Consumentenbond.nl

Boschmotor elektr. fietsen

• 4 juni 2020
  • 6 reacties
  • 273 Bekeken

Hoewel de test van de Consumentenbond uitwijst dat de Boschmotor voor elektr. fietsen een goede keus is, zegt de verkoper van een fietsenzaak in Beek/Ubbergen, dat deze motor sinds kort

gebreken vertoont, die de aankoop onverstandig maakt.

Wie kan mij hierover meer vertellen?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Voor zover mij bekend zijn er niet ineens gebreken, dus fabrieksfouten, ontstaan aan de Bosch elektrische fietsmotor. De Bosch motor is de meest gebruikte elektrische fietsmotor en bevindt zich in vele merken fietsen. Bij een aantal verkopers en reparateurs heb ik navraag gedaan, hen is niets bekend. Heeft de fietsenzaak in Beek/Ubbergen niet vertelt wat dan de mankementen zijn?

Meer vertellen over uitspraken van de verkoper van een fietsenzaak in Beek/Ubbergen?

dank voor de reacties. Men heeft mij verder geen details gegeven. o

Ook niet naar gevraagd. Wellicht bij een volgend bezoek voor meer info ivm een aankoop van een E-bike.

Reputatie 7
Badge +6

Tenzij andere ( hopelijk betrouwbare )  bronnen het bevestigen hecht ik er niet veel geloof aan. Verkopers hebben doorgaans hun redenen om iets aan te prijzen en iets anders af te kraken . De consumentenbond heeft er alleen maar belang bij om correcte info te verstrekken . Benadeelde partijen willen maar al te graag in de aanval gaan als iets niet klopt en ook als het wel klopt …….Toch kan bij een als goed bekend staand merk ook wel eens iets fout gaan nadat het getest is . 

Reputatie 4
Badge +4

Waar ik mijn e-bike heb gekocht wordt juist de Boschmotor als de betere t.o.v. zijn concurrenten aangeprezen. De praktijk zal ons dat leren. 

Reputatie 7
Badge +7

Zoals ook andere forumleden melden, hoe betrouwbaar is het verhaal over bosch motoren van slechts één e-fietsenhandelaar. Daartegenover zullen weer vele positieve ervaringen met bosch motoren zijn. De bosch motor wordt o.a. gebruikt in Gazelle, Batavus, Sparta, Trek, Cannondale, Mellen, Pegasus, Stella, dat zijn heel wat bekende merken, A merken, en dat zegt wellicht ook wel iets. Ik heb overigens niets met Bosch te maken, Groet Leo.

Reageer