Consumentenbond.nl
Beantwoord

Ervaringen met vluchtclaimservice cq EUclaim?

Toon eerste bericht

30 reacties

Met de gedachte dat de consumentenbond onafhankelijk is ben ik bij hun begonnen om uit te zoeken hoe je het beste een claim kan indienen. Eigenlijk wordt je daar vrijwel ongemerkt doorgesluisd naar EUclaim en voor je het weet zit je aan hoge kosten vast.

Uiteindelijk was één zelf gestuurde email naar Lufthansa voldoende om €800 (voor 2 personen) te kunnen incasseren.

Ik ben niet met EUclaim in zee gegaan en heb daarmee €284 bespaard.
Reputatie 7
Badge +5
Vlucht Claim Service

Klik op: Lees hoe het werkt.

Vlucht Claim Service: hoe werkt het?

Heb je mogelijk recht op vergoeding? Spreek altijd eerst de luchtvaartmaatschappij aan. Dit is voordeliger dan gebruikmaken van een claimservice, maar het kan ook erg tijdrovend zijn.
Hallo, onlangs heb ik voor een vertraging van Ryanair een claim ingediend bij zowel Ryanair zelf als bij Eu claim.
Nu heeft ryanair mij zelf vergoed (geld op rekening) hiervoor maar vraagt Eu claim om deze betalingsinfo van ryanair naar hun door te sturen zodat zij hiermee hun kosten kunnen berekenen......
Iemand een idee wat ik hier mee moet want ik heb de indruk dat zij gewoon makkelijk geld willen innen.......
Reputatie 7
Badge +5
Als EU claim niets voor je heeft gedaan, dan kunnen ze daar ook niets voor rekenen. @kurt1973

Maar als je al een volmacht hebt getekend, dan zijn ze al voor je aan de slag geweest en de volmacht ondertekenen en terugsturen, lijkt mij, gelijk aan een opdracht om te starten met de claimbrieven en dan hebben ze wel wat voor je gedaan.

https://www.euclaim.nl/zo-werkt-het

Ondertekende volmacht
U ontvangt van ons een volmacht. Wij hebben deze getekende volmacht van u nodig om namens u de claim in te dienen bij de vliegtuigmaatschappij. Zonder de volmacht kunnen we niet aantonen dat wij uw belangen behartigen.
Reputatie 3
Badge +4
Bert heeft gelijk. Als EUclaim een getekende volmacht heeft ontvangen, gaan ze aan de slag. Desgevraagd verklaart EUclaim dat Ryanair de gewoonte heeft om, naar aanleiding van een brief van EU-claim, de klant alsnog rechtstreeks te benaderen en uit te willen keren. EUclaim vraagt de klant om deze mail door te sturen zodat ze erop kunnen reageren omdat de zaak door de volmacht aan EUclaim is overgedragen. Vervolgens maakt Ryanair het OF naar EUclaim over en zorgt EUclaim ervoor dat de passagier het krijgt OF Ryanair maakt het alsnog over aan de klant. In dat laatste geval stuurt EUclaim een afrekening voor hun kosten omdat de correspondentie van EUclaim met de airline tot een positief resultaat heeft geleid. Dit staat ook opgenomen in de algemene voorwaarden van EUclaim: rechtstreekse communicatie dient doorgestuurd te worden en bij een rechtstreekse betaling krijgt de klant een afrekening krijgt voor de kosten van EUclaim. Wil je geen kosten betalen dan moet je je rechtstreeks en uitsluitend tot de airline richten.

Reageer