Consumentenbond.nl

Bosch PTS 10T

Nav advertentie van Praxis viel mijn oog op een zaagtafel Bosch PTS10T ('t gaat om de laatste letter!). De T staat namelijk voor onderstel (zie site van Bosch). Uiteindelijk wordt geleverd de Bosch PTS10, zonder onderstel. Die versie heet - aldus Bosch - de Basic. Kortom, lokken met een onderstel en leveren zonder onderstel. Reactie van de Praxis: we leveren ook de Bosch PTS10T met onderstel maar dan had u die moeten kiezen. Fout, fout, de T is nml. het onderstel! Ze snappen werkelijk niet wat ze feitelijk aanbieden maar als klant sta je in de kou.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Zal inderdaad een foutje in de type-aanduiding kunnen zijn , maar ze zullen zich beroepen op de afbeeldingen . De afbeelding zonder onderstel kost in de aanbieding € 336,75 . Bij de afbeelding met onderstel staat € 359,25.
Valt helaas niet onder de noemer "foutje". Blijkt een bewuste keuze, dus feitelijk misleiding. Met onderstel heet de machine een Bosch PTS10T; anders is het een Basic. Ik heb ze zelfs de relevante pagina's van Bosch aangereikt.
Reputatie 7
Badge +6
Tja , het verdient geen schoonheidsprijs , maar ja , wen er maar aan . Heel veel reclame-uitingen zijn ronduit oneerlijk en dan vind ik persoonlijk dit geval nog wel meevallen. Temeer omdat beide versies op dezelfde pagina staan .
Daar wens ik niet aan te wennen. Een duurder type aanprijzen en dan een goedkoper artikel leveren is verre van transparant en eerlijk zaken doen.
Reputatie 7
Badge +5
Als ik zoiets in de winkel tegenkom of in een folder of website, dan is het aanbod is zoals het is en na duidelijk gemaakt te hebben dat ik het aanbod accepteer en zij het dan moeten verkopen voor die prijs, dan krijg ik het vrijwel altijd mee of krijg ik het geleverd, ze veranderen hierna vaak wel het aanbod en halen de aanbiedingskaart of poster weg.

In veel folders en catalogi staat dat zet- en drukfouten zijn voorbehouden. Daarmee bedoelen de reclamemakers te zeggen dat het kan zijn dat de prijzen niet kloppen. Op die manier proberen ze te waarborgen dat ze op die prijzen terug kunnen komen. Helaas is zo’n zin daar niet voldoende voor, als het een redelijk en realistisch aanbod betrof. De koper mocht er in dat geval namelijk van uitgaan dat het aanbod zo bedoeld was.
Terug kunnen komen op prijzen is mogelijk als iets niet meer reëel is: een nieuwe auto voor een appel en een ei of voor € 109,50 dan is er ergens iets fout gegaan.
Reputatie 7
Badge +5
Voor mij is het duidelijk de T staat voor tafel, zonder T is alleen de zaag.

Reputatie 7
Badge +6
Tja , dat het niet klopt zijn we het wel over eens . Zonder tafel dient er geen T achter het typenummer te staan . Dus kunnen ze het ook nog een drukfout noemen.

Reageer