Consumentenbond.nl

Claim vertraagde vlucht

Onlangs heb ik 7 uur vertraging opgelopen bij een vlucht van TUI. Thuis in Nederland heb ik gekeken wat ik moest doen om dat te claimen. Als je "vertraagde vlucht" intikt op Google krijg je heel veel sites waar ze je willen helpen, voor een fors deel van de claim.

Tot mijn verbazing werd de allerduurste van deze buro's aanbevolen door de consumentenbond. Ze waren wel duur, maar wel de beste stond erbij. Bij een succesvolle claim willen ze 29% van de claim hebben + € 26 administratiekosten.

In mijn geval ging het om een claim van 600,- voor 3 personen. Het zou mij dus € 548,- kosten als ze er in zouden slagen om 1800 euro binnen te halen. De consumentenbond zou hier dan € 95,- voor krijgen.

Ik heb toch eerst maar een mail gestuurd naar TUI. Binnen een week had ik antwoord en drie dagen later had ik mijn geld. Waarom adviseren jullie om hier 548 euro voor af te dragen. Pure oplichting !

2 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Dag @L.M.J. de Klerk en welkom op dit forum. Gelukkig dat je je geld probleemloos hebt teruggekregen! Om maar een misverstand uit de weg te helpen; wij adviseren ook eerst rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij je geld terug te krijgen, zoals @Reiskees uiteenzet in zijn topic, maar mocht je er tóch niet uitkomen, dan biedt de Vlucht Claim Service misschien uitkomst. Waarom we een vergoeding vragen wordt hier uitgelegd, en ook hoe de vergoeding is opgebouwd.

Ik hoop dat ik eea hiermee heb verduidelijkt,
groeten
Wendy
Beste Wendy,
Bedankt voor je reactie. Als je de site bezoekt zie je de je al snel naar de vlucht claim service wordt gestuurd. De uitkomst is dat je mogelijk in aanmerking komt voor een vergoeding. En dat willen zij wel op zich nemen. Er wordt wel ergens gesuggereerd dat je contact op kan nemen met de luchtvaartmaatschappij maar er wordt meteen bijgezegd dat als je het teveel gedoe vindt dat je het kan laten regelen door een bureau. Daardoor wordt min of meer gesuggereerd dat het heel lastig is en dat zo'n bureau een goede zaak is. Maar dat is het natuurlijk niet met dit soort woekerpercentages.

En ik vind het niet ok dat jullie daar financieel voordeel bij hebben.

Reageer