Consumentenbond.nl

Betrouwbaarheid BROSE Drive TF 45km/u middenmotor

• 27 juni 2020
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

Hierbij de vraag of er nog meer bezitters van speed pedelecs zijn die problemen ondervinden met de betrouwbaarheid van de BROSE Drive TF middenmotor (gemonteerd onder bijvoorbeeld QWIC en Specialized). Mijn motor is na 3000km defect geraakt en onder garantie vervangen door een nieuwe. 2 Collega’s hebben inmiddels dezelfde problemen met deze motor bij vergelijkbare kilometerstanden.

In mijn geval wordt dat dus 3 a 4 maal per jaar een motor vervangen (€ 1235,-) en na de garantieperiode kan mijn speed pedelec van meer dan € 5000,- gewoon bij het oud ijzer?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Tja, ook na de garantie-periode hebben consumenten nog rechten . Alleen heb je daar weinig aan , want vrijwel altijd wil niemand nog wat doen als de garantie verlopen is . Ook meestal niet als er duidelijk sprake is van een ondeugdelijk product . En daar lijkt het in dit geval wel sterk op . Als het kennelijke  probleem van die motor niet opgelost is of wordt  , zit je inderdaad telkens weer met een defecte motor omstreeks die kilometerstand. Toch zal een fabrikant die zichzelf respecteert zo snel mogelijk trachten om een onaanvaardbare fout op te lossen. Hopelijk en mogelijk is dit al gebeurd . Fabrikanten zijn ZEER terughoudend in toegeven als er een probleem is of was.

Reageer