Consumentenbond.nl

Deelscooter: iets voor jou?

• 26 maart 2021
  • 5 reacties
  • 308 Bekeken
Deelscooter: iets voor jou?
Badge +8
  • Moderator
  • 1946 reacties

Je ziet ze steeds vaker op straat: deelscooters. Ze zijn handig als je snel van de van de ene naar de andere plek wil. Zo hoef je niet altijd het openbaar vervoer te gebruiken. In verschillende Nederlandse steden kun je al gebruik maken van deze scooters.

Maar wat kost het gebruik van zo'n deelscooter? En waar moet je op letten? Wij zetten het voor je op een rij

Gebruik jij wel eens een deelscooter? Waarom wel of niet? Praat mee!

5 reacties

Ik zie geen meerwaarde t.o.v. mijn huidige vervoermiddelen, fiets en auto.
Het niet all risk verzekerd zijn is ook een groot minpunt.
Ik zie die dingen wel regelmatig in mijn straat staan.
Het OV gebruik ik ook niet in de stad, omdat lopen sneller gaat.
Om die reden zit er heel vaak 1 persoon in de bus, de chauffeur.

Reputatie 7
Badge +6

Er zal ongetwijfeld een markt voor zijn en afhankelijk van persoonlijke omstandigheden en woonadres en handige oplossing kunnen zijn . Bij regelmatig gebruik zal het snel te duur worden vergeleken met een zelf gekochte scooter . Geen All Risk is riskant en kan een fikse strop opleveren . 

100x beter dan benzinescooters. (Na de link gaat het alleen over e-scooters)

Ik vind het super makkelijk om te gebruiken! :) 

Ik gebruik de deel scooter van Go sharing heel vaak. Meestal naar mijn eindbestemming vanaf bijvoorbeeld het metrostation. Snel en handig. Gewoon het eerste of laatste stukje. Meestal niet meer dan 3 km. De rest doe ik met openbaar vervoer. In hoge uitzondering een langere afstand, als ik het met openbaar vervoer niet meer red, of als er stremmingen zijn. Ik ben er blij mee. Het helpt mij om efficiënt gebruik te maken van mijn tijd tegen niet al te veel geld.

Reageer