E-bike aanbiedingen: lokkertjes of goede deals?

• 21 February 2019
  • 10 reacties
  • 8020 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Fietsfabrikanten en winkels adverteren regelmatig met acties of inruilmogelijkheden voor elektrische fietsen. Sommige fabrikanten schreeuwen dit wat harder van de daken dan anderen. Zo staan de folders van bijvoorbeeld Stella, Amslod en Forza vol met actieprijzen en inruilkortingen die op kunnen lopen tot maar liefst 800 euro.

Ben jij wel eens ingegaan op een actie of een inruilkorting van een elektrische fiets? We zijn benieuwd of je echt de aanbiedingsprijs betaalde of dat de actieprijs een lokkertje bleek. Deel je ervaring hieronder!

10 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Beste Ferry,

Na enkele jaren afwezig te zijn geweest in de tweewielerbranche ben ik sinds kort weer werkzaam in de branche. Ik weet dat dit een consumenten forum is, maar met mijn dubbele pet (professional/consument) wil ik toch een bericht achter laten

Wat mij direct opviel zijn de door jou genoemde lokkertjes. Dit is niet alleen bij de door jou genoemde merken, maar ook bij sommige (grote)dealers van andere bekende merken.

De fiets wordt goedkoop aangeboden, maar voor onderhoud, bezorgen, afmonteren of garantie moet worden bijbetaald waardoor het geschetste voordeel in veel gevallen komt te vervallen.

Helaas zie ik in de praktijk dat op basis van deze lokkertjes (en ook onbewuste consumenten) verkeerde en soms te sterk prijs gedreven keuzes worden gemaakt waardoor de consument een niet passende fiets koopt met alle ergernissen van dien. Hierdoor zijn sommige consumenten niet tevreden over hun e-bike terwijl het in de basis best een goede E-bike kan zijn, maar niet passend is bij gebruik, gewicht van de consument, lengte etc etc.

Succes met jullie onderzoek.
Badge +1
Ik lees ook advertenties van o.a Stella waarbij hoge kortingen en inruilprijzen worden genoemd, maar waarop? Ik heb nog nooit een advertentie van Stella gezien waar een verkoop/advies prijs bij staat, dus waarop men korting geeft is gewoon niet te zien.
Gewoon bij de plaatselijke Dealer, een beetje korting en een hele goede garantie, begeleiding, service, leenfiets , enz, enz.

Op de adviesprijs, die staat in de catalogus die je kunt aanvragen of kunt zien als langs de winkel gaat. Je moet gewoon de netto-prijzen vergelijken en diverse winkels bezoeken, als je dat niet doet dan betaal je al gauw honderden of zelfs duizenden euro's meer, natuurlijk is service ook belangrijk, dus dat moet je ook meenemen in de beslissing.
Ik lees ook advertenties van o.a Stella waarbij hoge kortingen en inruilprijzen worden genoemd, maar waarop? Ik heb nog nooit een advertentie van Stella gezien waar een verkoop/advies prijs bij staat, dus waarop men korting geeft is gewoon niet te zien.
Gewoon bij de plaatselijke Dealer, een beetje korting en een hele goede garantie, begeleiding, service, leenfiets , enz, enz.
Hou er rekening mee dat de accu per jaar 15% in kracht afneemt . En als je een e- Nike probeerd in te ruilen moet je eerst zorgen voor een
nieuwe accu a 600 euro . Dus ik rij mijn e-Nike op en koop nooit meer een e-Nike
Wij schaften tegelijkertijd twee Stella e-bikes aan: een Lugano-herenmodel voor catalogusprijs € 1.729,00 en een Vicenza-damesmodel voor catalogusprijs € 1.834,00. Dit zijn de bedragen waarvoor de ANWB ze heeft opgenomen in de E-bikeverzekering met daarnaast € 25,00 voor onderdelen.
Wij hebben voor de twee fietsen € 1.450,00 per stuk betaald, plus tweemaal gratis dubbele fietstassen.
Een korting dus van totaal € 713,00, waarmee wij best tevreden waren en na anderhalf jaar berijden van deze Stella-fietsen evenzo.
Badge +1
Vorig jaar juni twee Stella elektrische fietsen gekocht tegen een aantrekkelijke korting (voor ca. 1600 euro per stuk, na inruil (waarschijnlijk ook zonder, maar ik had geen zin om mijn oude fietsen zelf te gaan verkopen) , dat scheelde enorm t.o.v. de prijs die ik van elektrische fietsen bij andere leveranciers zag. Ze hebben een winkel in mijn woonplaats, dat is in ieder geval handig bij problemen of vragen. Ook (diefstal)verzekering met hulp onderweg erbij genomen, dat is aan te raden omdat veel e-bikes gestolen worden en je ook wordt geholpen bij pech onderweg. Tot nu functioneren ze goed en rijden prettig, hoewel ik zelf er heel weinig mee rijd, maar ik ben van plan dat in het voorjaar meer te gaan doen als het mooi weer is.
Reputatie 7
Badge +5
@M.J.J. van den Oever Ik kan niets over de Hybike vinden, wel over Haibike.
Badge
Wij hebben vorig jaar 2 Hybike's fastspeed e-fietsen gekocht bij een echte Vakman die daar veel verstand van had met 5 jaar volledige garantie, zowel in dames en herenmodel met op elk 1000,= Euro korting. Na er een jaar en 8000 Km. er mee gefietst te hebben kunnen wij een beetje uit ervaring spreken, en die is geweldig na al eerder dure gewone Giant sportfietsen met 27 speed en een stel Sparta Ion 8 speed E-bikes te hebben gereden, zijn wij zeer over de voortreffelijke ondersteuning, de uitmuntende uitrusting en de sterke 90 Nm. 48 Volt-Motor erg te spreken. Ook de accu's van beide fietsen zijn uitwisselbaar en het vermogen is voortreffelijk en ook de reikwijdte van 180 Km. op de 2e. van de 5 standen vinden wij buitengewoon. ook zijn de Hybike's uitgerust met de betere en 20 tal versnellingen van Shimano en met 42 mm. brede lichtlopende Duitse banden die erg comfortabel zijn.
Aan deze Hybike's is de kwaliteit er overal vanaf te zien,, ook waar je met je schoenen wat vaker het frame kunt raken zit er mooi rubber er op zodat beschadigen bijna onmogelijk is, de kleuren zijn Wit met Rood en Zwart, ze zijn voorzien van goede verlichting zelfs voorzien van stoplichten op de schijfremmen. Alles bij elkaar een geslaagde aankoop, nul problemen gehad en derhalve perfect.Natuurlijk waren dit geen koopjes, maar dan heb je ook werkelijk wat.
Floor Brouwer
Koop een fiets bij de vakman, als het kan dichtbij. Bij een defect ben je er dan zo. Heeft hij een ruilfiets voor je? best wel belangrijk. Mijn vakman haalt hem zelfs thuis op, met ruilfiets, super service. Van der Leede tweewielers Meerkerk. Een e-bike gaat lange tijd goed, maar ineens heb je wat, dan is de vakman nodig. Best mogelijk dat het via internet goedkoper is. Let op: goedkoop is duurkoop
IK heb vorig jaar een Stella fiets gekocht en ja ze hadden aanbiedingen maar daar geloof ik nooit zo in want ze hebben altijd aanbiedingen. Ik had mijn huiswerk gedaan via de consumentenbond en ik wist wat ik wilde en wat ik uit wilde geven daarnaast een leuk bedrag terug krijgen voor mijn zeer weinig gebruikte fiets. Dat kreeg ik, ik ben tevreden ook al had ik achteraf gezien de inruilfiets zelf moeten verkopen. Doe je huiswerk, lees je in en dan weet je wat een echte aanbieding is.

Reageer