E-bike-collectief Consumentenbond in de mist?

• 29 June 2021
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 1
Badge

De CB is een deal aangegaan met de Fietsvoordeelshop: het e-bike-collectief. Naast een gunstige prijsstelling is het feit dat de CB “er achter staat” een belangrijk aspect voor mij om tot deelname en daarmee koop van een fiets bij de Fietsvoordeelshop over te gaan. Maar het lijkt erop dat de afspraken, voorwaarden etc. die zijn overeen gekomen en ook op de website van de CB staan vermeld, niet overeen komen met de praktijk die wordt ervaren bij het kopen/bestellen en vervolgens afleveren van een fiets. Veel ervan is ook terug te vinden bij eerdere reviews van klanten. Het gaat dan o.a. om de toegezegde levertijd, actieve informatieverstrekking en zorgplicht in de vorm van goede service en ondersteuning vanuit het e-bike-collectief van de CB. Ik heb hierover al mondeling en schriftelijk contact gehad met de CB. Ik ben erg benieuwd hoe andere kopers die lid zijn van de CB, e.e.a. (hebben) ervaren. 

5 reacties

Veel ervan is ook terug te vinden bij eerdere reviews van klanten. 

Waar dan, ik kan hier niets vinden.

Reputatie 1
Badge

Waar dan, ik kan hier niets vinden.

Ter verduidelijking: het betreft geen reviews op de website van de CB maar op andere websites die je tegenkomt als je wat gaat surfen op het internet m.b.t. de klantenservice etc.van de Fietsvoordeelshop.

Reputatie 4
Badge +5

Persoonlijk heb ik bij de Fietsvoordeelshop, locatie Amersfoort, goede ervaringen qua aankoopkeuzehulp en onderhoud. Wij hebben daar prima fietsen gekocht en de service is ook goed.

Zou u willen concretiseren wat er dan niet goed gaat bij deze leverancier ? 

Op welke fora is dat en hoe betrouwbaar zijn deze platformen ? Is de FVS in de gelegenheid gesteld om te reageren ? 

Badge +5

Hi @F. Cornelis. Vervelend te lezen dat je ervaring met ons E-bikecollectief zo is verlopen, maar goed dat je dit deelt. Dit had niet mogen gebeuren. Wij vinden goede service en klantgerichtheid juist erg belangrijk. We zullen je feedback meenemen in ons evaluatie gesprek met Fietsvoordeelshop. Kunnen we misschien verder nog iets voor je betekenen? 

En wat ik wel opmerkelijk vind dat het leaseaanbod verschillende Piaggio ebikes aanprijst. Deze komen niet voor in de tests van CB. Vervolgens zijn deze fietsen nergens in mijn omgeving (randstad) te bekijken.

Reageer