Consumentenbond.nl

Elektrische fietsen en Testuitslagen

• 4 mei 2017
  • 4 reacties
  • 591 Bekeken

Ik zie de test in de consumentengids van mei en ik ontvang ook een week eerder mijn dagblad met een bijlage over e-fietsen en test. Op het voorblad van de bijlage staat ook het logo van de consumentenbond en dan valt het op hoe verschillend de testen zijn en de uitslagen.Kalkhoff is beste bij de krant boven 2500 euro en bij de ander wordt er met geen woord over gerept. Zo ook met de Flyer fietsen, die ik zelf niet berijd.Verder is het beter om in de overzichten de motorwaarde en de NM-waarde te vermelden. Dus 250 W en 50 Nm bij kracht van de motor en niet 396 Wh of 540 Wh, omdat deze waarde bepaalt wordt door een zwakke of sterkere accu en een rekensom is van 36 Volt x 11 Ah = 396 Watt-uur. Dus 15 Ah x 36 Volt=540 Wh. Watt-uur heeft alleen met de actieradius van de fiets te maken.

En een maandblad voor senioren geeft ook een overzicht en daar zijn ook weer grote verschillen. Dus een beetje uniformiteit is misschien een volgende stap.

4 reacties

De Consumentenbond riep herhaaldelijk op om bij verdenking van misbruik van hun logo, gegevens of predicaten hiervan a.u.b. melding te maken, want het kan uiteindelijk misleiding of zelfs diefstal zijn. Stuur het beschreven object op of maak er een foto van. Waar die meldpagina nu te vinden is? Ik had ooit voorgesteld om dit gemakkelijk vindbaar onderaan op de webpagina te plaatsen ... maar dit schijnt nooit te zijn aangekomen. Handhaving CITAAT: Nu de licentiemogelijkheid bestaat, houdt de Consumentenbond streng toezicht om te voorkomen dat andere partijen onrechtmatig gebruikmaken van de predicaten en logo's van de Consumentenbond. De Consumentenbond treedt dan ook op tegen in omloop zijnde namaakpredicaten. Daarbij wordt Consumentenbond geholpen door een aantal partijen:

Een IT-bedrijf houdt online toezicht op het gebruik van Consumentenbond-logo's. Een landelijk panel van consumenten houdt een oogje in het zeil op het gebruik van logo's in folders, huis-aan-huisbladen en in winkels. Een advocatenkantoor helpt de Consumentbond met juridische procedures en advies.

Hele mooie test over elektrische fietsen. Top!

Ik vind het alleen heel erg jammer dat juist het Nederlandse merk RIH niet meegenomen is in de test. De fabrikant maakt kwaliteitsfietsen maar is bij velen onbekend.

*

*Commerciële link verwijderd door beheerder.

Klopt het dat het merk Amslod niet meegenomen is/wordt bij de testen?

Badge +8

Dat klopt helaas, @K. Stolwijk!

Reageer