Consumentenbond.nl
Vraag

Belvilla annuleert boeking vanwege baby

• 3 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 598 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties
Situatieschets:
Mijn man en ik wilden na alle babyperikelen en kraamvisite wel even samen weg met onze 8 weken oude baby.
Bij de zoekopdracht en bij de boeking aangegeven: volwassenen: 2, baby (onder 2 jaar): 1

Via Airbnb een mooie Belvilla gevonden, geboekt en betaald via IDeal om onze reservering te bevestigen.
Bij Airbnb moet je jezelf en je reisgenoten voorstellen in een chatbericht aan de Belvilla-dame, dus dit gedaan (‘(...) met mijn man en 8 weken oude baby (...)’ o.i.d. Geschreven.

Bij de bevestiging van de betaling stond dat we de huisregels door moesten nemen. Hier blijkt in te staan: geen kinderen onder 10 jaar. Ik heb nogmaals een bericht gestuurd en mevrouw erop gewezen dat ik wel degelijk met een baby van paar weken oud had geboekt.

Toen is onze reservering ingetrokken en wacht ik nu op mijn geld terug. ‘Het huisje is voor 2 personen’ en ‘niet geschikt voor kinderen’.
Het huis ziet er overigens uit als een normaal verblijf, dus ik begrijp niet zo goed waar de ongeschiktheid vandaan komt.

Mijn vraag:
Mag Belvilla een boeking annuleren omdat ik mijn baby mee wil nemen?
en
Telt bij het boeken van een vakantie een baby van een paar weken al als ‘1 persoon’?

10 reacties

Reputatie 7
Een baby van acht weken is natuurlijk lastig, hij sloopt alles, zet de tv keihard, plast in zijn broek, huilt, laat overal het licht branden.
Tsjonge, het zal best in de voorwaarden staan maar een baby van acht weken kan hooguit hard huilen, veel meer communicatiemogelijkheden zijn er nog niet. Mevrouw heeft niet goed gelezen maar heb jij vooraf de voorwaarden gelezen? Als je die niet kende kon je niet weten dat kinderen niet welkom zijn.
Reputatie 4
Badge +4
Je kunt tegenwoordig vakanties boeken waarbij ze garanderen dat er geen andere gasten met kinderen zijn. In de hele omgeving kun je dan genieten van je kinderloze rust.
Reputatie 7
Volgens mij heeft Belvilla geen huizen op parken.
Mijn vraag:
Mag Belvilla een boeking annuleren omdat ik mijn baby mee wil nemen?

Ik denk dat ze sowieso een voorwaarde als geen baby's mogen stellen en ook annuleren als u tegen de voorwaarde toch boekt.

Telt bij het boeken van een vakantie een baby van een paar weken al als ‘1 persoon’?

Ik denk het wel, ook bij voorwaarden als baby's mogen gratis mee is de baby nog steeds een persoon maar hoeft u niets te betalen.
Daar sluit ik me bij aan.

U heeft een boeking gedaan maar u niet aan de huisregels gehouden.
Het is dus volkomen terecht dat de organisatie de boeking terugdraait.

Het is niet aan u maar aan de verhuurder om de (on)geschiktheid voor baby's te bepalen.
De verhuurder hoeft daar geen reden voor te geven.
Reputatie 7
@C. Houben dat klopt maar als de voorwaarden niet duidelijk zijn wordt het een welles/nietes spelletje.
Badge +6
Hi @Tipi, als je lid bent van de Consumentenbond kun je deze vragen ook eens voorleggen aan onze adviseurs. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via telefoonnummer 070 445 45 45.
Reputatie 4
Badge +4
Belvilla was vanavond in Radar.
Reputatie 6
Badge +6
Klopt, Belvilla is kennelijk heel raar bezig. Maar het is ook een volledig commercieel bedrijf en wie gelooft er nu nog dat dit soort uiterst commerciële bedrijven, op louter winst uit, nog om klanten geven, klantvriendelijk zijn?. Ze hebben graag heel rustige mensen, die nooit klagen, veel betalen en ter plekke ook nog veel besteden. Groeten Leo.
Badge +6
Hi @Tipi, zijn er nog ontwikkelingen? Heb je al gesproken met mijn collega's? Ik hoor het graag!

Reageer