Auto huren in het buitenland

• 25 January 2020
  • 8 reacties
  • 512 Bekeken

Badge

Wie kan mij dit uitleggen?

Twee “gerenomeerde” bedrijven bekeken (SunnyCars en Avis) en twee "prijsvechters” (FireFly en Centauro)

Bij de gerenomeerde bedrijven zit er een mate van redelijkheid in de prijsopbouw (langer huren is goedkoper)

FireFly kost voor 12 dagen € 14,40 maar voor 22 dagen  € 201,94

Als ik 12 dagen huur en dan weer 10 komt het op € 26,50 (€ 14,40 + € 12,10) 

Met vriendelijke groeten, M. de Wit

Auto huren in Spanje vanaf vliegveld Malaga                                                                                        ophalen     20-03-20   inleveren      1-04-20                                                                                   

ophalen     11:00         inleveren      17:00                                                                              

Type           Klasse B      Klein B           Economie    

Zonder aanvullende verzekering. Deze is voor € 75,00 per jaar afgesloten bij “Zurich” (eigen risicopolis huurautoverzekering)

FireFly   Sunny Cars Avis   Centauro  
10-mrt dagen kosten per dag economy Corsa Klein B Ibiza Klein B Ibiza
11-mrt 1  €       4,54  €       4,54  €    53,00  €    53,00  €    46,49  €    46,49  €    11,33  €    11,33
22-mrt 12  €    14,40  €       1,20  €  195,00  €    16,25  €  294,59  €    24,55  €    43,10  €       3,59
23-mrt 13  €    45,78  €       3,52  €  209,00  €    16,08  €  148,05  €    11,39  €    51,57  €       3,97
24-mrt 14  €    49,05  €       3,50  €  224,00  €    16,00  €  158,11  €    11,29  €    55,26  €       3,95
29-mrt 19  €    65,40  €       3,44  €  299,00  €    15,74  €  208,38  €    10,97  €    73,67  €       3,88
30-mrt 20  €  184,38  €       9,22  €  314,00  €    15,70  €  202,22  €    10,11  €  123,77  €       6,19
1-apr 22  €  201,94  €       9,18  €  344,00  €    15,64  €  220,52  €    10,02  €  135,56  €       6,16

8 reacties

Badge +8

Ha @M. de Wit, dank voor je vraag en welkom op de Community! Op onze website schrijven we hierover het volgende: ‘Huurprijzen variëren per type auto, huurplaats en seizoen en kunnen per dag wijzigen. In het hoogseizoen kun je het beste vooraf in Nederland een huurauto boeken vanwege stijgende prijzen. Bemiddelaars zijn vaak goedkoper dan verhuurbedrijven met een eigen wagenpark. De prijs is sterk afhankelijk van de gekozen verzekeringen en extra’s zoals een tweede bestuurder.’ Op deze pagina lees je hier meer over. 

Badge

Hoi Imke, hartelijk bedankt voor je reactie en je verwijzing/link.

Maar dat was eigenlijk de vraag niet en het lost dus ook mijn vraag niet op.

Hoe kan het dat een auto 2 korte periodes huren veel goedkoper is dan als je de 2 periodes samenvoegd?

FireFly kost  voor 22 dagen  € 201,94

Als ik 12 dagen huur en dan weer 10 dagen komt het op € 26,50 (€ 14,40 + € 12,10) 

Niemand, niet de autoverhuurders bv firefly en ook niet de tussenpersonen bv Auto Europe, geeft telefonisch logische uitleg.

Ik hou het maar op “het is onze policy” .

met vriendelijke groeten

Reputatie 5
Badge +3

Beste M de Wit,

Autoverhuur is dag handel en vraag en aanbod… er zit soms geen logica in en dan moet je ook niet gaan zoeken. Net als vliegtickets. Tip: Boek bij https://www.rentalcars.com/ (vergelijkt alle verhuurders)  en neem een aparte huurauto verzekering(www.huurautoverzekering.com) . Speel een beetje met de auto type en dagen … Een dag later kan soms enorme voordelen opleveren. Wees bewust van de verhuur voorwaarde en weer heel voorzichtig met extra diensten(neem je eigen tomtom mee) . Sunny Cars is ook prettig omdat zij veel zorgen uit handen nemen maar rentalcars.com is veel goedkoper. Zeker als je meer dan 2 weken per jaar auto's huurt. In sommige landen is de borg/eigen risico voor een huur auto hoog bv Australië. Neem een creditcard die dat accepteer(en ja dan gaat er direct 3500 euro van je creditcard af als borg maar rij je per dag voor bijna niets). Maakt ook foto's bij ophalen en afleveren en zorg dat deze schoon is bij inleveren (en op de foto).   

Badge

Hallo Chris,

Bedankt voot je reactie, vooral voor de 1e zin!

Ik heb een huurautoverzekering en boek meestal via Auto Europe (net zoiets als Rental Cars)

Ik blijf het vreemd vinden dat ze auto's korte periodes zo goedkoop verhuren, ik zou ze voor die weekprijs wel het hele jaar willen :-)

(onze vorige keer bv een Mercedes A180 D voor € 37,- voor 8 dagen)

Ik leg me er bij neer 

Reputatie 5
Badge +3

Nog een laatste note: In Europe moet een auto worden afgehaald op de dag dat je hem gereserveerd hebt(voor 23:59). Daarna vervalt de boeking en zou je eventueel de hele periode moeten betalen zonder auto.  In Amerika heb je 24 uur om de auto op te halen… Je zou dus ook een dag eerder kunnen kijken naar de prijzen en pas de volgende dag de auto afhalen. 

Sunny cars  is een absolute afrader.

• Dat het niet altijd mogelijk is om exact de auto te leveren waar voor is geboekt is tot daar aan toe, maar om een auto te leveren (zonder tekst en uitleg) die diesel als brandstof nodig heeft, terwijl ik zelf hybride rijd maakt de start niet prettig.
  • De tekst en uitleg over waar de auto afgehaald kon worden was voor tweeërlei uitleg vatbaar. Daar waren wij, en 6 andere huurders de dupe van.
  • De kiosk van het verhuurbedrijf was gesloten; er werd verwezen naar een andere verhuurder die kennelijk de honneurs waarnam van Sunny cars. Dat betekende lange rijen in de Portugese zon.
  • Bij de huur die wij moesten betalen zat een bedrag van € 52,50 voor het gebruik van een apparaatje wat handig was voor de tolweg. Bij een andere verhuurder werd het enkele jaren geleden gevraagd of je daar gebruik van wilde maken. Bij Sunny cars werd het niet gevraagd. Het stond gewoon op de rekening. Maanden durende mails heen en weer hebben er toe geleid dat ik het bedrag niet terugkreeg.

Mijn advies is dus om geen gebruik te maken van Sunny cars.

IK deel je ervaring en kan onderschrijven wat @Chris L zegt. Om het nog complexer te maken hebben Avis en Hertz loyalty programma's, waarbij je nog gunstiger voorwaarden kan krijgen in een aantal omstandigheden. Bij Hertz krijg je bijvoorbeeld korting als je een ING CreditCard hebt dan is bij Hertz de 2e bestuurder gratis.

Het verzekeren van de afkoop eigen risico is niet nodig. Je moet altijd met je creditcard betalen en hierop wordt een borg gereserveerd, maar op de Visa Gold Card van de ANWB is dit mee verzekerd tot een bedrag van € 1500. Werkt prima weet ik uit ervaring. 

Reageer