Consumentenbond.nl

Caravanverzekering ANWB

Heeft u een caravan verzekering bij de ANWB let dan op!. Zij hebben het verzekerings product gesplits in nieuw of 2e hands, bij toeval kwam ik er achter, bij mij ging de premie van € 180,- naar € 65,- voor mijn 2e hands caravan. De ANWB maakt dat niet bekend aan de lopende verzekeringen!

5 reacties

Sterker nog: Jaren geleden had ik een caravanverzekering. Overigens niet bij de ANWB, maar bij de ANWB kon ik wel een dagwaarde opvragen. Dat bleek niet zo veel te zijn. De premie voor de verzekering stond niet in verhouding tot de uitkering bij schade. De verzekering heb ik toen maar opgezegd.
Reputatie 3
Badge +3
Dank voor de tip! Eigenlijk een soortgelijke verdeling als allrisk versus casco, maar dan anders...
Handige bespaartip F.W. Schenk. Hoe kwam je hier zo achter?
Stom toeval. De caravan is van 1994 en was, toen ik de info opvroeg i.v.m. een vernieuwing van de verzekering, ongeveer 1100 euro waard volgens de ANWB. Dat is nu ongeveer 6 jaar geleden. De premie bedroeg bijna de helft. Bij schade wordt de caravan dan al gauw total lÖss verklaard waardoor je de dagwaarde uitgekeerd kunt krijgen. Dat is dan niet veel meer dan de premie.

N.b. Voor mijn gevoel is de caravan veel meer waard, want we gaan er nog steeds mee op vakantie. Maar ja, daar heeft een verzekering geen boodschap aan.

De caravan is trouwens verzekerd op de autoverzekering, mits aangekoppeld. Daar moet wel een aparte groene kaart voor worden opgevraagd. Kost niets.
Bedankt voor de tip, dus er maar even een mailtje aan gewaagd en gevraagd om een nieuwe offerte voor mijn caravan verzekering, omdat ik na het invullen op de site van de ANWB op een lagere premie uitkom. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaal.

En nog de Beste Wensen voor 2015.

Willem.

Reageer