Boek geen Fletcher hotel voor zaterdag met VakantieVeilingen

• 9 april 2018
  • 3 reacties
  • 1919 Bekeken

ik heb met VakantieVeilingen een waardebon voor een hotelovernachting bij Fletcher ‘gewonnen’ voor €50 (een prijs die vermoedelijk kunstmatig door mensen van VakantieVeilingen omhoog is gestuwd). Daarmee wilde ik met mijn vriendin de nacht van zaterdag op zondag doorbrengen aan een kustplaats. Toen ik de aangegeven 5 dagen van tevoren om 00:01 uur ‘s nachts wilde boeken bleek ongeveer alle 80 Fletcher hotels in Nederland die aangeboden staan bij VakantieVeilingen niet beschikbaar te zijn voor die nacht. Terwijl de veiling duidelijk werd aangeboden met de voorwaarde dat je elke dag van de week een overnachting kan reserveren. Nou blijkbaar niet dus. Jammer want met die €50 voor die waardebon had ik graag wat anders willen doen nu.

3 reacties

Beste,

Het is de normale gang van zaken dat men een klein percentage van de kamers of de tafels van restaurants gebruikt voor vouchers. Op het moment dat hotels zonder deze vouchers al vol zitten (of de kans is groot dat dit zal gebeuren op een zaterdag )dan zullen gasten die direct bij het hotel reserveren uiteraard voorrang krijgen.

Dit is in dit geval even vervelend voor u, maar vanuit commercieel oogpunt en uit service voor de "normale gasten" is het wel erg logisch en fair.

Een tip: bel volgende keer het betreffende hotel eerst op en vraag of als u nu een voucher koopt u de gekozen dag terecht kunt en of u dit eventueel zwart op wit kunt krijgen.
Bedankt voor uw reactie. Vanuit commercieel oogpunt inderdaad een logische gang van zaken, maar dat betekent natuurlijk niet dat dit vanuit ‘algemeen’ oogpunt de juiste gang van zaken behoort te zijn. En vanuit ‘algemeen’ oogpunt is dit natuurlijk niet logisch en zeker niet fair. Hier is gewoon sprake van misleiding, omdat je een ander product krijgt dan je wordt belooft; je koopt een bon voor een hotelovernachting op zaterdag en je krijgt een hotelovernachting voor een laten we zeggen dinsdag. Dat is gewoon belachelijk.

Bedankt voor de tip. Kan een oplossing zijn.

Blijft echter erg jammer dat het met zo veel moeite en problemen gepaard dient te gaan. €50 mag relatief gezien met een normale hotelovernachting weinig geld zijn, maar dan alsnog hoor je natuurlijk geen ander product te krijgen dan je wordt beloofd; doordeweekse hotelovernachtingen zijn immers wat anders dan hotelovernachtingen elke nacht van de week kunnen boeken. Veel mensen hebben immers de voorkeur voor een hotelovernachting in het weekend.
Badge +2
Je zegt het zelf al: "bleek ongeveer alle 80 Fletcher hotels". Ik weet 99% zeker dat er 1 kamer beschikbaar was, ergens in Nederland, bij een willekeurige Fletcher. Maar dat was niet de lokatie waar je heen wilde. En dat is nou precies de truuk van dit soort "acties". Je word gedwongen naar hotels te gaan die de klandizie keihard nodig hebben om te overleven. Populaire hotels hebben dit soort acties helemaal niet nodig, en doen alleen op papier mee. Voor 5 tientjes kun je ook een geweldige (air)bnb vinden trouwens.

Reageer