Consumentenbond.nl
Vraag

Ford Focus wagon 1.0 125 pk Cilinder uitschakeling

• 13 januari 2021
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Ik heb november 2020 een nieuwe Ford Focus 1.0 Wagon 125 pk gekocht, de eerste dag van aflevering merkte ik dat er een trilling in de auto zat.

Ik ben direct met de auto naar de dealer terug gegaan, die hebben aangegeven dat het wel aan de banden kon liggen.

Na doorvragen kwam eigenlijk het hoge wordt eruit, bij Ford wisten ze al voor de verkoop dat in de standen Normaal en Eco door de cilinder uitschakeling dit trillingen veroorzaakt.

De oplossing was rijden in de sport stand, door het rijden in de sportstand kun je ook het start en stop systeem niet gebruiken. Bij mij bleef ook in de sportstand de trillingen in de auto aanwezig.

Als ik dit bij de koop had geweten had ik zeker deze auto niet gekocht, nu is de vraag wat kun je als consument hier aan doen, volgens mij is dit misleidende verkoop.

Er zullen toch wel meer kopers van een Focus zijn die hier niet tevreden over zijn.

Welke rechten heb je als consument bij een misleidende miskoop.

4 reacties

Badge +8

Hi @Gebruiker1609594210, als lid van de Consumentenbond met een Volledig & Vertrouwd of Geld & Recht abonnement, kun je dit ook altijd bespreken met een van mijn collega's. Je bereikt hen op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur via 070 445 45 45.

Badge +1

Hier nog de link naar een radar klacht met hetzelfde onderwerp.https://radar.avrotros.nl/forum/auto-motor-f43/ford-focus-trilt-dealer-zegt-zoek-het-maar-uit-t191527.html

Er zijn inderdaad zat klachten op internet maar de Ford schijnt het als een producteigenschap te bestempelen. Is het u tijdens de proefrit niet opgevallen want dan zou het er toen ook ingezeten moeten hebben. 

In principe zijn uw rechten helder. U moet een klacht indienen en ze de kans geven het te repareren maar als ze het probleem niet als zodanig erkennen zal een instantie daarover moeten beslissen en dat is vermoedelijk de kantonrechter. Heeft u een rechtsbijstand want dan zou u die in dat traject goed van pas kunnen komen.

Badge +1

Dit gebrek is inderdaad al een paar jaar bekend. Kijk maar eens op het Ford forum voor lotgenoten. https://www.focusclub.nl/index.php?threads/mk4-opmerkelijkheden.111550/page-87#post-1821817154

Reageer