche een tienpuntenplan opgesteld voor eerlijke huurcontracten en informatie en vraagt alle grote autoverhuurbedrijven om zich hieraan te houden. Dat plan vind je hier.
Hebben jullie ervaring met autohuur in het buitenland? En was die ervaring slecht, of juist erg goed? Waarom en bij wie? En hebben jullie tips om de valkuilen te omzeilen? Ik hoor het graag!
Groet,
Bas
Update 15 januari 2018
Onze collega's vlogen undercover naar Spanje en waren benieuwd hoe simpel ze hun gehuurde auto op de luchthaven meekregen. Kijk mee hoe de baliemedewerkster ze een extra verzekering wilde aansmeren...
Jullie goede of minder goede ervaringen met auto huren in het buitenland zijn nog steeds welkom, blijf ze delen in dit topic!