Consumentenbond.nl
Beantwoord

foutcode e 0003 sparta ion

Badge

Krijg sinds vanmiddag ineens e 0003 op mn display. Accu laad wel op tot 100 % g zegt daarna bezig met onderhoudsladingen.  Maar wanneer ik de lader er weer uit haal en hem in stand 1 2 of 3 zet. Krijg ik weer e0003. En bij dubbel op het knopje te drukken blijft de stand even in beeld en verdwijnt dan weer. Kan hem niet kalibreren.  Geeft direct e0003 aan.

Wie kan me helpen om ander het printplaatje te vervangen.

Had hier gelezen dat dat het probleem zou zijn. Inplaats van defecte accu.

icon

Beste antwoord door Wortelstamper 24 mei 2020, 10:51

Zover ik zien kan, is E0003 een Batavus foutmelding en niet Sparta ion.

Bij een foutmelding die betrekking heeft op de accu, moet je eerst de accu laten onderzoeken.
Nooit zomaar een printplaatje vervangen.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Zover ik zien kan, is E0003 een Batavus foutmelding en niet Sparta ion.

Bij een foutmelding die betrekking heeft op de accu, moet je eerst de accu laten onderzoeken.
Nooit zomaar een printplaatje vervangen.

Badge

De accu kan ik wel opladen. Maar licht van de sparta wil niet aan. En staat ect e0003 op het display heb een  atavus display op mn sparta laten zetten

Badge

Zit op een sparta ion fiets.en heeft het maanden gedaan. En laad wel op.

Badge

Zou je mij willen helpen. 

Badge

Had het gelezen bij circuits online. Dat de ic5 op het printplaatje stuk zou kunnen zijn of zoiets.

Badge

Heb eingelijk geen geld voor een nieuwe accu. Vind het ook raar dat hij wel oplaad.

Badge

Had nog even weer gekeken opde display. Maar telkens als ik de lader er weer aanzet. En hij heeft 100% gaat hij elke keer in onderhoudsladingen. 

Reputatie 2
Badge +4

Een Batavus display op een Sparta Ion…...en dat kan gewoon?

Badge

Ja aangemeld door de fietsmaker. Had de dipslay op marktplaats gekocht. 

Halo  allemaal

Ik heb bijna hetzelfde probleem met Sparta ion m-gear.

accu is 100% vol en laadt op als ik hem aan lader zet .Display geef E0003 code. 

en geeft geen ondersteuning . Als ik drukt op ondersteuning op display komt 1. en gaat over drie sec. weg 

Ik heb accu eruitgehaald  en open gemaakt UIT niewsgierigeid .Heb Batterijen  gemeten en alle batterijen waren goed.  (  1,3) Ik heb wat vergeten . voor dat ik accu openmaakte heb ik gemeten en spanning was 26v.. Ik heb ook kapotte accu gekocht ook gemeten gaaf 24 ,open gemaakt cellen doorgemeten  en tweede batterij   van af printplaat was kapot. Kapotte accu heb ik ook aan fiets aangesloten en j krijg ik op display code E0001. Ik heb vermoeden dat mijne originele accu met E0003

is gewoon goed maar iets met printplaat is mis . .Wie kan mij ook helpen wie geeft meer ervaring ?

Met vr gr Tom

Badge

Heb je hem belast gemeten ? zware lamp of weerstand er op !

1,3 volt onbelast zegt nog niks .

Ik heb ook ergens gelezen dat de zekering houder stuk was.

En anders de printplaat over zetten (solderen)

Ik heb hier ook een Sparta ion waarbij ik de melding ‘E-0003 ga naar uw dealer’ krijg.

De verlichting doet het nog, ik kan de batterij tot 100% opladen maar helaas geen trapondersteuning.

De fietsenmaker gaf gelijk aan nieuwe accu a €450,-. Ik kan me voorstellen dat een printplaatje wat vocht heeft gekregen maar ik geloof niet dat de accu zelf kapot is.

aangezien de fiets al wat ouder is gaat dat niet door. Ik kan me niet voorstellen dat een fiets total-loss is door een defect.

iemand nog  tips

Reageer