Consumentenbond.nl

Center Parcs heeft lak aan wettelijke regelgeving

  • 15 december 2020
  • 0 reacties
  • 145 Bekeken

Badge

Vóór de Corona pandemie hebben wij in het laagseizoen (maart 2020) een paar dagen Center Parcs Hochsauerland geboekt omdat wij een paar dagen met onze kleine kinderen in de buurt wilden skiën (Winterberg). Wij zouden namelijk in eerste instantie gaan skiën in de voorjaarsvakantie (februari) 2020 in Oostenrijk maar wegens het overlijden van mijn schoonmoeder, moesten we dit annuleren. 

Omdat Corona inmiddels opkwam moesten we de paar dagen skiën verzetten. We hebben omgeboekt naar december 2020, maar omdat dat natuurlijk een duurdere periode was moesten we €80 bijbetalen voor 2 dagen korter. Dit hebben we gedaan. 

Omdat het park echter gesloten is gedurende ons geplande verblijf in december, heeft Center Parcs onze reis geannuleerd en biedt omboeking naar een andere periode, een Nederlands park aan of een voucher. We hebben gekeken voor de kerstvakantie 2021 maar dat zou betekenen dat we €900 bij zouden moeten betalen (bovenop onze reis van €1000). Dat willen wij niet. Een Nederlands park, is ook geen optie omdat wij wilden skiën. Dan blijft de voucher over maar wij weten nu al dat wij er geen gebruik van zullen maken en dat zou betekenen dat we bijna twee jaar moeten wachten om ons geld terug te krijgen. Wettelijk gezien hebben wij recht op ons geld terug. Center Parcs kan ons niet verplichten om een voucher (of andere optie) te accepteren. Maar dat doet zij wel. Keer op keer krijg ik dezelfde standaard mail met opnieuw de door hen voorgestelde opties, maar daar blijft het bij. Wij hebben heus wel begrip voor de moeilijke positie van reisorganisaties, maar de afhandeling is echt beneden alle peil. Als Center Parcs ons verblijf zou omboeken naar december 2021 voor ongeveer hetzelfde bedrag, zou het nog een overweging zijn. Maar niet voor bijna het dubbele bedrag! Dat is misbruik maken van de situatie. Center Parcs stelt zich boven de wet. Door hun halsstarrige houding en machtspositie probeert zij consumenten te dwingen genoegen te nemen met iets van de consument niet wil. Inmiddels hebben wij een klacht ingediend bij de Geschillencommissie en moet er maar een bindende beslissing komen. Echt schrijnend dat Center Parcs zo met haar klanten om gaat. Wij boeken daar in elk geval nooit meer.


0 reacties

Geen reactie

Reageer