Consumentenbond.nl

Bosch NYON fietsnavigatie op nieuwe Gazelle e-bike miskoop!

2 maanden geleden nieuwe Gazelle Ultimate T2 Hybrid e-bike gekocht (350 euro, zit op fiets 3500 euro !) met het nieuwe NYON navigatiesysteem, behalve dat het een ingewikkeld systeem is met een bperkte gebruiksaanwijzing kan je er geen gpx bestand op zetten wat nu eenmaal iedere sportieve fietser gebruikt.Dit is een tom-tom die je van plaats a naar plaats b brengt, de kaarten die je kunt laden (binnen 20 km van je woonplaats gratis daarna 24,95) zijn incompleet, veel fietspaden in NL ontbreken en de GPS valt uit met melding Go To Next Road (ofwel het bos in)

Ik heb diverse keren kontakt met Bosch gehad, ze beloven aanpassing maar wanneer? Mijn fietshandelaar verkoopt inmiddels dit systeem niet meer bij nieuwe Gazelle fietsen en deze NYON kan ik inmiddels als MISKOOP betitelen.

7 reacties

Ik begrijp nog steeds niet waarom NYON geen gpx bestanden kan laden die voor netwerkroutes rijden noodzakelijk is.
Zowel mijn vrouw als ik hebben deze dure fiets aangeschaft. Bij mijn vrouw viel de trap ondersteuning geregeld uit. Bij mij incidenteel. Inmiddels is die van mijn vrouw weggebracht en heeft een nieuwe display houder en nieuwe software. Jammer dat Bosch de nieuwe materialen opstuurt als ze de oude ontvangen hebben. Hierdoor duurt het een week voordat je de fiets terug heb. Heb hierover al met Bosch (in Duitsland) contact gehad.,ze blijven dit beleid voeren. Anders heb je na een dagdeel weer je fiets terug, helaas.......tenzij de fietsenhandelaar de vervangen onderdelen betaald en als het niet stuk is krijg hij geen geld terug. Slechte service dus. Ook van Gazelle trouwens, want die verwijzen naar Bosch. Of het een miskoop is? Dat zal de toekomst uitwijzen. Die van mij gaat ook terug, maar kan hem geen week missen. Zet hem wel weer aan als hij uitvalt.
ik heb de Gazelle Ultimate T2 Hybrid e-bike met Bosch nyon navigatie display gekocht in april jl. Nou dat heb ik geweten! Meteen na aankoop functioneerde de bluetooth al niet en kon de display niet ingesteld worden. Gelukkig werd hij toen snel omgeruild voor een nieuwe. Na drie maanden probleemloos fietsen kreeg ik onlangs een melding voor een systeemupdate. Ik kreeg nog keurig de melding dat de update was geslaagd op het scherm, maar al meteen bleek dat de NL-kaarten die ik voor 14,95 had aangeschaft onvindbaar waren en steeds kaarten van Stuttgart e.o. opdoken. Bovendien werkte de GPS ook niet meer. Dus terug naar de Gazelledealer die er ook niet uitkwam. Nu wacht ik al meer dan een maand op service van Bosch. Schandalig en onprofessioneel. Wie kan mij helpen aan de contactgegevens van Bosch klantenservice
Badge
Wacht maar tot de 2 jaar garantie om zijn hier been bericht van Gazelle consuservice.

Vervelend te vernemen dat u voor een tweede maal geconfronteerd bent met een defecte accu. Zoals in onze vorige mail aangegeven, geeft Gazelle twee jaar garantie op

haar onderdelen. De garantietermijn op onderdelen start op aankoopdatum van de fiets. Wanneer een onderdeel binnen de garantietermijn vervangen wordt, geeft deze

vervanging geen recht op een verlenging van de lopende garantietermijn. Bij aanschaf van een nieuw onderdeel zult u uiteraard wel weer twee jaar garantie verkrijgen.

Wij begrijpen dat het vervelend is, maar kunnen helaas geen kosteloze vervanging of verdere coulance meer toekennen. Dit spijt ons.

En zo zitten wij met een bewust door Gazele verkochte fiets waarvan ze wisten dat hij stuk zou gaan. De fiets heeft 2500km op de teller en is 3 jaar oud en altijd stuk gegaan. De naam Koninklijke niet waardig.
mijn Bosch Nyon bij deBeente fietsen in Maastricht laten ombouwen. Ging de winkel uit en alles werkte perfect. Uitstekende service en een top prijs. Uitgebreide beschrijving ontvangen en kan van elke fietsroutesite mijn favorite routes erop zetten. Mijn vakantie is begonnen.....
Bij de Beente in Maastricht, weten ze echt alles van die Nyon af. Hij doet t echt fantastich na mijn bezoek. Ik kan ook gewoon gpx routes erop zetten
ik heb ook problemen met de nyon ..alleen ik heb ook een slechte dealer die hem alleen opstuurd en dan komt hij terug met mededeling dat hij opgeladen moet worden
wie heeft contact gegevens gazelle of bosch

Reageer