Een reis boeken in 2021/2022

• 10 August 2021
  • 8 reacties
  • 549 Bekeken
Een reis boeken in 2021/2022
Reputatie 1
Badge +1

Steeds meer mensen gaan weer op vakantie in binnen en/of buitenland. Op onze website delen we al verschillende tips, waar je op kunt letten.

Waar let jij op bij het boeken van een reis binnen of buiten Nederland? En heb je nog goede tips voor andere reizigers? Deel het met ons!

8 reacties

Als je bij KLM een vlucht boekt voor 2021, dan kun je tot vlak voor vertrek gratis omboeken of annuleren. Erg handig in deze coronatijd. Je loopt dan geen risico.  Ik heb het zelf deze zomer gedaan met mijn vlucht naar Barcelona. KLM stuurt op de site wel erg op omboeken, maar je kunt (na even zoeken) ook annuleren. Je krijgt dan een voucher die je vervolgens (wel vrij makkelijk) weer moet  omzetten in geld. Zo had ik in anderhalve week mijn geld terug 😊

Reputatie 5
Badge +4

We zijn allang gewend aan de nieuwe realiteit dat het jojoën van zulke Corona gerelateerde virusuitbraken er voorlopig nog is. In die tijd bekijken we wat er nog wel mogelijk is zonder al die problemen/onzekerheden rondom het boeken buiten Nederland. Voor de situatie in NL is imho het toch wat overzichtelijker, zeker als je pas laat boekt waardoor je meer zekerheid hebt. Uiteraard kan daar een “vol” uitkomen, wat op zich een beetje jammer is, maar de afstanden in NL zijn relatief klein, dus andere opties zoals naar Hotel Thuis gaan en het daar aangenaam maken, ook heel makkelijk te realiseren zijn.

We kijken dus vooral naar de positieve kanten van alles, want aan het overige kunnen we toch niets doen.

Hopelijk wordt dat de reach qua bereikbaar gebied steeds groter agv de hoger wordende vaccinatiegraad, zodat er nog meer keuze is, maar gezien de lage vaccinatiegraad in de wat verre landen, maken zelfs de Europese landen er omheen voorlopig nog best tricky om er te zijn. Zie oa het vluchtingenprobleem in die landen, waar ook nog geen oplossing met een menselijke maat voor handen is en de vaccinatiegraad hoe snel gaat voor die mensen omhoog op een niveau dat oa vergelijkbaar is met NL?

Reputatie 1
Badge +1

@Saalbers Dat is zeker een mooie tip. Dank voor het delen. Het is fijn om te zien dat luchtvaartmaatschappijen, maar ook vakantieparken en reisorganisaties inspelen op de onzekerheid rondom reizen. En er steeds meer met oplossingen komen, zoals omboekgarantie en zelfs annuleren. Goed om op te letten als je gaat boeken. Dit kan je een hoop onzekerheid, gedoe en geld schelen. 

Reputatie 1
Badge +1

@Gebruiker1234567890 Goed om te lezen dat jullie vooral naar de positieve kanten kijken en er het beste van maken. 

Reputatie 7
Badge +6

Het lijkt er steeds meer op dat die Covid 19 een blijvertje is . Heel veel mensen zijn voor , tijdens of na de vakantie in de problemen gekomen door allerlei oorzaken die vaak niet te voorzien waren . Nog steeds kan dat gebeuren . Wij blijven voorlopig thuis . Als we toch gaan , dan boeken we zo kort mogelijk tevoren in een buurland rechtstreeks bij een hotel en reizen we met eigen auto en gaan niet langer dan een week . Hiermee kunnen we risico's flink beperken . Nu en dan een dagtochtje in eigen land is ook leuk als alternatief . Velen kennen de aantrekkelijkheden van het eigen land niet of nauwelijks . 

Is het mogelijk om je reis te verzekeren voor wanneer je tijdens de verplichte corona test positief test op corona? Uiteraard kan je dan niet op vakantie vanwege de positieve test. Ik kan het antwoord nergens vinden. Ik verwacht van niet, maar dat is wel goed om zeker te weten, want daar zou ik best wat extra geld voor overhebben.

Badge +8

Hi @Gebruiker1537177097, welkom op de Community en goede vraag! Op onze website schrijven we hier het volgende over: ‘Geweigerd door vlucht door verkoudheid of koorts? Zo’n maatregel van de luchtvaartmaatschappij of overheid is meestal niet gedekt op de reis- en  annuleringsverzekering. Aegon biedt wel dekking als je de allriskdekking hebt afgesloten en de reisorganisatie geen oplossing biedt. Je moet dan kunnen aantonen dat je onverwachts bent geweigerd voor de reis vanwege mogelijke coronaverschijnselen.

Ben je ernstig ziek of te ziek om te reizen? Dan is dit voor annuleringsverzekeraars wel een geldige reden om te annuleren. Je hebt dan meestal wel een doktersverklaring en/of de positieve uitslag van een coronatest nodig. Heb je een los vliegticket gekocht? Probeer bij gezondheidsklachten dan om te boeken.’

Op deze pagina van onze website kun je meer lezen over reisverzekeringen en dekkingen in coronatijd.

Hi @Gebruiker1537177097, welkom op de Community en goede vraag! Op onze website schrijven we hier het volgende over: ‘Geweigerd door vlucht door verkoudheid of koorts? Zo’n maatregel van de luchtvaartmaatschappij of overheid is meestal niet gedekt op de reis- en  annuleringsverzekering. Aegon biedt wel dekking als je de allriskdekking hebt afgesloten en de reisorganisatie geen oplossing biedt. Je moet dan kunnen aantonen dat je onverwachts bent geweigerd voor de reis vanwege mogelijke coronaverschijnselen.

Ben je ernstig ziek of te ziek om te reizen? Dan is dit voor annuleringsverzekeraars wel een geldige reden om te annuleren. Je hebt dan meestal wel een doktersverklaring en/of de positieve uitslag van een coronatest nodig. Heb je een los vliegticket gekocht? Probeer bij gezondheidsklachten dan om te boeken.’

Op deze pagina van onze website kun je meer lezen over reisverzekeringen en dekkingen in coronatijd.

Bedankt, dat is precies de informatie die ik zocht!

Reageer