Diner Cadeau Kaart: niet kopen!

• 7 April 2015
  • 66 reacties
  • 41066 Bekeken

Ik had een Diner Cadeau Kaart gekregen. Ik heb deze in een restaurant gebruikt, maar er was nog een behoorlijk bedrag over. Nu blijkt dat te zijn verdwenen - weg - vervallen. Zomaar! In de voorwaarden - en in hele kleine lettertjes op de kaart - staat dat het tegoed na 1 jaar vervalt. Maar wat er niet bij staat is dat dat jaar ingaat op de aankoopdatum door de gever van de kaart. En die ken je als gebruiker niet, en die staat ook nergens op de kaart vermeld. Als de koper de kaart dus even van tevoren heeft gekocht, gaat dat allemaal van de geldigheidsduur af en verdwijnt je tegoed zomaar. Dat moet winstgevende business zijn voor Diner cadeau kaart!!!

Kortom, mijn advies: koopt nooit een Diner cadeau Kaart!

66 reacties

Ik heb dezelfde ervaring met een dinerbon, kreeg deze in 1x niet op en weg was het tegoed. Overigens zijn er restaurants (die overgenomen zijn van vorige eigenaar) die niet meer meedoen en de dinerbon niet meer accepteren. Het aanbod waar dan wel in te leveren wordt beperkter,

Erger is wanneer je een theaterbon van een locatie krijgt en de nieuwe eigenaar deze niet meer accepteert. Dat overkwam vrienden; jammer van die 120 euro alleen daar te besteden. .

Moraal; geef nooit kadobonnen; verpak het geld in een leuke versiering; dat geeft wel zo leuk en is veiliger!
B. Vroom

Ik heb exact dezelfde ervaring met de Restaurant Cadeaukkaart. Na vervaldatum is alleen met extra overredeingskracht mogelijk het verloren bedrag terug te krijgenb. Ik vind dit een malafide handeling. Op dezlfde kaart 2 tegenstrijdige meldingen maken over de gelsdighesidsaduur.

Dit moet veel dujidelijker bekend worden gemaakt. Er zijn beslist meer "SLACHTOFFERS" Stkeligheden zou een goed middel zijn. De zelfstandige organisatie dekt zich in, maar dat geldt voor hun zelf en niet voor de gever/ontvanger van zo'n kaart.

Ik wil ook duidelijk erop wijzen deze kaart niet te kopen. Jammer dat deze kaart overal wordt aangeboden (Primera), zonder dat men gewaatschuwd wordt op hun voorwaarden.

Er moet dus een nieuwe kaart komen, die wordt uitgegeven door de HORECA. Die zijn ook niet op de hoogte van dit onoirbare handelsgedrag.
Ook de Nederlandse sauna cadeaubon is maar 1 jaar geldig. Staat wel in kleine lettertjes op de kaart. Voor de vervaldatum moet je naar de website. Ook dit is een kaart waar gewoon het volledige bedrag voor betaald moet worden. Het is geen koringkaart! Je kan ze zelfs van 150 euro kopen. Een geldigheid van 1 jaar vind ik dan schandalig kort. Ik ben wel een regelmatige sauna bezoeker, maar geen frequente bezoeker. Er kan wel eens eens een jaar voorbij gaan voordat ik er tijd voor vrij kan maken. Het is niet of je even naar de HEMA rent om even iets te kopen. Een HEMA cadeaukaart is overigens wel onbeperkt geldig. En die is zo besteedt. Ik zal niet meer vragen een cadeaubon cadeau te doen die korter dan 5 jaar geldig is of er zelf 1 cadeau doen.
Ook slechte ervaringen....

De kaart (a 50 euro!!) al bijna een jaar in bezit. Maar deze is bij zo weinig restaurants geldig dat ik al het hele jaar zoek naar mogelijkheden de kaart te gebruiken. Gaat hem niet worden. Weg geld.

Triest. Zeer slecht verhaal. Mijden deze kaart.
Mijn dochter heeft een Diner Card van € 150 kado gedaan. Ze kocht het in november 2014 en heeft het in januari 2015 gegeven, Door omstandigheden zag ze de ontvanger van de kaart niet eerder. Toen de ontvanger het wilde inwisselen was de kaart verlopen. welgeteld 4 dagen. Mag dit zomaar. Er stond weliswaar 1 jaar geldig, maar de ontvanger kreeg het in januari en dacht dat hij op tijd was.

Dit is niet duidelijk/ Was via de site ook niet meer te traceren. Ook het restaurant kon het niet inzien op de site. Dit is makkelijk verdiend voor Diner Card. Mijn dochter heeft hard moeten werken voor die € 150.

Mijn advies: NOOIT MEER DINER CARD KOPEN!!!
Ik koos vorig jaar voor de Dinercadeau bon uit m'n kerstpakket . Ook ik dacht dat ik de kaart deze maand nog kon opmaken. Mijn man had een kaart van Restaurantcadeau twv 70 euro en samen met mijn kaart van 50 euro dachten we lekker met z'n vieren te gaan eten bij restaurant De Raadskelder in Vaals tijdens een weekendje. Toevallig de avond voor vertrek even gekeken op de site van beide bedrijven en ja hoor, bonnen verlopen! Beide bedrijven gebeld: Restaurantcadeau deed niet moeilijk. Mijn man kreeg een nieuwe kaart die weer een jaar geldig was tegen betaling van 9 euro kosten weliswaar. De medewerker van Dinercadeau raadde eveneens aan een mail te sturen en dan zou dit beoordeeld worden. Mijn kaart bleek trouwens pas vier dagen verlopen. Helaas, ze weken niet af van de regels. Ik kon wel een kortingskaart krijgen maar wat had ik daaraan? Zelfs toen ik uitlegde dat ik had besproken bij het restaurant en de kaart dan zou verzilveren wilde men geen begrip tonen. Zwaar teleurgesteld! Doorgegeven aan restaurant de Raadskelder (waar je overigens heerlijk kunt eten) en ook zij vonden dit een vreemde zaak.DAAROM NOOIT EEN DINERCADEAU KAART KOPEN! !
Deze kaart idd niet kopen!

Als ontvanger moet je bijna wanhopig op zoek naar aangesloten restaurants, en hun info op de website is niet up to date. 1200 restaurants in heel Nederland lijkt heel wat maar is ontstellend weinig
Inderdaad, een lastig cadeau om te krijgen. Hartstikke leuk bedoeld door de gever maar maar heel beperkt te gebruiken. Te weinig restaurants die meedoen.

Kortom: niet doen!
Ik ben het helemaal eens met de voorgaande, kritische kanttekeningen bij de diner cadeau kaart. Ook in ons geval blijkt de kaart te zijn verlopen. Voor mij is de 'diner-cadeau' club een malafide organisatie, die bewust informatie over de verloopdatum van de kaart in het vage laat/niet verstrekt en als gevolg daarvan, ten koste van de gevers en de ontvangers van de kaart, een hoop geld opstrijkt. Ook de gebruikstermijn van (slechts) 1 jaar(!) vormt voor mij een een overduidelijke illustratie dat het de 'diner-cadeau' club niet gaat om de voldoening/tevredenheid van de gevers en de ontvangers van een diner-cadeaubonnen maar om de eigen portemonee. Inderdaad "DINER CADEAU KAART: NIET KOPEN!"
Dezelfde ervaring met Diner Cadeau, 70 euro weggespoeld... Er stond geen datum op, eindelijk een restaurant gevonden waar ik hem in kon en wilde leveren was hij verlopen.... Gemaild, maar helaas. Pech gehad. Slechte service!!
Tjonge jonge, het is niet te geloven dat er met zoveel slechte reacties geen actie wordt ondernomen.

Ook ik ben helaas slachtoffer. Diner cadeau kaart reageert onwrikbaar!Snap niet hoe medewerkers van die organisatie nog rustig kunnen slapen terwijl ze argeloze klanten bestelen. Helaas ga je pas kijken naar ervaringen met deze kaart als het al te laat is.Tenslotte kijk je een gegeven paard niet meteen in de bek. Ook hier bleek het erg lastig om de kaart te verzilveren. Restaurants die "niet meer mee deden" maar ook een restaurant dat 25% extra vroeg van het rekeningbedrag als ik met de kaart wilde afrekenen.Had ik dat maar gedaan. Dan had ik er tenminste nog iets aan gehad. Maar helaas.

En snap ook niet dat ik met deze klacht niet terecht kan bij klachtenkompas. Moeten we nu met zijn allen contact opnemen met de belbus om hier rechtvaardigheid in te verkrijgen?

1. En snap ook niet dat ik met deze klacht niet terecht kan bij klachtenkompas.
  2. Moeten we nu met zijn allen contact opnemen met de belbus om hier rechtvaardigheid in te verkrijgen?
Geplaatst door J. De Vaan op Jun 24, 2016.
1. Er staan 32 klachten op klachtenkompas. Dinercadeau kiest er, net als vele anderen, voor om niet te reageren. Hoe zou u ze willen dwingen?

2. De bal ligt overduidelijk bij de politiek, deze praktijken zijn blijkbaar juridisch niet aan te pakken dus moet de wet veranderen.
Ook ik heb een Diner Cadeau Kaart gekregen. Het tegoed is bij na 6 maanden vervallen, gezien ik deze heb ontvangen toen deze bonnen al 6 maand 'actief' waren. Het betreft in totaal een waarde van 200 euro.

Ik kan onderstaande berichten bevestigen. In de voorwaarden - en in hele kleine lettertjes op de kaart - staat dat het tegoed na 1 jaar vervalt. Maar wat er niet bij staat is dat dat jaar ingaat op de aankoopdatum door de gever van de kaart. En die ken je als gebruiker niet, en die staat ook nergens op de kaart vermeld. Hiervoor moet je online het pasnummer opzoeken en deze kaart voor kaart controleren (wie doet dit met cadeaubonnen...).

De door de organisatie geboden regeling is diefstal te noemen. Achtmaal 25% korting bij de aangesloten restaurants, wat in de praktijk bij een diner van twee op 10 a 15 euro uitkomt. Ik moest dus 8 maal uit eten en me in de kosten steken om soortgelijke waarde uit deze compensatie halen. Dit terwijl de bon aan mij is vergeven om juist kostenloos uit eten te kunnen gaan.

Kortweg dit is gewoon een graai organisatie zonder enig oog voor de klant. GEEN CADEAUBONNEN KOPEN DUS! Het business model draait op mensen die voor volledige waarde een bon aanschaffen en deze laten verlopen en daarvoor dramatisch worden gecompenseerd.
VVV dinercheque gekregen van 50 euro, na dure vakantie lekker goedkoop uiteten, dachten we.

Ten eerste is het aantal restaurant die hier aan mee doen best beperkt althans je hebt geen keuze vrijheid. Vervolgens kon mijn vriendin haar papieren vvv dinerbonnen wel verzilveren maar ik mijn creditcard bon niet, werd het dus een duur etentje.

Voelde me goed voor lul staan in het restaurant en baalde enorm dat ik nu de volle pond moest betalen en nu zit ik met een bon waar ik niets mee kan, nu afwachten wat vvv hieraan gaat doen. Mijn vertrouwen is in elk geval helemaal weg. Vond het een leuk cadeau maar werd een grote teleurstelling, zal het zelf dan ook nooit kopen. Advies: geef gewoon geld. Heb je alle vrijheid en wordt altijd geaccepteerd.
Vorig jaar een diner-cadeau kaart gekregen en een tijdje per ongeluk laten liggen in een lade. Nu zou hij van pas komen en dat zou moeten kunnen want bij de regel "geldigheid" was het aantal jaren niet ingevuld. Tot onze grote teleurstelling bleek de kaart verlopen en hebben we ons dus blij gemaakt met een dode mus. Bij het uitpakken van het "cadeau" zien we op de achterkant van de kaart staan dat hij 1 jaar geldig is. Wat een onzin, een waardebon die zijn waarde verliest na niet al te lange tijd. Een mail gestuurd naar de organisatie: daar krijg ik het aanbod om met 25% korting te dineren voor een bepaalde periode (zal ook wel spoedig verlopen). Maar dit geldt niet voor menus waar al een vorm van actie voor geldt. Alleen bij menus die voor de volle prijs op de kaart staan kun je dit gebruiken, een sigaar uit eigen doos dus. Mijn advies : niet aan beginnen deze waardeloze kaart.
hieronder de reactie van het restaurant cadeau kaart team. Dit was na 15,5 maand na aankoop

"Uw RestaurantCadeau kaart wordt geactiveerd vanaf moment van aankoop. Vanaf dit moment is de kaart 1 jaar geldig. Dit verschilt dus per verkochte kaart. Wij kunnen om deze reden helaas niet de geldigheidsdatum op de kaart vermelden. U heeft de geldigheid van uw tegoedpas te allen tijde kunnen controleren op onze website.Wij hanteren een coulanceregeling van 3 maanden na de vervaldatum. Uw kaart is al meer dan 3 maanden geleden verlopen. Helaas is het voor u niet mogelijk om aanspraak te maken op deze regeling. Deze regeling is ook terug te lezen in artikel 4.2 van onze Algemene Voorwaarden.Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.Met vriendelijke groet, Het RestaurantCadeau Team www.restaurantcadeaukaart.nl"

idd niet kopen dus, geld weggooierij
Ik vond zo een kaart (wist niet meer dat ik deze had of hoeveel erop staat) en wilde die avond toevallig buiten de deur eten. Ingelogd en vervolgens zien dat de kaart is verlopen. Mail gestuurd en het volgende was het standaard antwoord (ze zullen met regelmaat deze klacht krijgen):

RestaurantCadeau is standaard een jaar geldig. De kaarten worden gemaakt en afgesproken voor één jaar, met hierbij geldende contracten en afspraken met de restaurants die meedoen aan het product. RestaurantCadeau kan alleen de bepaalde geldigheid garanderen conform de overeenkomsten met de aangesloten restaurants. Het is te allen tijde mogelijk geweest om de vervaldatum te controleren op onze website.

In uw geval kunnen we constateren dat de kaart inmiddels meer dan drie maanden geleden is komen te vervallen, namelijk op 23-05-2016. Helaas is het daarom niet meer mogelijk om gebruik te maken van de coulanceregeling, zoals ook is terug te lezen in onze Algemene Voorwaarden.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Excuses voor het eventuele ongemak. Als of een dief zogenaamd oprecht berouw toont. Wat een grap.

Conclusie: malafide bedrijf met het verdienmodel oplichting. Geen enkele wil om te denken vanuit de klant. En dan heb je uiteindelijk geen bestaansrecht. Zo werkt de markt tegenwoordig. Niet kopen is de kortste weg naar faillissement.
Hoewel ik volledig met u sympathiseer en er zelf vorig jaar ook heb weggegooid kun je niet van oplichting spreken. Als het namelijk oplichting was zou je bij de rechter je gelijk moeten kunnen halen. Het probleem is dat dit blijkbaar volkomen legaal is.
Ach, ongetwijfeld heb je gelijk. Maar ik, en velen met mij, hebben het gevoel te worden opgelicht door RestaurantCadeau. RestaurantCadeau maakt sluw en achterbaks gebruik van de kleine ruimtes binnen de wet. RestaurantCadeau is met deze praktijken niet als een professionele dienstverlener dagelijks in de weer haar klanten te bedienen. RestaurantCadeau heeft tot doel haar resultaat te maximaliseren en daarmee ook slachtoffers maken. Een integer bedrijf optimaliseert haar resultaat. Een klantgerichtbedrijf komt haar klanten tegemoet en verschuilt zich niet achter zelf opgestelde voorwaarden die pas zijn te lezen als er wordt ingelogd. Nergens op de kaart zelf staat een einddatum, noch dat er sprake is van een einddatum. Ongetwijfeld een bewuste keuze, want de strategie bestaat volledig uit het verschuilen achter de algemene voorwaarden (zie de standaard reacties van RestaurantCadeau) die de koper of de ontvanger van de kaart onbekend zijn. Of direct en makkelijk zijn te achterhalen. Dit zal een rechter als misleiding kwalificeren. Laten we het dan voor nu legitieme oplichting noemen.

[gedeelte bericht verwijderd door beheerder ivm ongepastheid]
Ik snap niet waarom er nog steeds geen wet ligt die simpelweg eist dat iedere cadeaubon minimaal twee jaar geldig blijft.
De klachten blijven maar doorgaan. Mijn reactie is van maart 2016 en inmiddels zijn we dus ruim 7 maanden verder zonder dat aan de oorzaak van het probleem -opzettelijke onduidelijkheid- iets wordt gedaan. Bovendien lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat veel mensen met dezelfde ervaring de weg naar deze site van de Consumentenbond niet vinden/kennen en dat het probleem dus wel eens (veel) groter zou kunnen zijn dan het aantal klachten op de site. In mijn ogen zou het dan ook goed zijn als de Consumentenbond, die via de ingezonden stukken inmiddels toch ook direct op dit 'consumentenprobleem' betrokken is, er in bijv. de Consumentengids aandacht aan zou besteden. "Ik zat erbij en ik keek ernaar" is, naar mijn ervaring, niet de stijl van de Consumentenbond.

Met vriendelijke groet,

Roelof Munneke
Reputatie 3
Badge +4

Beste Roelof Munneke, de geldigheid van cadeaubonnen en andere problemen rondom cadeaubonnen hebben zeker onze aandacht! Zo hebben we bijvoorbeeld samen met de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten algemene voorwaarden vastgelegd. Deze voorwaarden gelden wel alleen voor cadeaukaarten die aangesloten zijn bij het keurmerk. Klachten en signalen over (nog niet of niet aangesloten) cadeaukaarten houden we goed in de gaten.

echt zonde..kaart voor mij bruiloft gehad en ja! maar een jaar geldig. maffiapraktijk...wel leuk als je snel geld wil verdienen ..geef cadeaukaarten uit die maar een jaar geldig zijn...grr hopelijk helpt karma ..en krijgen ze ellende ofzo...pff Niet kopen! geef dan geld in een envelop..of stuur het naar een arm land willekeurig adres..veel leuker...goodluck
Wat een waardeloze organisatie. Heb een bon gekregen van €45. Bij inwisseling bleek kaar verlopen. Gewoon diefstal. Waarschuw idereen ook via Facebook om deze kaart niet aan te schaffen. Op je spaarrekening krijg je niet veel rente. Maar diner-cadeau.nl is een "boevenorganisatie" die gewoon €45 na een jaar laat verdampen. Ik voel me zwaar opgelicht. Koop voor een ander nooit de Diner Cadeaubon. De VVV diner cheque is 5 jaar geldig. Dat is tenminste een normale manier. Ik snap niet dat dit niet door de consumentenbond, kassa of radar aangepakt kan worden. Op hun kaart staat alles groot. Alleen de voorwaarde van maximaal een jaar geldig staat wel heel klein onder op het kaartje. Lekker verdienen zo. Het is een schande
Ook ik raad het af een restaurant-cadeau kaart te kopen. Vanavond met een vriendin een restaurant uitgezocht op internet die deze kaart accepteren.Toen we uitgegeten waren en wilden betalen met de cadeau kaart, bleek deze ongeldig omdat deze 2 weken over de datum was. Wat flauw. Geen idee dat er een houdbaarheidsdatum op zat. Dat was een domper. Wat vreemd, want deze kaart is toch al eens betaald? Het was een verjaardagscadeau. Voel me enorm beetgenomen door cadeau-kaart!.

Reageer