Consumentenbond.nl

Fietsendrager, kopen naar aanleiding van consumentengids test of gebruikers reviews?

• 28 april 2015
  • 11 reacties
  • 1354 Bekeken

De best geteste fietsendrager uit uw test 2014 blijkt na onderzoek in reviews voor vele kopers een deceptie. Ik heb daar opnieuw lering uit getrokken en lift niet meer voetstoots mee op uw testresultaten. Beter is om enige tijd af te wachten na uw test, daarna te bekijken of er een steekhoudend aantal reviews van de door u geteste producten zijn.

Zoveel hoofden zoveel zinnen uiteraard, dat geldt voor aankop van elk product maar gebruikerservaringen zeggen me inmiddels helaas vaak meer dan uw testresultaten.

11 reacties

Bij het aankoop filmpje Fietsendragers van de CB wordt de zware elektrische fiets als tweede op de trekhaak gezet. Dit belast de trekhaak onnodig. Daarbij komt dat tegen de adviezen in de accu niet van de fiets wordt gehaald
Reputatie 4
Badge +4

De best geteste fietsendrager uit uw test 2014 blijkt na onderzoek in reviews voor vele kopers een deceptie. Ik heb daar opnieuw lering uit getrokken en lift niet meer voetstoots mee op uw testresultaten. Beter is om enige tijd af te wachten na uw test, daarna te bekijken of er een steekhoudend aantal reviews van de door u geteste producten zijn.

Zoveel hoofden zoveel zinnen uiteraard, dat geldt voor aankop van elk product maar gebruikerservaringen zeggen me inmiddels helaas vaak meer dan uw testresultaten.

Geplaatst door M. Megens op Apr 28, 2015.

Reactie: hoe goed iets ook vooraf getest wordt pas in de praktijk blijkt of iets je ook bevalt. Een fiets of een auto geven in de praktijk hun geheimen prijs en na na enige tijd kun je zeggen of iets je bevalt en waar je tegenaan loopt in het dagelijkse gebruik. Dat kunnen voor u en mij verschillende ervaringen zijn onder verschillende verwachtingen. Ik heb nu een " beste koop" fietsendrager gekocht. Pas aan het einde van dit seizoen zou ik kunnen aangeven of ik echt tevreden ben.
Hiermee is het probleem van een te lage kogeldruk opgelost. Dit is een Astorc trailer hier kan je probleem loos 2 electr. fietsen vervoeren. Na gebruik is hij in te klappen en op een bijgeleverd onderstel te verplaatsen en op te bergen. Hij neemt dan niet meer ruimte in dan een. Ik gebruik hem nu al 6 jaar naar alle tevreden heid.

Badge +8
Dat ziet er handig uit! Dank voor het delen van deze tip, @CN de Graaf. 👍🏼

Beste Imke,

Waarom nemen jullie de Thule EasyFold XT 933 nog steeds niet op in het overzicht?

b.v.d. Marcel

Badge +8

Hi @Marcel8008, sorry dat het antwoord even op zich liet wachten. Onze experts hebben het erg druk op het moment. Omdat we maar beperkte testcapaciteit hebben voor fietsdragers is er in de laatste update voor de Thule Velospace XT2 gekozen. We hopen de Thule EasyFold XT 933 bij de volgende update mee te kunnen nemen.

Beste Imke,

Dank voor je reactie! ik dacht dat er een algemene test was gedaan maar zie nu dat bv de beste koop is gebaseerd op een test uit 2016, en de best geteste in 2018 is getest, wat jammer. Wanneer gaan jullie weer een echte uitgebreide vegelijkende test doen? Zou wel fijn zijn want ik zie de drager wel in jullie YouTube video over fietsdragers verschijnen; jammer dat hij op dat moment dan niet even beoordeeld is, je ziet ze heel veel namelijk op de weg.

b.v.d. Marcel

Beste Imke,

Al een reactie gehad?

gr. Marcel

Badge +8

Hi @Marcel8008, excuus voor de late reactie!

Het is helaas niet altijd duidelijk dat we een database met testresultaten hebben die we regelmatig updaten door nieuwe producten toe te voegen. En zolang een product van enige jaren terug niet wordt overtroffen en nog steeds goed verkrijgbaar is blijft het predicaat van kracht. Bij  onze laatste update bleek de Thule EasyFold XT 933 niet zo goed verkrijgbaar en kozen we een model dat dat wel was. Hij is wel kandidaat voor de volgende update.

Beste Imke,

Hartelijk dank voor de uitleg.

Ondertussen kan ik zeggen, hij is geweldig, kan niet beter dus ben benieuwd of jullie dat ook zo gaan beoordelen!

met vriendelijke groet,

Marcel 

Badge +8

Wat fijn dat je er zo tevreden over bent, @Marcel8008! Je ziet onze testresultaten te zijner tijd wel verschijnen.  :slight_smile:

Reageer