Auto huren in het buitenland


Badge +2
Hallo allemaal,
De websites van verhuurbedrijven en bemiddelaars blinken vaak niet uit in duidelijkheid en klantvriendelijkheid. Het kost veel moeite om te achterhalen wat de uiteindelijke huurprijs is en hoe het zit met verzekeringen. De huurprijzen en -voorwaarden zijn erg ondoorzichtig.
Als de auto geboekt is, krijg je vaak te maken met andere valkuilen. Autoverhuurbedrijven zetten je onder druk om ter plekke extra verzekeringen af te sluiten, er worden brandstoftrucs toegepast (vol huren, leeg inleveren), verhuurbedrijven schuiven onterecht schade in jouw schoenen of ze schrijven spookbedragen af van je creditcard.
De Consumentenbond heeft voor de branche een tienpuntenplan opgesteld voor eerlijke huurcontracten en informatie en vraagt alle grote autoverhuurbedrijven om zich hieraan te houden. Dat plan vind je hier.
Hebben jullie ervaring met autohuur in het buitenland? En was die ervaring slecht, of juist erg goed? Waarom en bij wie? En hebben jullie tips om de valkuilen te omzeilen? Ik hoor het graag!
Groet,
Bas

Update 15 januari 2018
Onze collega's vlogen undercover naar Spanje en waren benieuwd hoe simpel ze hun gehuurde auto op de luchthaven meekregen. Kijk mee hoe de baliemedewerkster ze een extra verzekering wilde aansmeren...

Jullie goede of minder goede ervaringen met auto huren in het buitenland zijn nog steeds welkom, blijf ze delen in dit topic!

132 reacties

Reputatie 5
Badge +7
@Fam. Wat je noemt over Sunny Cars lees ik inderdaad ook in het uitgebreide autohuur artikel (valkuilen en tips) uit de Reisgids van juli 2015, in het kader 'Verzekeringen verklaard'. Wie weet kent iemand in de community nog alternatieven?

In het tienpuntenplan wordt afdoende WA-dekking wel genoemd, geen bedragen. Hoewel de voorkeur uitgaat naar een dekking hoger dan €5 miljoen (zie hetzelfde kader Verzekeringen verklaard).

Dit zijn de tien punten die de Consumentenbond heeft voorgelegd aan de autohuur branche:
1. Alle lokale en algemene huurvoorwaarden in het Nederlands; niet op aparte pagina’s en niet pas gepresenteerd in de loop van het boekingsproces, maar geïntegreerd en direct zichtbaar na de selectie van de gewenste auto.
2. Heldere, eenduidige informatie over verzekeringen en hun dekking, zonder ingewikkelde benamingen, afkortingen en terminologie.
3. Alle essentiële verzekeringen opgenomen in de huurprijs, zonder eigen risico en met een voldoende WA-dekking.
4. Een duidelijke markering van het moment waarop je daadwerkelijk gaat boeken.
5. Een tweede bestuurder standaard opgenomen in de huurprijs. Waarom dit €10 of meer per dag extra moet kosten is niet duidelijk.
6. Een eerlijk en transparant brandstofbeleid, gebaseerd op ‘vol-vol’, dat wil zeggen: huren en inleveren met een volle tank.
7. Redelijke extra kosten voor extra’s als navigatie, een kinderzitje, sneeuwkettingen e.d.
8. Minstens één gratis betaalwijze.
9. Geen dossierkosten, die horen in de prijs.
10. Onmiddellijk een eind aan de agressieve verkooppraatjes ter plekke voor extra verzekeringen.
Ik heb een vlucht geboekt bij Transavia. Via een link op hun site kan er ook een auto worden gehuurd, met verzekering. Dat heb ik gedaan. Erop vertrouwende dat zij zich verbinden met organisaties van onbesproken gedrag. Dat heb ik niet goed ingeschat. Ik heb mijn klacht bij hen kenbaar gemaakt. Die wil ik graag met u delen:

Het boeken van de vlucht op de site van Transavia en de vlucht zelf zijn naar volle tevredenheid verlopen. Het verwerven van een huurauto via diezelfde site is van een andere orde.

Op verzoek van de kortaangebonden baliemedewerker (Goldcar, luchthaven Malaga) heb ik mijn boekingsdocumenten getoond, mijn paspoort en creditcard. Na het verwerken van de gegevens liet hij mij de afbeelding van de betreffende auto zien, of ik daarmee akkoord ging. Dat was het geval. Vervolgens zei hij: dat is dan 97 Euro. Waarop ik zei dat ik de boeking plus verzekering al had betaald en dat ik hem dus geen geld was verschuldigd. Hij antwoordde dat dat bedrag na aflevering van de auto teruggestort zou worden en hij schoof mij een te tekenen document toe. Zijn ongeduld was prominent en de rij achter mij was lang. Er maar vanuit gaande dat het ging om een soort borg heb ik getekend en met mijn betaalpasje betaald. Het bedrag waar het om ging werd niet getoond op het pinapparaat. Een paar dagen later zag ik op mijn bankrekening dat er €272,95 was afgeschreven. Bij bestudering van het door mij getekende document zag ik dat het ging om die €97,- plus een verzekering van €175,95. De baliemedewerker heeft echter met geen woord gesproken over een verzekering, alleen over €97,-. (Of dat bedrag wordt teruggestort betwijfel ik.) Duidelijk is dat het hier gaat om misleiding, maar ik heb het formulier getekend en het is dus zinloos om te reclameren.

Bij het boeken van de vlucht op de site van Transavia ben ik via een doorverwijzing bij CarTrawler, en zo bij Rhodium terechtgekomen en Rhodium bleek Goldcar te zijn. Vertrouwende op de reputatie van Transavia heb ik niet de moeite genomen om reviews te lezen over ervaringen met Goldcar. Intussen heb ik dat wel gedaan. De conclusie is dat geen verstandig mens met die kennis in zee gaat met Goldcar. Behalve kennelijk Transavia, dat ongetwijfeld –samen met CarTrawler, uw ‘onafhankelijke’ partner in onverkwikkelijke zaken- een profijtelijke deal met hen heeft gesloten met het ter beschikking stellen van faciliteiten.

Aan het grote aantal negatieve reviews op internet zie ik dat u genoegzaam bekend bent met de praktijken van laag allooi van Goldcar. U wordt daar al sinds 2012 op attent gemaakt door mensen die via Transavia en CarTrawler bij Goldcar hebben gehuurd en zijn belazerd. U heeft kennelijk niet de intentie om uw link met Goldcar te beëindigen. Ik begrijp hieruit dat u dit opmerkelijke verdienmodel laat prevaleren boven het welzijn van uw klanten. U maakt oneigenlijk gebruik van uw goede reputatie. Ergo, u bent niet 100% betrouwbaar.

K. Lageveen
Reputatie 7
Badge +5
Laat zelfs het kleinste krasje en deukje aankruisen op het formulier, dat scheelde ons zo maar een paar honderd Euro in Griekenland.

Er werd ons op een krasje gewezen tijdens het afrekenen en wij mosten betalen, toch maar terug naar de auto en precies op dat plekje stond ook een kruisje, één van de 15 kruisjes.☺️
Reputatie 5
Badge +7
Dit zijn de vijf meest voorkomende oorzaken van gedoe als je op vakantie een auto huurt:
  • Creditcard geweigerd
  • (On)volledige schadedekking
  • Hoge brandstofrekening
  • Bestaande schade aangerekend
  • Spookafschrijving op je creditcard
Bekijk vijf tips hoe je het best kunt handelen als je met een van die zaken wordt geconfronteerd (gratis artikel uit de Reisgids).

Blijf je eigen ervaring (en hopelijk oplossing bij een probleem) hier delen.
Geboekt op de algemene site van CarRental.com huurauto op IJsland. Carrental is een intermediair voor de grote verhuurbedrijven. Auto vastgelegd en je ontvangt een voucher nadat een bedrag van EUR49 is afgetikt per Visa.Geboekt is voor full-Insurance. Meer kan je niet hebben toch? Ter plaatse blijkt dit EUR 180 ruimer uit te vallen en die vooruitbetaalde EUR49 daar weet natuurlijk Budget die de auto levert niks van. Later blijkt dat alle referentienummers aan elkaar gelinked zijn, maar ja, jij staat op 2 uur 's nachts aan de balie en bent al 22 uur op. Dat gevecht ter plaatse ga je dus zowiezo verliezen.Carrental doet ook of jij gek bent. Heb een dagelijkse mailconversatie gehad die een week duurde. Deze zinloze conversatie heb ik maar afgebroken. Ga die EUR 49 laten storneren door VISA.Kleine letters nog eens gelezen: blijkt dat er nog een hele reeks is van uitzonderingen op de zogenaamde full-Insurance: ruitenwissers, banden etc. Nog steeds een eigen-risico.Grote letters als je in het proces van boeken bent: waarom meer betalen dan aan de balie? Gratis dit, gratis dat....
ik heb eeb auro gehuurd via rentalcars.com en kreeg in Italie contact met locauto. We werden eerst heel onvriendelijk te woord gestaan, omdat we 3 kwartier vroeger waren dan aangegeven. Of we dan soms een fiat panda wilden...Nou dan maart eerst even een cappuciono gehaald...Bij terugbrengen van de auto was er geen medewerker ter plaatse. We vlogen nl. al om 9 uur en wilden rond 7 uur de auto inleveren. Dat was mogelijk. Dan konden we de sleutels in de brievenbus deopneren. De auto was zonder schade neergezet door ons. Nadat ik al een dagof 10 thuis was, kwam ik er achter dat er 595,00 was afgeschreven van mijn creditcard. Geen bericht had ik hierover ontvangen! Factuur werd me toegestuurd, veen factuur van het autoverhuurbedrijf en niet van een garage. Verder heb ik slechts een schets van de schade ontvagen. Ik heb nu een foto aangevraagd en een factuur van de garage, maar ik vrees het ergste. Ik zal nooit meer zo goed van vertrouwen zijn.
Twee gedachten komen op bij het lezen van 't artikel : tank niet echt vol, en 'peilen controleren'.

Dat er zo'n litertje of twee bijkan viel mij ook op bij de verhuurder in de buurt, waar ik indien nodig een wagen huur. Eens gevraagd bij een garagist : tankvulding slaat af zodra vloeistofniveau in de vulbuis tot iets onder de rand staat, er een expansieruimte in de tank voor geval de brandstof na tanken door opwarmen uitzet, ook is er reserveruimte voor 't geval je in heuvelachtig gebied in dwarsrichting op een hellend vlak parkeert. Om te zorgen dat brandstof niet in 't vulpijpje blijft staan is er een dun buisje waardoor lucht uit de tank langzaam ontsnapt, zo die brandstof uit de vulbuis in de tank laat lopen. De hoeveelheid in de vulbuis is in de orde van twee of drie liter. Tot zover de garagist. Eens geprobeerd : volgetankt, uurtje laten staan. rondje gereden naar zelfde tankplaats : en inderdaad, er kon nog twee-en-een-halve liter bij. Verhaal garagist klopt kennelijk.

Dan : controle : kijk even onder de motorkap naar vloeistofniveaus : motorolie, hydraulische- en koelvloeistof, ruitensproeier ... , ga nu naar een garage, of gebruik je zelf meegebrachte bandenspanningsmeter en meet : soms amper half de vereiste druk, maar ook wel eens gehad dat voorbanden de spanning hadden voor beladen achterbanden : bleek dat verhuurder voor mijn aangekondigde lange tocht 'verse' banden had gemonteerd, maar na op spanning brengen de nieuwe vóór- en achter-banden door elkaar gehaald had.
Afgelopen jaren 2x een auto gehuurd via firefly, 1x op Barcelona, 1x op Valencia.
Van te voren via de nl website.
1e x Een schadeformulier moeten invullen, waar verder niemand naar keek en ik zelf ook niet hoefde in te leveren.
De 2e x niet eens, want dit was toch een nieuwe auto en dat klopte ook.
Ik heb ook geen aanvullende verzekering genomen, dat vind ik zo'n groot prijsverschil.
Maar in dat geval moet je wel rekening houden dat ze een reservering op je credit card plaatsen van 1000 euro, dit staat ook bij de voorwaarden.
Brandstofbeleid is vol vol.
Eigenlijk zijn beide keren goed verlopen, maar ik heb dan ook geen schade gereden en heb dus ook geen ervaring met die afhandeling.
Auto's waren ook netjes.
Heb trouwens wel foto's vooraf en achteraf genomen van buiten en binnen met de km stand en brandstofindicator.
Eind september haalden wij op het vliegveld van Barcelona onze huurauto op bij Avis. De auto was van tevoren gereserveerd via Auto Europe en ook betaald. Door een onduidelijk Engels sprekende baliemedewerkster kregen wij -het was druk en wij wilden zo snel mogelijk op pad- een aantal verzekeringen en bijkomende kosten aangesmeerd die van onze creditcard waren afgeschreven voordat wij het goed en wel merkten. Ik heb onder druk getekend maar er is hier duidelijk sprake van misbruik van omstandigheden.

Op mijn eerste klacht laat Avis pas iets horen als ik na 16 dagen bel. Een formeel-juridische reactie in de trant van : u hebt ervoor getekend. Mijn reactie daarop leidt wederom tot doodse stilte. Zij werken duidelijk volgens het principe "binnen is binnen". Van het begrip "klantgerichtheid" hebben ze nog nooit gehoord. Het was een duur leermoment.....

Oh ja, waar ging het financieel om? Voor een kleine auto voor vier dagen hadden wij al 188 euro betaald. Daar kwam op het vliegveld 268 euro bij !

Dit zal ons nooit meer overkomen, maar de misselijkmakende praktijken van de autoverhuurders zullen gewoon doorgaan vrees ik.
Mijn 82 jarige vader boekt via de website van Hertz een auto op Malta. Alles ok en de credit card wordt vast afgeschreven.

Ter plaatse kijkt de medewerkster verschrikt als hij zijn rijbewijs toont; 82 jaar? Nee, dat valt buiten hun grenzen. Hij krijgt de auto niet mee en moet alles per taxi doen.

Afgezien van de pijn die hij hier aan overhoudt van het afwijzen op leeftijd, wacht hij nu nog op de terugstorting van het vooruitbetaalde bedrag.

Menno
Wij hebben via Expedia een reis geboekt, met vlucht, hotel, auto, plus annuleringsverzekering. Op 26 mei 2015 rond 21 uur, na de landing konden wij de auto ophalen op de airport in Porto, Het loket van Avis in de luchthaven was onbemand.We moesten bellen en werden met nog meer autohuurders met een busje opgehaald naar een kantoor en ophaalpunt. Toen we aan de beurt waren, werd er gevraagd of we van plan waren om veel te rijden. De benzineprijzen waren nl erg hoog (zelfde als in Nederland) maar de dieselprijzen waren goedkoper. Dan konden we beter een dieselauto nemen, daar moesten we wel 60 euro voor bij betalen. Volgende was of we de auto met lege of volle tank wilden inleveren. Leeg inleveren, dan moest je wel even 100 euro betalen voor de volle tank. Verder kwam er nog tolpasje bij, Daarna moesten we de auto nog verzekeren, want als er wat gebeurde en we namen die verzekering niet moesten we 1400 euro zelf betalen. Die verzekering kostte 200 euro. Maar wij waren al volledig verzekerd, lieten dit zien op de papieren (in het Nederlands), een paar keer voorgelezen in het Engels. Nee maar bij hun waren we niet verzekerd, als er wat gebeurde moesten we zelf eerst 1400 euro betalen en dan dit verhalen bij onze verzekering, dus of we onze creditkaard in de automaat wilden stoppen. Wij vertrouwden het niet. en zeiden dan zijn we dubbel verzekerd en hielden voet bij stuk, gebeld met het contact nummer van Avis in Nederland, maar kregen een bandje het kantoor was ivm 2e Pinksterdag gesloten. We wilden de auto annuleren, dit kon niet, dit moesten we via de mail doen. Ook raar, je kunt zo een andere auto krijgen, maar annuleren dat kon alleen via mail. We besloten om de auto toch maar niet te nemen, al die extra kosten, terwijl wij de auto gehuurd hadden voor 177 euro, en nu nog 2 x zoveel moesten bij betalen, dat werd ons te gek. We werden nog wel netjes door hun met het busje naar de airport terug gebracht, ook vertelden ze ons hoe we met de metro, trein en taxi de weg naar ons hotel , waar we 's nachts rond 1 uur arriveerden. De volgende dag gebeld en gemaild met Expedia, Avis, om de annulering vd auto door te geven en het bedrag van de autohuur terug te krijgen, het is nog steeds in behandeling.



Dit gaan we dus nooit meer doen. Je denkt goedkoop een auto te huren met super cover, etc, dan moet je ter plekke nog zoveel bijbetalen dat je dat dan niet doet, bovendien moet je maar zien dat je je geld terug krijgt omdat je de auto al wel betaald hebt. Als consument wordt je gewoon opgelicht. Hier moet echt iets aan gedaan worden. Een vakantie zonder zorgen, huur geen auto.
Bedankt voor de reacties, heel herkenbaar!

Afgelopen week kwam de Europese Commissie met een bericht, dat ze met vijf grote autoverhuurders afspraken hebben gemaakt over verbeteringen voor consumenten. Zie: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5334_nl.htm.

Ik ben benieuwd of jullie denken dat dit gaat helpen. En zouden jullie hierdoor in de toekomst eerder bij één van deze vijf verhuurders boeken?

Geplaatst door Bas W. op Jul 20, 2015.
Badge
Ben zeer tevreden over Europcar over de jaren heen gehuurd in Nederland en al jaren nu in Zuid Afika. Goed auto's en prima service.
Laatste keer bij het afleveren van de auto vlakbij het vliegveld hebben zij mij vervolgens omdat het regende met de auto gebracht naar de vertrekhal.
Badge
Nederlandse huurovereenkomst is niets waard

Veel is mis bij autoverhuurbemiddelaars en -bedrijven. Heel herkenbaar artikel in de Reisgids. Zelf veel geld bespaard door een dag op internet te surfen en veel (niet alle) problemen voorkomen door voorwaarden goed te lezen en te vergelijken.

Net terug van een autoreis naar Canada (British-Columbia en Yukon) en de Verenigde Staten (Alaska). Auto gehuurd via Vliegwinkel bij Budget. Eerder gehuurd bij Budget, omdat Budget geen extra kosten voor 2e bestuurder en grenspassages rekent en ik geen extra kosten achteraf moet betalen. In de huurovereenkomst met Vliegwinkel staat: "Reizen met grenspassage toegestaan naar:. Verenigde Staten *. * Er kunnen beperkingen en kosten gelden (informeer bij aankomst bij de autoverhuurder)". Over deze laatste zin maakte ik me zorgen.

In Vancouver, Canada moet ik een tweede huurovereenkomst tekenen, anders gaat de reis met de huurauto niet beginnen. In deze tweede overeenkomst staat: “Vehicle Not allowed to Travel to Alaska, Mexico and the Yukon.” Mijn zorgen blijken terecht en mijn geplande reis naar Alaska via Yukon is niet toegestaan. Ik sta met mijn rug tegen de muur en de autoverhuurder gaat mij financieel uitkleden.
Reputatie 7
Badge +5
@J. Wessels Er zitten nogal wat verschillen in de CDW inhoud, zie de pagina van de ANWB met uitleg.
Ik heb ooit begrepen en ervaren dat het laatste stukje All Risk alleen in het land zelf af te sluiten was.
Maar dat kan nu anders zijn dan ik in eerdere jaren begrepen heb.

Verzekering van de huurauto in het buitenland

  • CDW (Collision Damage Waiver) = vergelijkbaar met de cascoverzekering. De CDW beperkt de aansprakelijkheid voor schade aan het gehuurde voertuig.
  • LDW (Loss Damage Waiver) = zelfde betekenis als CDW aangevuld met dekking van diefstal en vandalisme
  • SCDW (Super CDW) = allriskverzekering met bijzonder laag of geen eigen risico
Het is niet altijd kommer en kwel. Ik denk dat er veel mis is, zie hier alle reacties, maar ik heb de laatste 20 jaar zo'n 20 keer een auto gehuurd, vooral in het buitenland en nog nooit echte problemen gekend. Geen gekke rekeningen, noch belachelijke meerkosten.

Frank
In December 2014 boekten wij bij Do-You-Spain voor twee periodes in Juni 2015 een huurauto (Seat Ibiza, via EuropCar) op Ibiza, af te halen op de luchthaven. Toen mijn vrouw 1 Juni op de luchthaven de auto op ging halen werd haar te verstaan gegeven dat Europcar voor de prijs die wij bij Do-You-Spain betaald hadden geen Seat Ibiza geleverd kon worden. Na een felle discussie wist de dame van Europcar van geen wijken en beweerde dat de Fiat Panda de zelfde klasse was als de Seat Ibiza. Mijn vrouw moest uiteindelijk genoegen nemen met een Fiat Panda, mede omdat zij samen met haar 93 jarige moeder nog door moest reizen naar Santa Eulalia. Mijn vrouw heeft direct na aankomst in het appartement een klacht ingediend bij Do-You-Spain en is bij de lokale vestiging van Europcar verhaal gaan halen. Van Do-You-Spain ontvangt ze na herhaalde mailtjes om antwoord, een mail waarin gezegd wordt dat het aan Europcar is welke auto wordt meegegeven. Bij de lokale vestiging werd verteld dat er inderdaad een klasse en dus prijsverschil is tussen beide auto's, maar dat zij er niets aan kunnen doen. We moeten terug naar de luchthaven en bij dat kantoor verhaal halen. Ook op de vraag of zij de Fiat Panda dan om willen ruilen met een Seat Ibiza wordt geweigerd, omdat het contract via de vestiging op de luchthaven loopt. Mijn vrouw mailt weer naar Do-You-Spain en geeft aan niet te vreden te zijn met hun antwoord en eist compensatie. Tot op heden heeft Do-You-Spain niet gereageerd, ondanks herhaalde mails. Het is overduidelijk dat een huurauto, direct na de vlucht ophalen op de luchthaven, waarhet altijd erg druk is, gebruikt wordt door verhuurmaatschappijen om de klant onderdruk te zetten. Onnodige verzekeringen, onnodige upgrades omdat de gevraagde auto niet beschikbaar is. In de meeste gevallen zie je dat het bestelde type auto in voldoende mate beschikbaar is als je de auto in de garage ophaalt. Advies: auto dag later ophalen bij een lokale vestiging in de plaats waar je verblijft. Een vermijdt Do-You-Spain, zeer onbetrouwbaar en blijkbaar niet populair bij autoverhuurmaatschappijen (zie ook reacties op het internet over deze internet verhuurder).
Slechte ervaring met Goldcar op vliegveld Malaga in Spanje.

Via Rentalcars.com thuis geboekt. Dat ging goed. Maar op het vliegveld laten ze je bij Goldcar op een scherm een digitale handtekening zetten voor je creditcard . Ik vroeg of dat voor de borg ("deposit") was . "Yes" was het antwoord. Daarna printen ze een formuliertje en vouwen dat in een folder en weg ben je.

Bij thuiskomst bleek dus dat ze je voor een extra verzekering hebben laten betalen. Onzin natuurlijk, want dat heb je allemaal al aan/uit kunnen vinken op de website van Rentalcars.com. Rentalcars.com heeft ook toegegeven dat het niet deugt.

ING is de bank waar ik mij creditcard heb. ING weigert het te veel betaalde bedrag definitief terug te boeken (nadat ik het zelf had laten terugboeken). Omdat ik immers zelf getekend heb. Dat dat misleiding en diefstal is geweest maakt ING niets uit. Tot zover de zorgplicht van de bank waar je dan al 34 jaar bankiert. Wél (na lang aandringen) je eindelijk druk maken over phisingmails, maar niet ingrijpen door eenvoudig weg het malafide Goldcar uit te sluiten van (creditcard)transacties.


Je hebt gelijk. Iets te snel gereageerd. In jouw geval vangt de verhuurder dubbel: vooraf voor een volle tank laten betalen en na afloop de auto afgetankt laten inleveren.

Geplaatst door Spook op Jul 11, 2016.
Bij Full-full betaal je niet voor de tank die je meekrijgt, je betaalt alleen de brandstof die je gebruikt.
Afgelopen week kwam de Europese Commissie met een bericht, dat ze met vijf grote autoverhuurders afspraken hebben gemaakt over verbeteringen voor consumenten. Zie: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5334_nl.htm.

Ik ben benieuwd of jullie denken dat dit gaat helpen. En zouden jullie hierdoor in de toekomst eerder bij één van deze vijf verhuurders boeken?

Geplaatst door Bas W. op Jul 20, 2015.
In de praktijk betekent dit dat de consument geen poot meer heeft om op te staan: klanten worden afgepoeierd met het excuus dat de Europese Commissie akkoord is, en de Europese Commissie is zo verschrikkelijk tevreden met zichzelf dat ze niet meer tot actie te bewegen is.


De optie "Full-Full" is normaliter: bij afhalen een tank benzine kopen en het recht de auto terug te brengen met elk brandstofniveau (je tankt dan a.h.w. bij de verhuurder). Anders betaal je de inhoud van de tank tenslotte 2x.

Geplaatst door Spook op Jul 10, 2016.
Full-full betekent dat je bij afhalen een volle tank meekrijgt, en bij inleveren ook weer een volle tank inlevert. Je betaalt dus de brandstof die je verbruikt.


Zet je verhaal op Facebook dat vinden deze crimineeltjes echt niet fijn..Ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen

Geplaatst door C.J.A. Lokkerbol op Aug 6, 2016.
Kun je ook aangeven waar je je verhaal op Facebook moet zetten?
Ik maak al een paar jaar gebruik van het Engelse iCarhireinsurance om het hoge eigen risico, dat veel verhuurbedrijven op je creditcard nemen, af te dekken. Voor een heel jaar kost dat maar 60Euro, maar ook voor kortere periodes af te sluiten. Bij een vakantie in Ierland heb ik hier aanspraak op moeten maken ivm kleine schade. Alles kon eenvoudig via internet worden geregeld en het geld werd vlot overgemaakt zonder problemen.Ik heb verder geen problemen met verhuurders gehad als je dit bij het ophalen van de auto aangeeft,zolang je creditcard genoeg saldo heeft. Heb hiervoor mijn limiet met 1000Euro verhoogd. Verder huur ik alleen auto's met de full-full brandstof optie, omdat je anders bijna altijd veel te veel voor de brandstof betaalt.
Al 3jaar via Lara cars in Alicante een auto gehuurd.

Alles online, krijgen altijd antwoord in het Nederlands.

Prijs all in en geen verborgen kosten, afhalen op vliegveld.

Niets van te voren betalen, kan contant of via credit card op vliegveld.

Service uitstekend, vorig jaar was de auto te klein. Binnen half uur grote auto geregeld (zelfde prijs). Deze werd later op het vakantieadres gewisseld voor het type dat we gevraagd hadden.

Prima service!!!

LARA CARs heeft alleen op Alicante een kantoor
Op de website van Rentalcars, maar ook bij veel andere websites voor autoverhuur online (bijv. EasyTerra, DoyouSpain of Hispacar) is het mogelijk de resultaten te filteren, bijv. op klantenwaardering of brandstofpolitiek. Het is dus relatief eenvoudig om bedrijven met een faire brandstof politiek of hoge waardering te kiezen (meestal multinationals zoals Avis, Hertz, Sixt of Europcar).

De standaard instelling van alle prijsvergelijkings websites is 'de goedkoopste eerst', want de gebruikers van dit soort paginas zoeken een goedkope huurwagen, maar letten vaak niet op andere belangrijke punten zoals wachttijden, brandstof politiek, verzekeringen, opinies van andere gebruikers enz.

Goedkoop is meestal duurkoop in de autoverhuurbranche, het verschil van de totale eindprijs tussen gerenommeerde verhuurders en de zogenaamde prijsvechters in uiteindelijk vaak maar gering door alle bijkomende kosten (verzekering, brandstof) en ongemakken (onvriendelijk personeel, lange wachttijden enz.)



Wij hebben een auto gehuurd bij Rentalcars voor onze vakantie in Gran Canaria.Toen wij de auto afhaalden op de luchthaven moesten wij 176,01 euro bijbetalen voor benzine en andere kosten aan Goldcars.Dit zijn oplichtingspraktijken .Ons advies :huur nooit een auto via Rentalcars en Goldcars

Geplaatst door viersprong op Jan 20, 2017.

Reageer