Consumentenbond.nl

Ervaringen met Amslod elektrische fiets gezocht

• 9 mei 2019
  • 5 reacties
  • 1778 Bekeken

ik heb de test van de consumtenbond gelezen over de elektrische fiets
Nu is mijn vraag Hoe is de amslot die uit de anwb test als beste uit de test komt
Wie heeft er ervaring mee ?
groetjes

5 reacties

Koop absoluut geen fiets van Amslod. Als je er wat mee krijgt ben je gegarandeerd de sjaak. Ik zit nu net als bij de review iets eerder in deze rij al maanden te wachten op onderdelen (het display). Amslod zegt ze niet te hebben terwijl ze gewoon nog fietsen verkopen waarop die displays zitten. Dus de verkoop gaat voor de service. Ze zeggen dat ze geen onderdelen geleverd krijgen door de Corona maar ik zie hier op deze site tientallen berichten staan over fietsen die de afgelopen maanden zijn geleverd.
Vanmorgen hebben ze mij, zonder bericht van afzegging, laten zitten wachten op een reparateur die niet kwam opdagen. De onderdelen van Amslod kun je alleen bij Amslod krijgen. Amslod schrijft overal "de klant is koning" maar dat is dan wel de nieuwe klant. De bestaande klanten worden pas als laatste geholpen. De ANWB raadde Amslod eerst aan maar nu staat in hun laatste test, in hun huisblad de kampioen, dat Amslod qua tevredenheid van klanten helemaal onderaan bungelt met maar 33% tevreden klanten. KOOP HIER DUS NOOIT EEN FIETS.

Wij hebben vorig jaar 2 Amslot fietsen gekocht. De accu van een van de fietsen is stuk.

We zitten nu al 5 weken te wachten op een nieuwe accu. 

Belofte na belofte maar géén accu. 

Op accu.nl kan ik de Bafang accu zo bestellen en wordt hij de zefde dag nog verzonden. 

Waarom kan dat bij Amslot niet???

Heel slechte service en garantie!!!

Ik heb Amslod in gebreke gesteld op aanraden van mijn rechtsbijstandverzekering en daarna en email gestuurd dat ze een laatst kans kregen om het in orde te maken en dat ik anders juridische stappen zou gaan nemen. Toen is de boel gaan rollen en hebben ze mij een nieuw display toegestuurd dat ik heb gemonteerd.

Badge

Ik heb een zelfde soort ervaring met Amslod. Mijn eerste fiets had geen gebreke en dat ging perfect. Lekker makkelijk dat de service aan huis komt. Maar…. mijn tweede fiets, deze heb ik pas vanaf september 2019 en heeft steeds problemen, inmiddels 2 nieuwe motoren erin en een nieuwe accu! Het meest vervelende is dat het ontzettend lang duurt voordat er een afspraak gemaakt wordt.  Een keer heb ik na lang zeuren een leenfiets gekregen. 

Vorige week maandag (8 juni) heb ik dezelfde klacht voor het eerst weer gemeld via de mail. Kreeg redelijk snel een afspraak maar op een dag dat mij alleen uitkomt na 15 uur. Dit gemeld bij de klantenservice en wat gebeurd er… ik krijg een afspraak op 15 juni vanaf 11.30 uur. Gelijk maar weer gebeld. Aangegeven wanneer het mij uitkomt. Vervolgens hoor ik niets, daarom maar maandag ochtend weer gebeld want het is vervelend als er een monteur aan de deur komt en er is niemand thuis. Stond mijn afspraak er dus nog gewoon in????? Deze geannuleerd en werd mij toegezegd dat deze week er iemand langs zou komen. 

Gisteren nog gebeld om kwart over 4, ze zouden terug bellen voor 5 uur (ik moest nog werken om 5 uur) Ze belden om 6 uur, toen zat ik in een vergadering en kon de telefoon niet opnemen.

En je raad het al, ook vandaag nog steeds geen mail of belletje wanneer ik aan de beurt ben. Vanochtend nog gebeld, nu schijnt het dat ik volgende week woensdag ergens aan de beurt ben…. Dit is dus 2,5 week later. Maar nog geen mail hierover gehad.

Niemand voelt zich verantwoordelijk voor de service. Het liefst heb ik dat ze mijn fiets terugkopen en dan koop ik er weer een bij de plaatselijke fietsenmaker.

Badge

Spijt als haren op mijn hoofd dat ik vorig jaar een fiets van Amslod heb gekocht. 

KOOP NOOIT EEN AMSLODFIETS!!!!!

Niks dan ellende met zowel de fiets als dit bedrijf. Heb mijn fiets nu een jaar en al veel problemen mee gehad. De zgn.service is ronduit slecht. Tijdens de koop van de fiets komen er prachtige verhalen over de service aan huis maar in de praktijk is het echter heel anders. 

​​​Bij de eerste  problemen moest ik 3 weken wachten omdat de fietsenmaker op vakantie was (???!) Toen ik Amslod belde om te zeggen dat het mijn enige vervoersmiddel is en ik slecht ter been ben kreeg ik als antwoord dat ze "alle begrip" hadden maar dat, ze helaas niets voor mij konden doen. De lulkoek in de winkel bij de koop dat er binnen 24 uur iemand thuis komt bij pech of problemen bleek dus alleen een verkooppraatje. Het op maat gemaakte zadel ging steeds los, de motor haperde onderweg etc etc. Bij de laatste klacht dat de de fiets weer zo zwaar trapte en het leek of de motor uitviel werd ik behoorlijk onbeschoft behandeld door de telefoon door *, de contactpersoon die een reparateur moet sturen naar mijn huisadres. Ik vertelde dat ik direct na reparatie weer dezelfde problemen had gehad en lelijk ten val was gekomen samen met mijn hond die uit de fietsmand viel.. Ook mijn man die het gesprek overnam werd zwaar onbeschoft toegesproken door deze man. Hij loog en zei dat hij dit gesprek had opgenomen en deed zich voor als iemand anders. Onder valse naam iemand anders voor zijn gedrag op laten draaien. Amslod reageerde zeer lauwloenen op deze klacht en wij kregen de indruk niet geloofd te worden. Excuses kwamen niet. Een aangetekende brief aan de directie werd nooit beantwoord. Kortom een k. tbedrijf en ik adviseer iedereen om mij heen om geen fiets van amslod te kopen.  Fiets inleveren en geld terug doen ze niet en je zoekt het maar lekker uit als consument. Ik heb besloten er werk van te maken, zowel bij mijn rechtsbijstand als via kassa, radar en de bel bus. 

*[Gegevens verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

Reageer